Čtvrtek 21.05.2020 13:06,
RE: RE: Jednoznačně diesel
308 SW s PureTechem má jako služební manželka, párkrát jsem to řídil, takže nějaké zkušenosti mám. Co se iCockpitu týče, tak buď sedne, nebo ne. Já jsem ten první případ, respektive se svými 183cm a sedačkou umístěnou co nejníže a opěradlem co nejvíce kolmo (jako ve všech autech) na budíky vidím krásně a mám to za fajn řešení. Malý volant a obrácený otáčkoměr je jen otázkou zvyku, potud žádný problém. Druhou věcí ale je ovládání snad všech palubních systémů přes centrální obrazovku. To se ale netýká jen Peugeotu, ale snad všech nových aut. Za mě je to prostě blbost, která zdržuje a odvádí pozornost od jízdy – minimálně věci jako ovládání rádia a klimatizace mají prostě mít fyzická tlačítka. Konkrétně u tohoto auta jde hodně věcí řešit ovládáním na volantu, nebo hlasovými povely přes Android Auto/Apple Carplay, ale i tak bych viděl ideál jinde.
Jinak vpředu jsem měl místa dost, vzadu je to horší a to má kombi proti hatchbacku prodloužený rozvor, většina z nich je ale vidět jen v kufru. Za sebe si vzadu sednu jen tak tak, takže bych určitě ubral na litrech vzduchu v kufru a přidal pár cm na zadní sedačky. Jízdní vlastnosti nebudu komentovat, protože zase tak moc jsem s tím nejezdil, ale řekl bych, že je to takový očekávaný standard třídy. Řazení je i přes trochu delší dráhy přesné.
Na motor jsem byl hodně zvědavý, protože jsem doposud jezdil jen čtyř a šestiválci, tak mě zajímalo jak to vlastně s těmi oturbenými tříhrnky je. Jedna věc je, z mého pohledu, nedostatek výkonu u tohoto konkrétního auta. Je třeba říct, že se jedná o nejslabší verzi, tzn. 110 koní, navíc s FAP. Pro hodně klidného řidiče jezdícího v rámci limitů asi fajn, pro mě to je ale už za hranou požadované dynamiky – předjíždění se už musí dost plánovat, na dálnici to nějakým způsobem zrychluje do řekněme 140km/h, pak už to chce hodně trpělivosti a to se bavíme o prázdném autě jen s řidičem. I přes malý objem je ale z motoru docela cítit potenciál, takže bych osobně volil silnější verzi, co vím, tak se tento motor dělá se 130 a 155 koňmi a minimálně mezi základní a prostřední variantou je rozdíl pouze softwarový. Druhá věc je pak samotný průběh výkonu, prostě to člověk točí, nějak to jede a…pak už ne. O nějaké gradaci výkonu, nebo charakteru se nemá smysl bavit. Jestli má takhle vypadat budoucnost autodopravy, tak mi to přijde docela smutné – neberu to jako přešlap Peugeotu, myslím, že to platí o většině automobilek a nechci vypadat, že čekám něco extra od nejslabšího motoru v nabídce mainstreamového modelu auta, ale není to tak dávno, kdy se i s podobně „silnými“ motory dalo mluvit alespoň o nějakém zážitku z jízdy a teď mi to přijde, že jsme na úrovni cestování s ledničkou, nebo mikrovlnkou.
Dále mi docela vadil nedostatek odkládacích míst v interiéru. Ne že bych se ukájel nad množstvím 1,5l Pet, které se vlezou do kapes ve dveřích, ale k dispozici je jeden mini držák na pití, malý úložný prostor ve středové loketce a tím to hasne. Telefon se dá odložit do prostoru před řadící pákou (musí, pokud si ho člověk chce přes USB spojit s autem) a opět, pokud je větší, tak se tam vleze horko těžko a navíc je v těch místech umístěno ovládání vyhřívání sedaček, což beru jako ergonomický přešlap. Těch je tam z mého pohledu víc, ale berte to jako názor člověka, který bere ergonomii ovládání od VW jako vyladěnější, dost možná je to o zvyku. Nechci, aby to všechno vypadalo jen negativně, podle mě je i přes svůj věk 308 slušné auto, v porovnání s Octávií III má mnohem (mnohem!) lepší přední sedačky, je lépe odhlučněno a když porovnám takovou věc, jako výplně dveří, tak si člověk oproti Octávce připadá pomalu jako v S Classe. Jak je to s kvalitou a životností nechám na jiných, za ty ceny co se prodává, mi přijde v rámci třídy jako ok volba.
reagovat