Pátek 18.03.2016 07:24,
P407 - postřehy
Protože jsem ve svém firmením působení vystřídal prakticky všechny Pežoty od roku 1995 - 2009,. mohu k nim celkem dost napsat.
jen pro pořádek se jednalo tyto modely: 306TD, 605SRDT, 406HDI 2,0, 407 1,6HDI SW, 807HDI 79kW FAP, v rodině 405 2,0i SR. Novou řadu 307 a dále už nehodnotím, neb s nimi nemám nic najeto.
Začnu úvodem tím, že nejlepší Pežit, který kdy PSA vyrobilo, byl 406. O tom není pochyb a mohu to potrvdit na osobním"olítání" 2 exeplářů a také na šéfově, ovšem s motorem 2,2HDI. Vysoce komfortní auto v kontectu let 2001-2004, kdy jsme je měli. Následující 407 byl skok dolů. Krásný dyzjan, velmi dobré jízdní vlastnosti, vysoký komfort cestování, ale je tu několik ale. jde o dyzajnovou záležitost, která potalčuje praktičnost auta. zejména jde o 1,2m dlouhý čelní převis = trvale orvaný čumák od obrubníků, nebo zadek, koukající do ulice. Vpředu místa hodně, vzadu nic. Dospělý vzdau trpí a to nesmí mít víc, než cca 170cm. Není kam dát nohy, koleny tlačíš do sedačky. Obrovské skleněné plochy extrémně přehřívají interier=nároky na chlazení obrovské. Jelikož jsem pracovla v Itálii (oblast Ossona, cca 30km od Milána), tak v létě, když přišla rýžová doba, se auto neuchladilo. U nás to naštětsí stačí, ale panoráma střecha navzdory zatahovací roletě dělá své, čelní sklo taky. Výhled z vozu do zadu ne příliš dobrý, díky úzkému zadnímu sklu a a širokým zadním sloupků. Toliko zvenčí. Přední sedčky mají měkké polstrování, takže ojetiny mají "prosezenou" bederní oblast a nepomůže ani bederní podpora. Jsou měkké a tělo na nich na dlouhcýh cestách celkem trpí, protože páteř není dobře podepřena. lepší jsou na tom kupodivu modely s koženkovým vitřekm (samosebou, že se nejdená o deklarovanou kůži). Kufr: miniaturní. Vztaženo k rozměrům auta, ale jinak postačující. Např. Octavie nebo Mondeo jsouna tom 2x lépe. Kolo v 407 převezeš jen pokud jej rozebereš. Palubovka OK, alem odelsky čelního skla, což není dvakrát příjemné (upřímně, tohle je bolest všech aut se šikmým sklem).
Jízda: měl jsem motor 1,6 HDI 80kW FAP. 80kW stačí pro běžné ježdění naprosoto v pohodě a to jak na dálnici, tak ve městě. POkud máš bezednou peněženku=nemusíš respektovat limity na evropských dálnicicíh, pak ti to stačit nebude, ale do 160km/h aboslutně v pohodě. SPotřeba je nízká, já jsem navíc bral 407 po Octívii I 81kW TDI a mohu říct, že obě mi jezdily kolem 4,8-5,2/100, možná ta HDI o fousánek více, díky FAPu. Motor je ale proti TDI na světelné roky kultivovanějšía příjemnější na jáízdu, protože nevykazuje "kopenec vocpod" jako TDI, naopak má velmi dorbý průběh na to, že jde o mylý dýzl. Také je o řád tišší a bez vibrací a dunění. SPíše - kdo neví, jaký motor tam je- by hádal na benzín. Olej: rozhodně doporučený typ a interval 10.000km. Víc ani krok. Motor se rád zakarbonovává a proto je třeba zkrátit interval na minimum. To není žádná tragedie. Já jsem najel na něm asi 165.000km a neměl jsem nikdy problém s motorem. Měl jsem ale problém se spínací skříňkou, kde mi servs nebyl schopen najít příčinu, proč po otočení klíčkem se rozsvítí jen kontrolky a víc nic. Navrženo bylo vyměnit stratér, baterku, relé, ŘJ a asi ještě další věci. Oprava samodomo trvala si 0,5 hodiny, než jsem našel cestu ke skříňce a našel tam studěňák na jednom z kabelů. Pájka a 2 minuty práce a tradá.
Podovzek: výborný na francouzské auto,. Komfortní, tichý, dobře odladněý, o třídu lepší, než v té době Octavie. Ale - nesnáží příčné nerovnosti - zadek je slyšet. Přední ramena jsou - pokud si pamatuji hliníková, takže tam by bylo třeba se přesvědčit, jak na tom jsou. Brzdy a desky vydží fakt hodně, já je za celou dobu auta neměnil!!! Tedy kotouče, desky samosebou ano. Tlumiče OK, řízení taky.
Ci mi vadilo: prosotor vzadu, ale kdo sedí sám za sebo? Malý kufr - jsem modelář, takže vozím letadla a tam jsem musel dávat věci přes přední sedčku, skrz díru atd. Sedačky- chětl bych tvrdší s výraznější podporou páteře. Zpočátku relativně měnší krouťák, takže než jsem se s ním sžil, občas mi zhnasbul přo rozjezdu motor. V tomto ohledu je výtazně lepší 2,0HDI s setjným výknem, ale síla ej znát. Úzké zadní dveře, ovšem za to přední jsou přímo královské. Pokud zičíš skleněnou panorama střechu bez HAVPOJ, je to asi konečná.
Odolnost proti korozi: za 5 let - nic nikde. Ovšem na netu najdeš hlášky, že407 už není 406, neváím, emám s tím zkušenost, ale moje 406 po 385.000km neměl nikde ani Ň a to se posledních asi 5 let (po prodeji kamarádovi) nemyla a rajtovala v zimě furt v soli.
Závady, které jsem měl já: asi ve 150tkm se rozsvítila kontrolka FAP. Dolito aditivum a vesele se jezdilo dál. Auto jsem prodla dalšímu majiteli tady v regionu, asi po roce jsem ho potkal u nemocnice a říkal m, že auot jezdí absolutně bez potíží, byl spokojen. Já taky.
Mohu li ale dát svoje doporučení, radši bych hledla zachovalou 406 s motorem 2,0HDI. Je odolná, sežere kdejakou naftu (osobně ověřeno na 3 exemplářích od bionafty po "jezedáckou" naftu až po premiový OMV). Nemá FAP (ani 2,2 tuším ale nejsem si jist), a je to absolutně pohodvý vůz, co vydrž fakt obrovské zátěže. Mj. teď jsem v Bělorusku a taxikář co mě vozí do Minsku na letiště, má právě 406 s 2,2. Auto z roku 1999 - absolutně bez koroz, motor je už trochu slyšet, ale aby ne! Má najeto 650.000km!!!!"!!!!Pokdu si pamatuji, jednou měnil sadu vstřikovačů.
Trochu handicapem 406 jenepříliš dobré hodnoceni v crsashtestech a vzhledem ke stáří je už problém najít dobrý kus. ale kdo najde, bude 100% spokojen.
reagovat