Problémy s motory 1.6l se týkají agregátů s označením VTI - 88kW a THP - 110 - 128kW. Začali se objevovat ve vozech Peugeot od roku 2006.
Vyskytovali se tyto problémy: Kolísání otáček,či zhasínání motorů VTI, zejména po studeném startu.
Rachot způsobený vytaháním rozvodových řetězů.
Závady časování rozvodů, nebo visící ventil u motorů VTI.
Vadné elektromagnetické ventily.
Netěsné čidlo teploty chladicí kapaliny, průnik vody do řídící jednotky.
Profukování výfukových plynů skrz zapalovací svíčku.
Nepravidelný chod(samočinné vypínání válců)- zakarbonované ventily
Závady lambda sond (vyšší spotřeba, přechod do nouzového režimu)
U benzínové 1.6 16V 80kW od Peugeotu jsem vyčetl jen občas visící ventily.
Vyčetl jsem to ve Světě motorů 2.2012 - OJETINY
Chtěl jsem jenom ukázat že neplácám aniž bych o tom aspoň něco nečetl. Jen jsem nevěděl z hlavy , který motor mělo na starosti BMW a který je Peugeotův.
Stínový švagr má Peugeoty s HDI už od 2002 (206 - 1.4HDI),který je také stále v rodině, funguje spolehlivě a vypadá velmi pěkně. Dále pak dva výše uvedené 1.6HDI (307SW a 207).
Doufám,že jsem uvedl na pravou míru proč motory vyvíjené s BMW ne a ospravedlnil tak svou předchozí poznámku k tématu ke vší spokojennosti.
Teď si myslím že při nájezdu tazatele by asi byla benzínová verze lepší volbou. Naftovým 1.6 ovšem také dle mého fatální chybu neudělá.