0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 406 2.0 HDI a zkušenosti majitele po pěti letech

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 13:02, Ach jo...
...jsem se těšil, co nového se nedozvím. Ale jo, auto pluje, dodnes jsem si toho nevšiml.
Co je na 406 opravdu špatně, jsou poddimenzované brzdy. S mojí 2,2 jsem na tom ještě hůř, je třeba si zvyknout, při přechodu do jinýho auta je to narozbití čelního skla hlavou...
No nic, ať dál slouží. Jen je třeba dodat, že onen dvoulitr je jen na klidné cestování, 2,2 je taktak na "svezení"...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 13:56, RE: Ach jo...
Pepe napsal:
...jsem se těšil, co nového se nedozvím. Ale jo, auto pluje, dodnes jsem si toho nevšiml.
Co je na 406 opravdu špatně, jsou poddimenzované brzdy. S mojí 2,2 jsem na tom ještě hůř, je třeba si zvyknout, při přechodu do jinýho auta je to narozbití čelního skla hlavou...
No nic, ať dál slouží. Jen je třeba dodat, že onen dvoulitr je jen na klidné cestování, 2,2 je taktak na "svezení"...
Mam Citroen xsara s tymto motorom v 66kw verzii, a celkom to postacuje. Pri plnom aute to uz citit, ale vacsinou jazdime dvaja, a tam to je pohoda. Asi to bude tym, ze nechodim velmi nad rychlostne limity. Ale musim povedat, ze chodim vzdy predpisova rychlost +10 (nepresny tachometer) a nemam problem z vykonom. Tie brzdy su tu podobne. Treba zatlacit pedal az medzi valce motora, a potom to brzdi. Je to ale nastavene podla mna zamerne. Tak isto je nastaveny plyn. Ked chcem poriadne pridat, tak plynovy pedal zatlacit do predneho kufra a ide to. Je to kvoli spotrebe. Aby to clovek nenahanal. A brzdy, aby nechodil brzda-plyn. Jednoducho nastavene na pohodu. Minule som sa zviezol na kabriolete BMW 3 325d a ten mal fakt neprijemne brzdy. Rozbil som na nom celom roletku nad soferom, ked som chcel pomaly plynule bzdit za odbocujucim kamionom. Zastavil som na fleku asi 10 m od kamiona a za mnou bolo pocut uz len smyky ostatnych nahnevanych vodicov.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 14:04, proč za cenu hydropnenu odpružení
je to ku podivu ale odpružení na C5 je to co se kazí nejméně, záruka je na 5 let nebo najetých 200 tis. km někdy se udává 250 tis. km. Pokud padnou tzv. koule jsou vyměnitelné za bratru dobrých 10 tis. korun v případě 4 koulového systému a za 15 tis. v případě 6 koulového systému. Toho bych se u C5 tedy nebál bohužel tohle auto má spousty jiných much, a přes to ho miluju. Pokud to někoho zajímá doporučuji si prolézt stránky C5 klubu.

Tak ať vám to houpá a anténkou vždy vzhůru ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 18:13, Na drogách?
Pán má auto, o kterém se dnešním výrobcům ani nezdá. Diesel, co není poznat, že je diesel, a co nezná turbodíru, podvozek, který je komfortní a přitom se nenaklání. Obávám se, že takové auto ještě nikdo nevymyslel. Řídil jsem M550d a diesel se třema turbama pořád měl turbodíru. A podvozek je buď měkký a houpe se, nebo je tvrdej a nenaklání se. Dosáhnut obojího prostě nelze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 19:04, objektivita s růžpvými brýlemi
rozumím tomu, že když píšu zkušenost se svým vlastním vozem, tak asi málokdo napíše, že to je líná mrcha, co je měkká jak gauč po prababce s bezpečností ruské rulety, ale trocha objektivity by opravdu neškodilo...
Třeba takový Renault, nevím, proč se do něho autor naváží, když v mnohém byl, je a bude dál. Třeba Laguna II je po FL výborná volba, i díky pošramocené pověsti. Bezpečnost 5*, na to v tomhle francouzském medvědovi může zdaleka zapomenout.
Měkkost podvozku - když je měkký, jako že měkký je (a tím víc, že tlumiče budou někde na hraně životnosti...), tak zkrátka žádné závody do vrchu nebudou...
Nebo porovnání s Fabií - zaprvé je to auto o 2 třídy níž, takže tohle přirovnání nechápu. Ale dejme tomu, že v bazáru se dají sehnat za podobnou cenu... Zadruhé to, že Fabia je tvrdá jak prkno sice je pravda, na druhou stranu jízdní vlastnosti podle mě překonávají mnohé dnešní konkurenty. Koneckonců Fabia II nepřišla s o nic lepšími jízdními vlastnostmi, jen trochu vyměkla a víc se naklání i vlivem výšky - a přesto je v rámci třídy nadprůměr!
Fabia I si může podvozkově co do stability a vyváženosti troufat na mnohem silnější vozy s mnohem vyšším renomé. Samozřejmě nehovořím o komfortu.

Viděl bych to opět na bývalého majitele Felicie, no a to je pak jasné, že takový P406 bude vychvalován do nebes.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 19:28, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
rohYpnol napsal:
rozumím tomu, že když píšu zkušenost se svým vlastním vozem, tak asi málokdo napíše, že to je líná mrcha, co je měkká jak gauč po prababce s bezpečností ruské rulety, ale trocha objektivity by opravdu neškodilo...
Třeba takový Renault, nevím, proč se do něho autor naváží, když v mnohém byl, je a bude dál. Třeba Laguna II je po FL výborná volba, i díky pošramocené pověsti. Bezpečnost 5*, na to v tomhle francouzském medvědovi může zdaleka zapomenout.
Měkkost podvozku - když je měkký, jako že měk...
pché, takovou recenzi klidně napíšu, ale až potom, co se té mrchy zbavím, předtím by to mohl přečíst nějaký potenciální kupec
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 07:15, 406 vs Xantia
Trochu by som autora poupravil, 406 "nepluje", pluje jeho bráška Xantia
Inak sú tie auta identické, rozdiel je len v tom odpružení. A samozrejme brzdy sú na tom v Xantii oveľa lepšie, pretože sú napájané z natlakovaného hydraulického okruhu a brzdový pedál nie je nič iné ako pákový ventil - na brzdenie netreba takmer žiadnu silu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 07:43, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
rohYpnol napsal:
rozumím tomu, že když píšu zkušenost se svým vlastním vozem, tak asi málokdo napíše, že to je líná mrcha, co je měkká jak gauč po prababce s bezpečností ruské rulety, ale trocha objektivity by opravdu neškodilo...
Třeba takový Renault, nevím, proč se do něho autor naváží, když v mnohém byl, je a bude dál. Třeba Laguna II je po FL výborná volba, i díky pošramocené pověsti. Bezpečnost 5*, na to v tomhle francouzském medvědovi může zdaleka zapomenout.
Měkkost podvozku - když je měkký, jako že měk...
Tak líná mrcha to bude, jak jsem psal výše - je to tak na pohodku, nic víc. Ten podvozek je nastavenej (pro mě) ideálně - kompromis komfortu a jistých jízdních vlastností, dobrá zpětná vazba.
Navíc je to auto odolný, dneska už se takový asi nevyrábí.
Fabia má možná super podvozek. Jak ho ale ocení senioři, kteří jimi ve většině jezdí? Jízdou uprostřed silnice, do zatáčky krokem... Nic tendenčního, jen moje zkušenosti ze 70tkm/rok...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 07:46, RE: Ach jo...
Citroenak napsal:
Mam Citroen xsara s tymto motorom v 66kw verzii, a celkom to postacuje. Pri plnom aute to uz citit, ale vacsinou jazdime dvaja, a tam to je pohoda. Asi to bude tym, ze nechodim velmi nad rychlostne limity. Ale musim povedat, ze chodim vzdy predpisova rychlost +10 (nepresny tachometer) a nemam problem z vykonom. Tie brzdy su tu podobne. Treba zatlacit pedal az medzi valce motora, a potom to brzdi. Je to ale nastavene podla mna zamerne. Tak isto je nastaveny plyn. Ked chcem poriadne pridat, tak pl...
Nene, ty brzdy jsou slabina, s těžším motorem ze začátku docela nepříjemné. Ta xsara bude o dost lehčí, setrvačné síly při deceleraci se tak neprojeví. I 406 se osazovala výkonovou variantou 66kW (což musí bejt děs běs), pán má nejspíš nejrozšířenější motorizaci 80kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 17:11, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
Pepe napsal:
Tak líná mrcha to bude, jak jsem psal výše - je to tak na pohodku, nic víc. Ten podvozek je nastavenej (pro mě) ideálně - kompromis komfortu a jistých jízdních vlastností, dobrá zpětná vazba.
Navíc je to auto odolný, dneska už se takový asi nevyrábí.
Fabia má možná super podvozek. Jak ho ale ocení senioři, kteří jimi ve většině jezdí? Jízdou uprostřed silnice, do zatáčky krokem... Nic tendenčního, jen moje zkušenosti ze 70tkm/rok...
Ale to, že s Fabií jezdí často klobouci apod. přece není chybou vozu...
Pokud bys chtěl Fabii něco vytýkat, tak spíše to, že podvozku neodpovídají motorizace, kdy podvozek je vlastně v nejprodávanějších variantách o mnoho rychlejší než motor. To se dá "vytýkat". Ne ale, že někteří s Fabiema jezdí tak jak jezdí a že vlastně onu agilitu nevyužijí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 18:50, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
rohYpnol napsal:
Ale to, že s Fabií jezdí často klobouci apod. přece není chybou vozu...
Pokud bys chtěl Fabii něco vytýkat, tak spíše to, že podvozku neodpovídají motorizace, kdy podvozek je vlastně v nejprodávanějších variantách o mnoho rychlejší než motor. To se dá "vytýkat". Ne ale, že někteří s Fabiema jezdí tak jak jezdí a že vlastně onu agilitu nevyužijí.
Hmm, já fabii nic nevytýkám... Klobouci volí evidentně auto podle značky, pohon ten nejzákladnější, pro který je podvozku škoda. Pravidelně potkávám kyprou paní středních let v Civicu, jezdí hodně pomalu a nejistě... Ta patrně vybírala ono auto podle barvy. Je červené...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.08.2012 08:48, RE: Ach jo...
Pepe napsal:
...jsem se těšil, co nového se nedozvím. Ale jo, auto pluje, dodnes jsem si toho nevšiml.
Co je na 406 opravdu špatně, jsou poddimenzované brzdy. S mojí 2,2 jsem na tom ještě hůř, je třeba si zvyknout, při přechodu do jinýho auta je to narozbití čelního skla hlavou...
No nic, ať dál slouží. Jen je třeba dodat, že onen dvoulitr je jen na klidné cestování, 2,2 je taktak na "svezení"...
For Pepe: Jakou máš reálnou spotřebu u 2,2 (tuším že 98kW)?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.08.2012 23:32, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
rohYpnol napsal:
rozumím tomu, že když píšu zkušenost se svým vlastním vozem, tak asi málokdo napíše, že to je líná mrcha, co je měkká jak gauč po prababce s bezpečností ruské rulety, ale trocha objektivity by opravdu neškodilo...
Třeba takový Renault, nevím, proč se do něho autor naváží, když v mnohém byl, je a bude dál. Třeba Laguna II je po FL výborná volba, i díky pošramocené pověsti. Bezpečnost 5*, na to v tomhle francouzském medvědovi může zdaleka zapomenout.
Měkkost podvozku - když je měkký, jako že měk...
Tak nedá mi to a musím se P 406 zastat, i když to není zrovná moje krevní skupina. 406 je dle mého názoru asi nejpovedenější z Peugeotů za posledních snad 20let, i když je pro francouze typicky měkce naladěný, tak má i díky zadní víceprvkové nápravě vynikající jízdní vlastnosti, kterým nedotáčivý kostitřas typu fobie nebo octavie nemůže v žádném směru konkurovat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 11.08.2012 13:57, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
montec napsal:
Tak nedá mi to a musím se P 406 zastat, i když to není zrovná moje krevní skupina. 406 je dle mého názoru asi nejpovedenější z Peugeotů za posledních snad 20let, i když je pro francouze typicky měkce naladěný, tak má i díky zadní víceprvkové nápravě vynikající jízdní vlastnosti, kterým nedotáčivý kostitřas typu fobie nebo octavie nemůže v žádném směru konkurovat
Ale já souhlasím s tím, že 406ka je jeden z nejpovedenějších Peugeotů za posledních... mnoho let.
Ale je třeba zůstat nohama na zemi. laguna II je podle mě o dost lepší atp.

K nedotáčivosti u Fabie...to jsi dost mimo. Ano, Octavia je "hrůza", sice když najede stopu, tak relativně dobře drží, ale jak se začne tlačit na pilu ještě víc, tak nedotáčivost je značná. No a změna směru jízdy... Uložení motoru a značný přední převis (i vzhledem k rozvoru) se projevit musí. Ale Fabia je zcela o něčem jiném. Kdo má možnost přímého porovnání, ví o čem mluvím. Limitem Fabie jsou vedle motorizace pouze zadní torzka, která na nerovnostech začne odskakovat. Tady se víceprvek nedá obelhat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 11.08.2012 14:53, RE: Ach jo...
Ricky001 napsal:
For Pepe: Jakou máš reálnou spotřebu u 2,2 (tuším že 98kW)?
30%dálnice, 30% město, zbytek příměstskej provoz. Hodně se to liší - někdy jezdím dál po dálnici, pak se třeba měsíc motám jen po městě a okolí. Dávám tomu napít, osciluje to mezi 7-8 litry. Se stejným autem s dvoulitrem benzínem (99kW) jsem jezdil za 10-11. Je to "pracovní" auto, prakticky žádná výletní jízda. Jinak díky za dotaz... Rád bych napsal recenzi (za 3,5 roku mám najeto 130tkm), ale jsem od přírody línej...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 11.08.2012 14:55, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
rohYpnol napsal:
Ale já souhlasím s tím, že 406ka je jeden z nejpovedenějších Peugeotů za posledních... mnoho let.
Ale je třeba zůstat nohama na zemi. laguna II je podle mě o dost lepší atp.

K nedotáčivosti u Fabie...to jsi dost mimo. Ano, Octavia je "hrůza", sice když najede stopu, tak relativně dobře drží, ale jak se začne tlačit na pilu ještě víc, tak nedotáčivost je značná. No a změna směru jízdy... Uložení motoru a značný přední převis (i vzhledem k rozvoru) se projevit musí. Ale Fabia je zcela o něčem ...
Tak jako fabie má dobrej podvozek zabitej "důchodcovskejma" motorama, u oct 1 byl zase 1,8T rychlejší, než zbytek auta...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 12.08.2012 21:44, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
rohYpnol napsal:
rozumím tomu, že když píšu zkušenost se svým vlastním vozem, tak asi málokdo napíše, že to je líná mrcha, co je měkká jak gauč po prababce s bezpečností ruské rulety, ale trocha objektivity by opravdu neškodilo...
Třeba takový Renault, nevím, proč se do něho autor naváží, když v mnohém byl, je a bude dál. Třeba Laguna II je po FL výborná volba, i díky pošramocené pověsti. Bezpečnost 5*, na to v tomhle francouzském medvědovi může zdaleka zapomenout.
Měkkost podvozku - když je měkký, jako že měk...
Tak to je opravdu sranda. Renault jel nejporuchovější evropskou automobilkou, na tom nic nezměníte, že je to srajda. Ano, Laguna II je opravdu výborná volba a pověst má pošramocenou po právu. A srovnávat Lagunu II se 406 je taky blbost, to je o generaci jinde: 406 - od roku 1995, Laguna II - od 2001.
A říkat že má Fabia jeden z nejlepších podvozků? Pravda je taková, že dostává vyběhlý podvozek Pola. Vždy je to o tom, že první má podvozek VW a Audi a až poté, co se chystá novější platforma, tak ten podvozek dostává Škoda a Seat. Projeďte se příště radši v Polu a ve Fabii stejného roku výroby a rozdíl hned poznáte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 09:23, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
Stanislav Crkal napsal:
Tak to je opravdu sranda. Renault jel nejporuchovější evropskou automobilkou, na tom nic nezměníte, že je to srajda. Ano, Laguna II je opravdu výborná volba a pověst má pošramocenou po právu. A srovnávat Lagunu II se 406 je taky blbost, to je o generaci jinde: 406 - od roku 1995, Laguna II - od 2001.
A říkat že má Fabia jeden z nejlepších podvozků? Pravda je taková, že dostává vyběhlý podvozek Pola. Vždy je to o tom, že první má podvozek VW a Audi a až poté, co se chystá novější platforma, tak t...
S tou fabiou to myslim, nie je uplne pravda. Ked vysla prva fabia, dostala novy podvozok ako prva v koncerne. Az potom nasledovalo nove polo. Toto hneva VW uz dost dlho, pretoze aj vdaka tomu zacali ludia nielen u nas kupovat viac fabiu a skodovka zazivala nebyvaly uspech. Dost slapala po krku polu. Preto, ked prisla nova fabia, borci vo VW povedali, ze novu platformu nedostane (predsa je to len cast VW zamerana na ludove auta, a nie konkurencia) a ak chceli v skode zvacsit priestor v kabine a drzat trochu krok, museli auto takto zvysit. Preto je nova fabia taka skareda. VW ale robi omnoho vacsie preslapy vo vedeni, nad ktorymi zostava rozum stat. Ina automobilka by uz podla mna bola davno na kolenach s takym vedenim..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 21:12, RE: objektivita s růžpvými brýlemi
Citroenak napsal:
S tou fabiou to myslim, nie je uplne pravda. Ked vysla prva fabia, dostala novy podvozok ako prva v koncerne. Az potom nasledovalo nove polo. Toto hneva VW uz dost dlho, pretoze aj vdaka tomu zacali ludia nielen u nas kupovat viac fabiu a skodovka zazivala nebyvaly uspech. Dost slapala po krku polu. Preto, ked prisla nova fabia, borci vo VW povedali, ze novu platformu nedostane (predsa je to len cast VW zamerana na ludove auta, a nie konkurencia) a ak chceli v skode zvacsit priestor v kabine a d...
Pravda, starý podvozek má pouze dvojková Fabia. A to, že je škaredá je samozžejmě pravda. Jinak ty přešlapy koncernu VW už začínají být až trapné, není asi motoru na kterém by se nepodepsali. A je zajímavé, že česká veřejnost o ničem neví....hlavně že jsou pro fanoušky koncernu VW nejhorší značkou francouzi. Teda ohledně Renaultu s nima souhlasím.
reagovat
martin155
počet příspěvků6
datum registrace28.11.2012
Středa 28.11.2012 21:45, a teď mi to vyvraťte
Na to že je 406 13 let staré auto, tak po svezení v nových vozech nevidím důvod proč si je kupovat.
můžu srovnávat s
Renault grand scénic 1.5 dci (nový) .....líný,tvrdý,hlučný, ani se mi nelíbí
Škoda octavia 1.6 nafta dsg r.v.2012......slabší (automat to dohání podřazováním a točením do 5-ti tis ot.), při rychlostech nad 160 potřebuje i na německých dálnicích korigovat volantem narozdíl od 13 let starýho peugeota, má lepší jen brzdy a světla. O převodovce dsg bych psal ještě dlouho.
Škoda yeti 2012 je úplně jiné auto...... a cítím se líp ve 406-ce.
Škoda fabia 1.2 htp 2011.... úplně jiná třída, nejede, kodrcá, na palubce tři knoflíky jinak nic....ani zadarmo

Já mám 406 ku a chtěl jsem jí vymněnit, je už stará, ale nenašel jsem auto do 150 tis kč, které bych moh koupit a mít pocit že jsem si polepšil. Prošel jsem s ním 3 technické ospbně a bez přípravy a nebyl problém, snad jen ruční brzda je křáp.
Jezdí do 6-ti litrů, bez poruch, jízda je tichá a klidná.
Odborníci mi radily pasata, já v něm nikdy nejel, ale vím že mu odchází náprava a podle ostatních koncernových aut je mi nesympatický.
uvažoval jsem o citroenu C5 to je svezní nejlepší co jsem zažil, ale všichni mně odrazují, prý sou poruchový
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.