Tomi napsal:
podle toho co píšeš ty tak o motorech Ford taky nevíš nic zvláštního.
Rozebíráš tady výkon 1,8 81kw vs 92kw.Ten není podstatný.
Když už tak za chybu považuji nezmínit se o 1,8sci 96kw ,s předchozími motory má společného asi jen to 1,8.Jedná se o přímovstřikový motor,ale hlavně je k dispozici s 6ti kvaltem.Jediný důvod se o něm nezmínit beru to,že jich je jako šafránu,čemuž odpovídá cena,navíc je k dispozici jen v nejvyšší výbavě ghia.
Je to motor pro fajnšmekry,kde lze jezdit "na spotřebu",což b...
Ano, vim,ze je i verze 1,8 SCi s 96 KW, ale ta stoji vic nez 200tis Kc a jak pises, je jich jako safranu. Ja sem psal o motorech, ktere je mozne mit pro Mondeo na ktere se tazatel pta v dane cenove relaci. A co se tyce znalosti motoru Ford, tak si troufnu rict, ze nejsem rozhnde zadnej chytrolin co si precte KW a kroutak u motoru auta a dava "fundovany" rady. Byt jsem realtivne mladej, tak i diky otci, kterej mel prvni sierru v roce 91, kdy se tady prohaneli ziguly, 120tky atd...a kterou jsem mel jako nactilety moznost ridit -samozrejme na polnacce. Pod rukama/nohama mi prosla ona zminena sierra 2,0 karbec, nasledne Granada 2,3L, Sierra 2,0 OHC, 2,0 DOHC, a z Mondea motory 1,8 - 85KW, 2,0 - 96KW, 2,5 V6 - 125KW, 2,5V6 ST200 a z novyh pouze 1,8 - 81KW a 2,2TDCi - 114KW. A jelikoz jak jsem psal vyse, premyslim i ja o koupi tehle generace uz delsi dobu, tak sem precetl dost a dost clanku o motorech (benzinovych), ktere se do nej davali. At uz usmevnou recenzi prave na 1,8 - 81KW na D-Fensovi, tak i ruzne fundovanejsi clanky a at se na me nikdo nezlobi. Pokud si kupuju takovyhle auto - velikost/vaha a chci slusny jezdeni coz pise i autor (zminka o predjizdeni), tak je 81KW proste malo. A pro pana Dovrskeho, ST220 jsem zminil jen proto,ze Vy jste se v recenzi zminoval o ST200, coz je dle me mimo misu, jelikoz se zakaznik NEPTA na prechozi generaci, takze zminit jste se mel bud o obyc. 2,5 V6 - 125KW a nebo tedy o ST220. Ani ja jsem v mem komentari nepsal o ST220 jako navrh na motorizaci pro autora, ale jako narazku k Vasemu clanku a poznamce o motoru, kterej se do auta, na ktery se uzivatel pta NIKDY nedaval. Taktez vidim,ze uzivatel pise o cenova relaci do 200 000,- a ne 150 jak piseste Vy. Samozrejme chapu, ze "cim vic usetrim,tim lip" a vic zbyde na pripadne upravy. A k porovnavani rozidlu mezi 81 a 92kW - docela usmevna poznamka o stavu jednotlivych motoru...vychzael jsem ze stejnych stavu obou motoru a ne situace kdy 81kW je v lepsim stavu nez 92kW. Ano i to muze nastat, ale stejne tak i obracene a ten rozdil v takove sitauci bude opet o neco vyssi,takze tohle je trosku irelevantni. A zaverem ano, jsem priznivec modreho ovalu a mozna prave proto jsem si dovolil par poznamek (podle Vas "utoku") k Vasi "vycerpavajici" rade ohledne nabidky motoru u daneho auta. Aspon,ze jste se nechal "vyprovokovat" a dopsal neco navic :)