Ondřej napsal:
Vesměs se dá souhlasit. Jen turbo stěží vydrží 400tkm, ale tak 200 a to při šetrném zacházení. Za 8 litrů se sice jezdit dá, ale motor vybízí ke sportovnější jízdě, která si i přes to vezme od 10ti do 12-13 litrů, což je stále výborné. Aero sice doporučit lze, je však nutné napsat, že většina jich je v bídném stavu a také provozní náklady jsou vyšší než v případě "obyčejné" 2.3t. Navíc se po zhruba 200tkm, které bude mít v současné době snad každé nabízené auto mění rozvody, které v případě turb...
Hmm... s tím turbem je to více než pravděpodobné, jen jsem měl při svém bádání asi stěstí na vozy, kde turbo značně přesluhovalo. Co mi však došlo až teď: Saab skutečně i u řetězového motoru předepisuje výměnu rozvodů, narozdíl od BMW či MB, kde se mění, až pokud tak při půl milionu začnou chrastit. A to skutečně po dvoustech tisících, které dnes mají i Saaby 9000 z roku 97, natož ty starší. Jo a když se na to tady dívám, tak ještě mělo být zmíněno, že problém kazet zapalovacích cívek v ceně 10 tisíc Kč a životností 100 tisíc km se týká jen modelů turbo. Děkuji za konstruktivní připomínky.