Fanda napsal:
Zdeny60 napsal:
Dle výkonu se domnívám, resp. jsem si na 100% jistý, že tento model je osazen FAP. Měl jsem to stejné v Pežotu 807, což je o kus větší a těžší auto. Můj měl najeto při prodeji asi 195.000km a jezdil v tzv. "služebním režimu", tedy na čas a na ostro. Ač se jezdilo hodně i po dálnici (Rakousko, Německo), u ás, Polsko, nikdy jsem emněl spotřebu větší, než nějakých 7-7,5l/100 km a při běžné jízdě, tedy 100/140km/h byla spotřeba hurbě pod 7l/100km. Nechápu, jak majitel P307 jezdí za takovou spotřebu. Po nějaké době jsem nechal v Linzi v Pežotu (za firmení peníze
nainstalovat Power Box, zvýšeil s evýkon na 97kW (což bylo setsakra znát) a k tomu se spotřeba paradoxěn nepatrně snížila a nebo zůstala stejná, ovšem při větší dynamice jízdy. Jinak srovnávat HDI vs. TDIO81kW nelze, protože TDI 81kW je zýáležitost, která už nikdy nebude a všechny naftové chrochtolety stejného objmeu a podobného výkonu už mají spotřebu jako slušný 2l benzíňák. Osobně nevidím žádný důvod, pořizovat si ojetou naftu s 2litrem a očekávat nějakou úsporu. Naopak, provozně bude ojteý dýzl jasně dražší, pokud se mu ovšem dostává předepsané péče. To, že někdo na servis akšle a pak tvrdí, že jezdí za levno, je jen cesta do pekel pro dalšího majitele takto servisovaného vozu.To byla jen poznámka na okraj mimo mísu.
Pan Vaculík nedávno testoval Octavii 3 s motorem 1.6 TDI EA 288 a napsal že dynamická dostatečnost zejména na dálnici ho doslova dostala,navíc spotřeba i při velmi dynamické jízdě nejde nad 6 l.Dále píše že tento motor se vyrovná slavnému 1.9 TDI 81 kw.Článek si je možné přečíst speciál Svět Motorů 3/2013.
Ke srovnání 1,9TDI 81kW a 1,6TDI (výkon nevím): měl jsem tuto motoritaci půjčenou na 14 dní, než mi opravili auto, které mí jeden dobrák naboural. protože TDI 81kW jsem měl dvě a najel jsem s nimi více než 350tkm, mohu prohlásit, že jejich projev znám, jak svý boty. Stručně, tato 1,6 se srovnat s 81kW nedá ani omylem. TDI81kW je motor, který je daleko dravější, při opravdu brutálním způsobu jízdy spotřeba nepřelezla nikdy přes 6,5/100 (pozor, nezaměnit s provozem po pražských parkovištích, ale mám na mysli přesun na trase např. Lipno-Šumperk, kteréžto trasy jsem jezdil ca 5x do měsíce a znám je tedy také napzpamět). Abych byl schopne dostat se z Vyššího Brodu domů (ŠUmperk) v co njekratším čase, tak plynový pedál znal jen dvě pozice-na podlaze a volbnoběh. Nic mezi tím. Tak o tomto způsobu jízdy mluvím, čili plynulá, ale hodně drsná jízda, o čemž svědčí to, že v noci jsem byl schopen tutuo trasu zvládnout za 3,25 minut
Tak v tomto stejném režimu jednak 1,6TDI prostě nedosahuje takového výkonu (znovu opakuji, že nevím, kolik měl ten motor kW, bylo to auto ČP, ne moje) a hlavně, spotřeba byla v průměru dost přes 6/100 při stylu jízdy "normál". Když jsem potřeboval fakt spěchat na jednání a pod, klidně tento menší motor schlamstnul k 7,5-7,7/100km. Jasně, v porovnání s benzínem to je stále ještě dobré, ale jak pravím, 81 a 66kW jsou motory, které se zapsaly do historie nesmazatelným způsobem a myslím si, že není a nebude již žádný dýzlový motoro, který by širokou veřejnost takto oslovil. To je vše, co mohu ke srovnání napsat.