Martin napsal:
Nemyslím si že povinné ručení je rozhodující pro volbu TDi-čka, pokud někdo najede více než 20tis km/rok tak v celkových nákladech není povinné ručení taková suma a pokud někdo najede třeba 5tis km/rok tak jsou peníze za TDi navíc oproti benzinovému motoru zbytečnou investicí. Spotřeba 4l mimo město je reálná pokud nebude provoz(zkušenosti s oktávií), a samo podle stylu jízdy, ale reálnější je spíš 4,5 - 5l, hlavně nyní (poctivé dodržování 50 ve vesnici a poté opět zrychlování).
To povinné ručení má samozřejmě vliv i při více najetých kilometrech, když mám víc motorů, se kterými můžu jezdit srovnatelně úsporně a některé jsou v nižší sazbě povinného. Je spousta dieslů, které mají objem nižší: 1.3 (Fiat, Suzuki, Opel), 1.4 (VAG, PSA, Ford-Mazda, Toyota), 1.5 (PSA, Renault-Nissan, Hyundai-Kia), 1.6 (PSA, Ford-Mazda), 1.7 (VAG, Opel, Honda), 1.8 (Ford). Ne všechno jsou common-raily, některé jsou přímovstřiky typu TDi a některé dokonce klasické předkomůrkové (já zatím jezdím s jedním takovým 1,4 od PSA).
Když potom platím současně povinné ručení za víc aut (moje a manželčino), tak je těch několik tisíc rozdílu docela znát.