ewing1 napsal:
Doporučuji přečíst článek:http://blog.fcpeuro.com/2014/04/14/the-volvo-redblock-aging-tortoise-of-the-automotive-world/comment-page-1/
K čemu je prosím Volvo V940 a další takto staré ročníky, když jím může motor ještě sloužit a zbytek je totálně zanedbaný?
Auto do 35 tisíc lze koupit v slušném stavu, jen to chce mít trochu štěstí.
Je tu k vidění zajímavý Peugeot 306 kombi, benzín, který vypadá velmi zachovale, ale jen je trochu obouchaný od krup (proto i ta nižší cena). Nebo jinak zachovaly Ford Focus benzín, který má jen oprýskaný přední nárazník, jinak dle fotek je pěkný. Samozřejmě platí si vozidlo na vlastní oči pořádně prohlédnout s někým zkušeným. Nechat nastartovat a projet až do zahřátí motoru. Jak startuje studené, netáhne řízení ke straně, nevibruje, nemlátí poloosy, spojka zabírá, nekouří modře při sešlápnutí, necuká, atd. Zda za studena nechrastí rozvodový řetěz, případně zda byl vyměněn rozvodový řemen, alternátor dobíjí (i starších většinou odchází diodové pole)....
Pokud bude štěstí na kus, stejně bude potřeba si připravit nějakou finanční zálohu, protože něco bude třeba opravit určitě, vyměnit náplně (pokud nebude po nedávné výměně). Když něco odejde v zahraničí, tak to je průšvih a doufat, že v blízkosti bude cenově rozumný servis (chce to na to mít finanční zálohu). Sam bych se asi neodvážil, pokud bych neměl jistotu, že to auto je jinak v pořádku.
Ad turba na Turbocar.cz... Článek mi přijde docela zastaralý. Většina dnešních turbodmychadel používá fluidní ložiska. Navíc jsou běžně připojena na chladící okruh, tudíž provozní teploty již nejsou tak kritické. Mám na Mondeu 2009 2.0 TDCi, 103 kw, již 243 tisíc KM a vše je původní - turbo, filtr pevných částic, měnil jsem jen ložisko s nábojem na zadním kole a přední stabilizátory, spojka a dvouhmota také drží (převažuje u mne mimo město, při popojížďkých po městě by to asi bylo horší).