0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak hodnotí servisní intervaly automobilový konstruktér?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla, francouzská vozidla, francouzská vozidla
donald
počet příspěvků30
datum registrace09.05.2007
Středa 06.02.2013 20:13, nic moc
Čekal jsem od konstruktéra víc
Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 07.02.2013 08:46, RE: nic moc
donald napsal:
Čekal jsem od konstruktéra víc Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.


Taky jsem očekával rozsáhlejší článek s konkrétními příklady a objektivním pohledem na věc. Osobně bych viděl budoucnost servisních prohlídek v proměnném intervalu, ale na základě důkladného měření a vyhodnocení samotným autem. Nevím přesně jak to funguje teď (např. u BMW), ale představoval bych si to takto: olej by hlídalo čidlo v olejovém filtru měřící obsah kovových úlomků, sazí, atd., zároveň by čidlo hlídalo zanesení vzduchového filtru, a podle toho by si řeklo, kdy a co je třeba vyměnit. Prodloužení intervalu výměny je možné, ale musí to být na základě jízdních podmínek, ne paušálně. Také by měla být použita větší olejová náplň (která se neustále snižuje), aby nedocházelo k příliš velké teplotní degradaci a sofistikovanější filtrační systém. Přechod mnoha výrobců na interval 30 000 km/ 1 rok podle toho co nastane dřív vidím jako závan zdravého rozumu. Ve svých autech jsem měnil a měním olej po 15 000 km / 1 rok, vzduchový filtr 15 000 (a jak vidím jeho zanesení, nepřijde mi to přehnané), a musím zaklepat, že se mi to zatím vyplácí, protože v souvislosti s tímto jsem ještě nemusel na autech nic řešit. Zvlášť u přímovstřikových motorů, kde dochází k velké sazotvorbě může být příliš dlouhý interval vražedný.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 07.02.2013 22:54, RE: nic moc
Paul napsal:
donald napsal:
Čekal jsem od konstruktéra víc Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.
Taky jsem očekával rozsáhlejší článek s konkrétními příklady a objektivním pohledem na věc. Osobně bych viděl budoucnost servisních prohlídek v proměnném intervalu, ale na základě důkladného měření a vyhodnocení samotným autem. Nevím přesně jak to funguje teď (např. u BMW), ale představoval bych si to takto: olej by hlídalo čidlo v olejovém filtru měřící obsah kovových úlomků, sazí, atd., zároveň by čidlo hlídalo zanesení vzduchového filtru, a podle toho by si řeklo, kdy a co je třeba vyměnit. Prodloužení intervalu výměny je možné, ale musí to být na základě jízdních podmínek, ne paušálně. Také by měla být použita větší olejová náplň (která se neustále snižuje), aby nedocházelo k příliš velké teplotní degradaci a sofistikovanější filtrační systém. Přechod mnoha výrobců na interval 30 000 km/ 1 rok podle toho co nastane dřív vidím jako závan zdravého rozumu. Ve svých autech jsem měnil a měním olej po 15 000 km / 1 rok, vzduchový filtr 15 000 (a jak vidím jeho zanesení, nepřijde mi to přehnané), a musím zaklepat, že se mi to zatím vyplácí, protože v souvislosti s tímto jsem ještě nemusel na autech nic řešit. Zvlášť u přímovstřikových motorů, kde dochází k velké sazotvorbě může být příliš dlouhý interval vražedný.


Aby tam těch čidel nebylo až moc a auto nebylo náchylnější na poruchy a na drahé opravy oblíbenou metodou pokus/omyl. Lecos se špatně měří, třeba opotřebování řemenu. Možná by to chtělo zjednodušit auta. Místo aut na ropu mít jednoduchá auta na elektriku kde se olej, rozvody, spojka apod. nemění, protože tam nejsou.
reagovat
fabia2
počet příspěvků1
datum registrace18.03.2009
Neděle 10.02.2013 12:41, re:
Jednoduchá elektroauta?
Kde jsi přišel na to že nemají spojku,a že se tam nemění olej...nebo že tam dokonce žádný není?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 10.02.2013 22:16, RE: re:
fabia2 napsal:
Jednoduchá elektroauta? Kde jsi přišel na to že nemají spojku,a že se tam nemění olej...nebo že tam dokonce žádný není?


Žě ty moc nerozlišuješ hybrid a elektroauto? Trochu jsem zahledal a našel např. toto:

Cituju: Jde prostě o automobil, ve kterém motor, převodové ústrojí a nádrž nahrazuje elektromotor, chytrý software a baterie.

Kde máš v elektromotoru, "softwaru" a bateriich olej co se musí pravidelně měnit? Prostě elektromotor rovnou točí kolama. Malé autíčko na baterky taky nepotřebuje hromadu oleje, a převodovku.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 10.02.2013 22:35, Elektroauto
A pokud si měl autodráhu nebo vláčky, tak si možná pamatuješ, že se tam olej neměnil. A pokud ses podíval dovnitř, tak tam nebyla ani žádná převodovka nebo spojka. Byl tam jen elektromotor.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.