hugo-B4 napsal:
Vlastnil jsem Renault Laguna 2,2dCI od roku 2003 - do 2006. Celkem jsem měl auto 3,5 roku, najel jsem 80 000 km - auto jsem koupil nové v plné výbavě za 850 000,- Kč. Těsně před uplynutím třetího roku provozu mě jestě v záruce (prodloužené) měnily turbo v hodnotě tehdy cca 45 000,- Kč. Těsně po třel letech provozu se mě rozpadla manuální převodovlka a její opravu jsem si již platil sám za 55 000,- Kč. Pak mi ještě odešel motorek stěračů za 5 000 Kč a po 40 000 km mě měnili koutouče na přední...
Chápu nasranost, ale když se na to podívám jinýma očima, tak je oprava převodovky pouhých cca 15% ztáty hodnoty během těch 3,5 roku. Za tu výsadu vlastnit nové auto jste zaplatil za každý km přes 5 korun, ale oprava převodovky vychází na 70 haléřů.
Ad kotouče. Podle rozpadlé převodovky a výměny kotoučů po 40 tkm usuzuji velký podíl městského provozu, a tam, jak známo, vůz "stárne" mnohem rychleji, a to nemusí jít o žádnou sportovní jízdu.