Pokud mě paměť nešálí, tak první diesly 1.6 HDI v 308 II neměly ještě močovinu. Může to být výhoda, protože PSA nemá předražené FAP filtry.
Mě s výškou 180cm právě iCocpit učaroval a ovládání přes LCD mě nezdržuje:
1. Tlačitka na obrazovce jsou velká
2. LCD je v zorném poli řidiče a nemusím se dívat někam dolů
Co tady nebylo řečeno o 308 v dieslu - ten motor je velmi kultivovaný projevem a spotřeba kamarádky-dálničního letce, je do 5,5l !! Pak je tu jistota antikorozní ochrany, kde Peugeot válcuje konkurenci už delší dobu a když přičtu dobré odhlučnění od podvozku, zůstává mi pro volbu Tipa(které se mi jinak líbí) snad jen příslib jednodušší techniky. Cenu FAP filtru Tipa neznám, snad někdo ví...
Do výběru bych určitě přidal mírně ojetý Renault Megane IV 1.5/1.6Dci, který neexperimentoval s avantgardním interiérem, dobře vůz odhlučníl, přidal už "vymazlený" menší diesel a s dobrou antikorozní ochranou nejde ignorovat
Co mě v Meganu vždy dostane je komfort jízdy a jakási noblesa při ni. Člověk nechápe mladé pány v přečipovaných Octáviích II TDI, o co jim jde a s úsměvem je nechá jet, ikdyž jejich zapčklý úsměv nevěstí nic dobrého, bohužel ani pro volby