Kylie napsal:
Milý Davide V!
1) Kdybych dbala na to, aby můj vůz nebyl "de mode" zřejmě bych nejezdila Citroënem (ale koupila 2-3 roky staré ...bmw, audi...)
2) Co by lidé jež kupují auta v cenové hladině cca 200 t. kč dělali, kdyby v německu (a už i zde) nebyly tisíce uživatelů jako já, kteří svůj vůz po oněch cca 4 letech (dnes s prodlouženými zárukami třeba i nepatrně později) prodají?
3) S oním přepočtem máte (víceméně) pravdu, třílitrový Brumla (ano opravdu 90% najezdím na dálnicích, nebo alespo...
Promiň, že Ti tykám, ale považuji nás za rovné diskutéry - to jestli si člověka vážím vyjadřuji pak velkým písmenem při oslovení (Ti, Tobě a tp)
1) možná ano, ale to je otázka vkusu a názoru
2) přeorientovali by se na jinou cenovou kategorii nebo by cenová kategorie zůstala, jen by vzrostlo stáří těchto vozů - tím bych si hlavu nelámal
3) neříkej mi, že Ti tak strašně záleží na lidech, co kupují použité vozy. Já třeba v použitých autech jezdím, ale dokud mi auto dobře slouží, tak jej pryč nedávám a je mi lhostejné, že by o ně měl někdo jiný zájem. Jediný, kdo má zájem na rychlé obměně aut jsou výrobci, nikdo jiný.
4) Je to prostě dané prostředím, ale nějakou hlubokou logiku bych v tom asi nehledal. Pokud lidi mají dost peněz, tak to funkční asi je, ale kde se na auto šetří z platu déle než 4 roky, tak to fungovat bude asi těžko. A to nemluvím o případech, kdy si lidé koupií nové auto, na které mají a ne, které chtějí.
Na závěr malou demonstraci provozních hodin: osobní auto - cena 750000, dálniční provoz, 300000 km a průměrná rychlost 100 km/h. Z toho plyne 3000 motohodin za 10 let
lednice - cena 15000, trvalý denní provoz (z toho 8 hodin běží kompresor) z toho plyne cca 2600 hodin/rok
Proč lidé mění auto po 4 letech provozu (cca 1500 motohodin), ale ledničku vymění podstatně později, i když má počet provozních hodin vyšší o jeden až 2 řády?