0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat motor pro Mazdu 5?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.08.2012 14:52, Jistě, Japonec
Ano, hůře dostupné náhradní díly jsou u Japonců klasika, zejména pokud stojí na globální podvozkové platformě používané také u Fordu a Volva. To je pak hrozný problém sehnat cokoliv na podvozek, brzdy apod. Podobné hospodské pravdy mě mohou vždycky nadzvednout.

A "šestikvalt" pro 1.8 není, protože by ho neutáhl motor? Tomu nějak nerozumím ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.08.2012 15:29, RE: Jistě, Japonec
AnderN napsal:
Ano, hůře dostupné náhradní díly jsou u Japonců klasika, zejména pokud stojí na globální podvozkové platformě používané také u Fordu a Volva. To je pak hrozný problém sehnat cokoliv na podvozek, brzdy apod. Podobné hospodské pravdy mě mohou vždycky nadzvednout.

A "šestikvalt" pro 1.8 není, protože by ho neutáhl motor? Tomu nějak nerozumím ...
Šestikvalt má hlavně smysl při dálničních rychlostech pro snížení otáček a následně spotřeby. Jenže vzhledem k vyšší stavbě Mazdy 5 a menší síle benzínu 1.8 v nižších otáčkách je potřeba, aby tento motor točil tak 4000 otáček, kde už má dostatek síly aby auto stabilně udržel v rychlosti 130 i v kopcích a větru. Šestku, která by srazila otáčky dolů by víceméně neuplatnil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 26.08.2012 22:43, RE: Jistě, Japonec
AnderN napsal:
Ano, hůře dostupné náhradní díly jsou u Japonců klasika, zejména pokud stojí na globální podvozkové platformě používané také u Fordu a Volva. To je pak hrozný problém sehnat cokoliv na podvozek, brzdy apod. Podobné hospodské pravdy mě mohou vždycky nadzvednout.

A "šestikvalt" pro 1.8 není, protože by ho neutáhl motor? Tomu nějak nerozumím ...
Měl jsem 7 let 626 a díly jako výfuk, chladič, čepy nebyly problém z druhovýroby, garážisti tyhle díly vždy sehnali. V Kelly tyhle díly jsou stačí se podívat do ceníku. Jediný relativně drahý díl byl zadní světlo z vrakárny za 1500, které mi někdo rozbil na parkovišti. Teď mám od roku 2008 M6 kombi z roku 2002. Jediné investice byly zadní brzdič, za 5 tkč a za 10 tkč preventivní vybroušení a přelak levého zadního lemu a zadních dveří v autorizáku před rokem a půl. Jednalo se o počáteční korozi na ploše dohromady 5 cm čtverečních. Jinak jezdím jen na garančky. Auto jsem původně koupil v Auto Palace Spořilov se serviskou. Uvažuju že nafotím detailně oba zadní lemy a hodím sem odkaz, ne všechny Mazdy mají shnilé zadní lemy. Schválně si všímám ostatních M6 a Mazdy 3 a načaté lemy má cca každá 10. Není to rozhodně pravidlo. Jinak kámošovi kdysi protijedoucí auto urazilo na Octavii 1 levé zrcátko a za orig. nové dal 10tkč. To je myslím srovnatelné s jakoukoli jinou značkou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 26.08.2012 23:00, RE: Jistě, Japonec
Petr S napsal:
Měl jsem 7 let 626 a díly jako výfuk, chladič, čepy nebyly problém z druhovýroby, garážisti tyhle díly vždy sehnali. V Kelly tyhle díly jsou stačí se podívat do ceníku. Jediný relativně drahý díl byl zadní světlo z vrakárny za 1500, které mi někdo rozbil na parkovišti. Teď mám od roku 2008 M6 kombi z roku 2002. Jediné investice byly zadní brzdič, za 5 tkč a za 10 tkč preventivní vybroušení a přelak levého zadního lemu a zadních dveří v autorizáku před rokem a půl. Jednalo se o počáteční korozi n...
Co se týče spotřeby u Mazdy 6 kombi 2.0 104 kW pětikvalt, tak za celou dobu je to 7,76L / 100. <br>
http://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html <br>
Nevím za kolik by jezdil diesel. Ale autem jezdí většinou manželka 6 km do práce, s dětma do školky k babičkám. Klidně denně 4x startuje (i po vyjetí z garáže vypne motor, děti sedí většinou uvnitř, tak schvaluju že nechává běžící motor a neopustí auto). Divím se že baterka ještě neklekla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 29.08.2012 09:07, RE: MZR-CD
ctverak napsal:
Ohledně kvality nafty je na internetu vždycky "živá" diskuze, ale pravda je taková ze VŠECHNY rafienrie v EU vyrábějí naftu podle norny EN 590 a u čerpaček je nafta maximálně obohacená o aditiva. U nás pořád platí stejná rada, že čerpat u pochybných čerpaček s jedním stojanem a unimobuňkou je loterie a i na seznamu pokutovaných benzínek ČOI je to vidět.
Tak taky bejvá obohacená o LTO a podobně. A o to jde.
reagovat
Paja75
počet příspěvků8
datum registrace15.08.2016
Pondělí 09.01.2017 10:43, ND na Japonce?
Hůře dostupné náhradní díly u Japonců nevadí. Moc často je potřebovat nebudete. Mám Hondu Civica 20 let a ani nevím, jak bych nějaké podstatné ND sháněl.
reagovat
PanVachmajstr
počet příspěvků1
datum registrace27.12.2017
Středa 27.12.2017 16:42, Dotaz na Mazdu 5 s LPG
Srdečně zdravím. Má tady prosím nějaké zkušenosti s motorem 1.8i na Mazdě 5 s přestavbou na LPG? Nezlobí ten plyn ? Díky za info. Josef Charvát
reagovat
Pupan
počet příspěvků4
datum registrace05.01.2017
Pondělí 09.07.2018 23:34, O Mazde 5 diesel-asi nebrat
O Mazdě 5 diesel-toho opravdu moc nevím,ale uvažoval jsem o ní po recenzí na Mitsubishi asx...
No ale když čtu vaše příspěvky,vážení,musím přiznat,že jsem a bohužel opět japonským vozem velice zklamán.
A zároveň (ač nerad,páč samochvala smrdí) snad pochvalit svou starou R Lagunu II(rv.2007,FAP).Tohle nevdecne,opovrhovane,zatracované kombi v základní výbavě mi bez problémů slouží 6 let,najel jsem cca 150 tkm. (nyní 320 tkm) a nikdy me nenechalo ve štychu.
Kdysi jsem měl Xedose 6 motor 2.0 6valec,nádhera!Když se propadla podlaha,šel na díly.Mozna stačil šikovný klempíř...
reagovat
Pupan
počet příspěvků4
datum registrace05.01.2017
Pondělí 09.07.2018 23:43, RE: RE: Jistě, Japonec
Proboha jen sem prosím netahat "info" o koncernových vyhulenych sračkách(omlouvám se za slušnější alternativu) typu "kolik stojí zrcátko na Wochcawku..."Díky.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.