0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia TDI nebo Megane dCi?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 00:13, Jimny s motorem dci? kde jste na tom byl?
Hezke srovnani,jen pan Štecher si trosku plete motory.
do jimnyho se nemontoval motor 1,5 dci,ale 1,5 ddi s vykonem 48 kW,tak teda nevim,s cim najel 60 000 km!!! Jinak hodne stastnych kilometru a volte octavku,kdyz budete kupovat nahradni dily,budete platit cca 1/5 ceny dílů Renaultu. Mluvim z osobni zkušenosti...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 09:13, renault vs octavia
Tak zase opět když dovolíte jen z vlastní zkušenosti:
měli jsme doma rok megane dci 50 kw, v základní výbavě. Opravdu je to plechovka, žádný držák, mizerné čalounění atd. Motor celkem ušel, trochu to jelo ale v ca 50000 km odešel EGR ventil (podotýkám že to bylo druhé auto, jezdila s ním žena, spíš klidněji). Šel z domu, prostě se mi nelíbil ten pocit (mizerná kvalita, pocit plechovkovitosti, startování na kartu mě rozčilovalo atd.) Samozřejmě olej jsem měnil po 15000 km (30.000 interval je fakt blbost) S octávkami jsem najel miliony km, ta poslení je 2,0 TDI DGS ale k těm něco říkat nemá smysl, ty zná každý. Myslím, že Renaulta seženete mladšího, lepšího ale Octavka je prostě větší držák. Záleží tedy na tom, kolik chcete / potřebujete najezdit za rok. Pokud pár km, klidně kupte vybavený Megane, přidejte občas aditiv, nehonte 1,5 dci a budete spokojený. Pokud potřebujete lítat, kupte Oktávku s prokazatelnými km bez ohledu na výbavu a budete celkem v klidu lítat... Hodně štěstí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 09:40,
Vprdnul bych se na obě varianty a šel bych do focuse 1,6i
Sehnat octavku z tohoto roku výroby s těmito kilometry s 1,9tdi 81kw bude velká honička. I když samozřejmě káždá druhá v bazaru má 120 najetejch
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 09:50, RE: Jimny s motorem dci? kde jste na tom byl?
technojimmy napsal:
Hezke srovnani,jen pan Štecher si trosku plete motory.
do jimnyho se nemontoval motor 1,5 dci,ale 1,5 ddi s vykonem 48 kW,tak teda nevim,s cim najel 60 000 km!!! Jinak hodne stastnych kilometru a volte octavku,kdyz budete kupovat nahradni dily,budete platit cca 1/5 ceny dílů Renaultu. Mluvim z osobni zkušenosti...
Ano, Suzuki označuje tento motor DDis, měl výkon 48 kw a od roku 2006 63 kw.... A toho Megana bych se tak nebál. Je trochu citlivější na zacházení a údržbu, ale tak strašné, jak se říká to není. A blbuvzdornější Octavia je pořád předražená, vzhledem k výbavě, stáří a užitným hodnotám....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 10:15, RE: renault vs octavia
auticky napsal:
Tak zase opět když dovolíte jen z vlastní zkušenosti:
měli jsme doma rok megane dci 50 kw, v základní výbavě. Opravdu je to plechovka, žádný držák, mizerné čalounění atd. Motor celkem ušel, trochu to jelo ale v ca 50000 km odešel EGR ventil (podotýkám že to bylo druhé auto, jezdila s ním žena, spíš klidněji). Šel z domu, prostě se mi nelíbil ten pocit (mizerná kvalita, pocit plechovkovitosti, startování na kartu mě rozčilovalo atd.) Samozřejmě olej jsem měnil po 15000 km (30.000 interval je fakt...
souhlasím.Megane naláká spoustu kupců na poměr ceny a roku výroby, stejně tak to mají někteří korejci. Kvalita je kud od kusu a to mi vadí. Pravda je taková,že pro někoho, kdo jezdil předtím v "poctivě" vyrobeném autě i stejné třídy uvidí rozdíly okamžitě,nejen při jízdě. Lepší si připlatit, v tomto případě bych neváhal nad Octavií.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 11:16, Gumy
Valnoha napsal:
Vprdnul bych se na obě varianty a šel bych do focuse 1,6i
Sehnat octavku z tohoto roku výroby s těmito kilometry s 1,9tdi 81kw bude velká honička. I když samozřejmě káždá druhá v bazaru má 120 najetejch
Zdarec kořeni, tož nevíte pro jaké gumy se mám rozhodnut?Dayton nebo Barum 155/80 R13 pro moji nezkrotnou nákupní šelmu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 11:26, dily
paneboze kde porad chodite na ty levny dily na skodofky, vzdyt je to stejne drahy jak vsechny ostatni znacky neco o par korun levnejsi u jednoho neco u druhyho na to bych se vubec neohlizel pri vyberu teto tridy auta teda pokud nema zalusk na bmv audi nebo mercedes. co se tyce dostupnosti servisu tak znamej co ma oscafku tak objel nekolik servisu nez mu prisli v poslednim na zavadu a stalo ho to peknych par tisic zbytecne takze reci ze tomu rozumi kazdej jsou na nic
s tou cenou aut je to jasny jedno rok 2002 a druhy o tři roky mladsi a s lepsi vybavou a za stejnou cenu?? neco tady nestimuje, raci bych sel do japonske kvality kde treba za ty penize bude avensis rok 2001 a vybavu bude met taky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 11:29, RE: dily
benzinak napsal:
paneboze kde porad chodite na ty levny dily na skodofky, vzdyt je to stejne drahy jak vsechny ostatni znacky neco o par korun levnejsi u jednoho neco u druhyho na to bych se vubec neohlizel pri vyberu teto tridy auta teda pokud nema zalusk na bmv audi nebo mercedes. co se tyce dostupnosti servisu tak znamej co ma oscafku tak objel nekolik servisu nez mu prisli v poslednim na zavadu a stalo ho to peknych par tisic zbytecne takze reci ze tomu rozumi kazdej jsou na nic
s tou cenou aut je to jasny j...
nebo subaru outback s lpg
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 12:01, RE: bez předmětu
Valnoha napsal:
Vprdnul bych se na obě varianty a šel bych do focuse 1,6i
Sehnat octavku z tohoto roku výroby s těmito kilometry s 1,9tdi 81kw bude velká honička. I když samozřejmě káždá druhá v bazaru má 120 najetejch
Mám Mégana 1.5 dCi 74kW, 2004 mám k dnešnímu dni najeto 244000 km a jsem naprosto spokojen, olej měním každých 20000km a auto funguje bez problémů. Poruchy - jedna jediná a to odešla jednotka centrálního dálkového ovládání (oprava 6000 Kč), ale to je vše! Jinak co se týče vnitřího prostoru je mégane prostornější než oktávka, hlavně na zadních sedadlech (měřím 200cm a v I. oktávce by si za mě nesedl ani trpaslík). Kufr OCT je větší, ale MEG lépe využitelný (nízká nakládací hrana, rovná podla kufru). v MEG je také více uložných prostor (doporučuji verzi s loketní opěrkou). MEG je tišší než čerpadlo-tryska u Octávie. Negativa: výměna potkávacích žárovek LP a PP světlometu - po výměně 3. žárovky už to natrénujete. Doporučuji OSRAM ultralife. A jak je psáno výše - sehnat auto 7 let staré s poctivými 120000km nebude tak jednoduché. Ale být Vámi osobně si odzkouším obě vozidla, důkladně je před koupí prozkoumám a pak se podle rozumu a sympatií rozhodnu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 16:21, Dávno neplatí,že
Škoda má levný díly a servis oproti Renaultu.Mám zkušenost s obouma a podle mě vyhrává Renault.Roční prohlídka O2 1,6 r.v. 06 za 7600kč a Megane2 1,6 r.v. 07 za 5400kč.Druhou jsem už absolvoval u "neznačkovýho" a rozdíl byl opět ve prospěch Renaultu-3400kč!Oktavia je poměrně nevypočítatelný auto při vyšších rychlostech u Meganu je větší jistota.Pohodlí,motor,hluk a prostor pro cestující i pro bagáž jednoznačně hovoří pro Megane.Sice Meg. vyžaduje kvalitní palivo,ale jen hlupák si naleje do nádrže STS Chvojkovice a všeobecně jsou doporučený výměny po 20000km.Za 2,5 roku provozu nemám žádný problém s Meganem,krom žárovek (osram už nikdy) a dolívání benzínu a vody do ostřikovačů.Startování tlačítkem,ovl.karta v náprsní kapse-dálkový ovládání dveří a aktivace startování,automatické zamykání dveří při rozjezdu,bohatá a funkční výbava atd.Opravdu bezproblému.To co nabídne Oktavia za příplatky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 17:26, RE: renault vs octavia
auticky napsal:
Tak zase opět když dovolíte jen z vlastní zkušenosti:
měli jsme doma rok megane dci 50 kw, v základní výbavě. Opravdu je to plechovka, žádný držák, mizerné čalounění atd. Motor celkem ušel, trochu to jelo ale v ca 50000 km odešel EGR ventil (podotýkám že to bylo druhé auto, jezdila s ním žena, spíš klidněji). Šel z domu, prostě se mi nelíbil ten pocit (mizerná kvalita, pocit plechovkovitosti, startování na kartu mě rozčilovalo atd.) Samozřejmě olej jsem měnil po 15000 km (30.000 interval je fakt...
Mám možná skreslený pohled na věc, protože mám megana kombi v právě doporučované motorizaci 1,5 dci 78kw. Ale jestli si mám vybrat mezi o generaci starším žebřiňákem, s mizernou bezpečností i výbavou a to ještě o tři až čtyři roky starším a meganem - nemám v podstatě na vybranou. Moje osobní zkušenost je totiž přesně opačná od té vaší - megane drží (110 tisíc) a O I vypadla po záruce z domu až se za ní prášilo (80 tisíc). Náhradní díly i prohlídky jsou na stejné úrovni cenou i dostupností (origo i druhovýroba). Octu bych si koupil pouze za předpokladu, že jsem barbar a budu tankovat naftu v JZD. Kdykoli jindy vyhrává magane.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 18:21,
Jednoznačně Octavia. Je jedno jaký motor 66, nebo 81kw - stav vozu je důležitý. Pokud to nebude po taxikáři... Životnost, pokud bereme doslova většinu je 3ks Renaultu na jednu Octavii 1,9TDi. Renault je prostě a to se nezlobte šunt, který nějakou dobu funguje, ale ne moc dlouho. Pak z něj prostě odpoadávají věci :) Je to prostě frantík, který se nevyplatí koupit, jelikož nejsme tak bohatý, abychom kupovali levné věci!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 18:25, RE: bez předmětu
MG-RR napsal:
Jednoznačně Octavia. Je jedno jaký motor 66, nebo 81kw - stav vozu je důležitý. Pokud to nebude po taxikáři... Životnost, pokud bereme doslova většinu je 3ks Renaultu na jednu Octavii 1,9TDi. Renault je prostě a to se nezlobte šunt, který nějakou dobu funguje, ale ne moc dlouho. Pak z něj prostě odpoadávají věci :) Je to prostě frantík, který se nevyplatí koupit, jelikož nejsme tak bohatý, abychom kupovali levné věci!
Octavia s najetými 400.000km bude pořád spolehlivě fungovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 18:34, Hop anebo trop
Při výměně žárovky u Mégane je údajně nutno sundat kolo, rozebrat podběh a až pak je možno vyměnit žárovku (pokud se mýlím, tak mě ukamenujte :), není to naštěstí z vlastní zkušenosti a samému se mi tomu nechce stále věřit...). Dále pověstné zatékání do bočních dveří u Mégane... Tohle by mi do domu prosstě nesmělo. Octavia je bytelný vůz, který se na českých (ne)silnicích nerozsype. Kvalita výroby u Škodovky oproti Rendlu prostě mnohem lepší. Prostornost kabiny, bezpečnost a kultivovanost je to jediné, co je u Mégane lepší. Jestli vám to stojí za celkovou nedotaženost a fórovost modelu, hurá do Renaultu. Záleží co preferujete. každému dle jeho libosti.
Nesouhlasím s cenami servisu. Renault podle mě je dražší. On tak má i cenově nastavenou politiku - levný při koupi, později si to vybere na servisu. Toť můj názor. Mrkněte např. na cenu čelního skla - u Renaultu to byla docela pecka. Možná i díky antireflexní vrstvě - jenže tak to je se vším u Rendlu - má oproti Octavii fajn prvky, jenže pokud se to po*ere, pak majitel jen koulí očima. Bohužel právě možnost poruchy je u tohoto vozu vyšší až velmi vysoká, zvláště zpočátku výroby tohoto modelu.
Osobně bych asi preferoval Octavii, i když pokud bych nutně musel mít diesel, pak nevím nevím. Zvuk TDi je mi prostě odporný... Ale to je možná částečně subjektivní věc vnímání. Na druhou stranu Rend měl oficiálně interval 30 000 km výměnu oleje. Kolik majitelů bylo uvědomělejší než samotný výrobce a tento nesmysl nedodržoval? Sám bych nazval ojetý Mégane v dieselu za "časovanou bombu" a s nutností výměny vstřikovačů bych asi vnitřně byl smířen již při rozhodnutí koupě. Jinak bych do něj nešel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 18:37, RE: bez předmětu
MG-RR napsal:
Octavia s najetými 400.000km bude pořád spolehlivě fungovat.
Octavia najede max. 160 000 km. Cokoliv nad se vždy při prodeji stočí ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 18:39, RE: dily
benzinak napsal:
nebo subaru outback s lpg
Cena servisu Subaru je zcela jinde (výš) - myšleno orig. servis. Jeho dostupnost je taky řádově nižší. Sice je i pravděpodobnost návštěvy nižší, ale ať si každý zváží sám, co je mu milejší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 18:45, RE: renault vs octavia
Pavlik napsal:
Mám možná skreslený pohled na věc, protože mám megana kombi v právě doporučované motorizaci 1,5 dci 78kw. Ale jestli si mám vybrat mezi o generaci starším žebřiňákem, s mizernou bezpečností i výbavou a to ještě o tři až čtyři roky starším a meganem - nemám v podstatě na vybranou. Moje osobní zkušenost je totiž přesně opačná od té vaší - megane drží (110 tisíc) a O I vypadla po záruce z domu až se za ní prášilo (80 tisíc). Náhradní díly i prohlídky jsou na stejné úrovni cenou i dostupností (origo...
Takže 4* u Octavie je řádově mizernější bezpečnost než 5* u Mégane? To snad nemyslíte vážně... Nechci tady polemizovat o tom, že Mégane je na tom s bezpečností lépe. Ale ten rozdíl není nic drastického. Na svůj věk předvedla Octavia slušný výsledek. Nicméně je pravda, že za stejnou cenu v bazaru dostanete více bezpečí v Mégane. Ale opravdu si nemyslím, že by byl při reálné nehodě diametrální rozdíl mezi těmito vozy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 19:49,
To je výběr. Prašť jak když uhoď. Pokud octavii, tak jedině s motory, které jsou uvedeny v článku. Ale proč dávat 150000kč za jedničkovou octávku? Není zajímavější za 160000kč dvojkový focus?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 19:51, RE: renault vs octavia
rohYpnol napsal:
Takže 4* u Octavie je řádově mizernější bezpečnost než 5* u Mégane? To snad nemyslíte vážně... Nechci tady polemizovat o tom, že Mégane je na tom s bezpečností lépe. Ale ten rozdíl není nic drastického. Na svůj věk předvedla Octavia slušný výsledek. Nicméně je pravda, že za stejnou cenu v bazaru dostanete více bezpečí v Mégane. Ale opravdu si nemyslím, že by byl při reálné nehodě diametrální rozdíl mezi těmito vozy.
Já si myslím pravý opak. Ony ty 4* vypadají slušně, dokud se nepodíváte na jednotlivé výsledky. O I má za čelní náraz 10 bodů z 18 možných a značné riziko těžkého zranění řidiče. Megane má 17 bodů z 18 možných a výbornou ochranu. Ani u O II se škodovka nepoučila - ta má za čelní náraz 11 bodů z 18 možných, podotýkám že po 10 letech pokroku v konstrukci. Je pravda, že reálná nehoda je každá jiná a tohle není úplně relevantní ukazatel, nicméně hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i snaze konstruktérů minimalizovat následky pro posádku. Proto mi tento rozdíl "dramatický" připadá, já bych do dnešního provozu vůz se 4* nechtěl.....Jsem ale samozřejmě rád za každého kdo používá vůz se 4 a méně hvězdami - zvyšuje moji šanci na přežití....jsem sobec, co nadělám )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.11.2009 20:05, RE: Hop anebo trop
rohYpnol napsal:
Při výměně žárovky u Mégane je údajně nutno sundat kolo, rozebrat podběh a až pak je možno vyměnit žárovku (pokud se mýlím, tak mě ukamenujte :), není to naštěstí z vlastní zkušenosti a samému se mi tomu nechce stále věřit...). Dále pověstné zatékání do bočních dveří u Mégane... Tohle by mi do domu prosstě nesmělo. Octavia je bytelný vůz, který se na českých (ne)silnicích nerozsype. Kvalita výroby u Škodovky oproti Rendlu prostě mnohem lepší. Prostornost kabiny, bezpečnost a kultivovanost je to ...
Prosím, nepište věci z "doslechu" - vypadáte jako idiot, neboť nejsou pravdivé ani z části. Pokud nevěříte, můžete si stáhnout celý návod k obsluze na stránkách renault cz. Žárovka se u meganu skutečně mění z podběhu - někdy si k tomuto vozu klekněte - před kolem je krytka. Kola stačí vytočit do plného rejdu. O servise nemá cenu se bavit, renault nemáte - já ho vlastním - vy to víte z doslechu, já z reality - cena je srovnatelná. Servisní interval od zmiňovaného roku 2005 je pouze 20 tisíc km - pro srovnání octa Longlife měla 50 tisíc, tak vám nevím. A o vašich "pocitech z auta" už jsme tady jednou diskusi vedli - pokud jste tak bohatý, aby jste byl ochoten kupovat předraženou věc (pro mne navíc zastaralý krám) - je to váš problém. Potom ale neplakejte, že nejste bohatý..........
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.