David V napsal:
Předpokládám, že to není reakce na můj komentář.
Nicméně si myslím, že se najdou i lidé, kteří si koupí rodinné auto a nemění ho každá 3 roky a nenajedou na něm třeba 50 tisíc/rok. A to je přesně ta skupina aut, na která je potřeba se zaměřit. A protože nabídka výrazně převyšuje poptávku, tak se dá takové auto v rozumném časovém horizontu najít. Auta z dovozu jsou dobrou alternativou a i přes velký nájezd na tom bývají technicky mnohem lépe než stejně stará auta provozovaná u nás.
Já nejsem ně...
Ne Davide, není to reakce na tvůj příspěvek, se kterým v zásadě souhlasím. Přesto bych kapku oponoval tomu druhému (příspěvku). Dle mých zkušeností, v této cenové kategorii, je většina aut bývalých firemních, nebo "živnostenských" nebo jinak intenzivně provozovaných. U nás si totiž málokdo soukromě koupí např. Mondeo nebo Vectru nebo i Oktávku na rodinné ježdění. Existují tato auta s menším nájezdem, jsou to ale vesměs vozy, které dostal nějaký "střední" manager jako nějaký bonus k platu. Např. odborník z fy závádějící a kontrolující ISO. Tito je dále po 3 až 4 letech mění (pěkně se to odečítá ze základu daně) a auto se dostaně k někomu "normálnímu". To ale není za 200 tisíc. Za ty jsi na řadě až 3., když tento např. menší živnostník, nebo lépe placený zaměstnanec odjezdí další 3 až 4 roky. Samozřejmě existují vyjímky. Toto je ale lepší varianta, daleko víc vozů je k nám dovezených a různě "opravených a upravených" z ciziny, nebo, v případě třeba Oktávek, z vlastních luhů a hájů. Teď spoustu lidí naštvu, ale tvrdím, že v "automobilovém byznysu" většinu charakterů kovář vykoval.
Taky nesouhlasím s tím značkovým servisem. Pokud tam opravdu přijde někdo "neštítící se vzít šroubovák do ruky" a řekně: pánové, chci vyměnit čep na pravém předním rameni, vím, že není hliníkové a u vás jsem proto, abych nedostal díl z Polska, možná to jde. Když si ale tam nechá tebou zmiňovaný "humanitně zaměřený člověk" vyměnit rozvoďák, dozví se, že bez výměny vodní pumpy to nejde, cena je tak 12 až 15 tisíc a nakonec mu k tomu rozvoďáku nechají původní kladky.
Značkový servis je zaměřen na fyremní zákazníky s novými vozy. o
Omlouvám se čestným vyjímkám.
Proto jsem psal, že koupě vozu v této kategorii není lehká a je třeba se připravit, že nekupuju auto nové.
Já sám patřím do té kategorie těch 2. na řadě, vystřídal jsem takto už pár aut (5), pár dalších koupí jsem absolvoval s příbuznými, do práce nebo s kamarády.