Michal napsal:
Můžete mi někdo vysvětlit, když je čipování tak velký nesmysl, proč ho provádějí běžně i velké firmy jako BMW a Mercedes, nabízejí ho svým zákazníkům a dávají na něho záruku? Mimochodem např. u Mercedesu se vyrábí motory 300 CDI a 350 CDI a motor je pořád stejný, jen v jednom případě je jednotka vyladěna na vyšší výkon. Audi má teď 3.0 TDI ve dvou výkonových verzích, jednu s pohonem jen předních kol a se sníženým výkonem. BMW má 35d a 40d a pořád jsou to šestiválce twin turbo, jen se zvýšeným vý...
Nejsem si jist, jestli zrovna u různých výkonů jednoho motoru přímo od výrobce, se dá hovořit o čipování. Základ motoru, tedy blok, klikovka, písty a mnoho dalších sice asi bude stejné, ale nemusí to platit pro ostatní díly. Neznám konstrukci konkrétně motorů od BMW nebo Mercedesu, ale třeba známý 1.9 TDI měl v různých výkonových variantách třeba jiné turbo a další díly. Navíc pokud vyšší výkon dodává přímo továrna, tak současně i garantuje životnost, což i v případě shodných dílů může znamenat dodatečné testování odolnosti a ladění řídící jednotky, což se do nákladů promítnou musí.
Obyčejný tuner vám po čipování nebude garantovat nic, nanejvýš tak ztrátu originální záruky.