0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4 - jak jezdí po 155 tis.km?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.04.2010 08:53, RE: geometrie
T.J. napsal:
Proboha! To je zase blábol. Já jezdím, když mě to situace dovoluje klidně i 220 a vůbec se za to nehodlám někomu omlouvat. Dnešní auto jsou jiná, a pokud se na to já cítím, znám možnosti auta, znám hlvaně brzdy a vím po čem jedu, tak to není problém. Tak tady laskavě nepouštějte takové dementní názory. To by se mohla rovnou všechna auta vyrábět s HTP a je klid.
Tak s tím opravdu nesouhlasím. Kdyby všichni jezdili podle možností svých vozů, tak se opravdu pozabíjíme. On totiž ne každý to umí odhadnout správně - ovšem každý si myslí, že ano. Dnešní auta jsou sice jiná, ale zase výrazně zhoustl provoz. V podstatě za dementní názor považuju, že si budu jezdit jak chci.
Mimichodem pokud jde o silné motory, tak ty se uplatní hlavně při potřebě zrychlit a ne při ježdění vysokými rychlostmi.
220 jsem ještě nejel, ale dvoustovkou jsem uháněl po dálnici z Norimberku směr Rozvadov a rozhodně to nebylo pohodové cestování. Dalo se tak jet spíše po prázdné dálnici, ale kamion jedoucí 100 km/h se stával velmi nebezpečným a zvolňoval jsem vždy na 150. Pak mě to přestalo bavit a jel jsem kolem 150-to, což byla na delší cestu pohodlná rychlost.
Pravděpodobně lidé zapomínají, že rychlost vozidla se sice mění lineárně, ale jeho kinetická energie se mění kvadraticky, takže při dvoustovce má vozidlo 4x větší kinetickou energii než při stovce a od toho se taky odvíjí délka brzdné dráhy, stejně tak při dvoustovce vozidlo každou vteřinu urazí skoro 56 metrů. Jsem si jistý, že v těchto intencích přemýšlí jen velmi málo lidí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.04.2010 10:55, RE: geometrie
David V napsal:
Tak s tím opravdu nesouhlasím. Kdyby všichni jezdili podle možností svých vozů, tak se opravdu pozabíjíme. On totiž ne každý to umí odhadnout správně - ovšem každý si myslí, že ano. Dnešní auta jsou sice jiná, ale zase výrazně zhoustl provoz. V podstatě za dementní názor považuju, že si budu jezdit jak chci.
Mimichodem pokud jde o silné motory, tak ty se uplatní hlavně při potřebě zrychlit a ne při ježdění vysokými rychlostmi.
220 jsem ještě nejel, ale dvoustovkou jsem uháněl po dálnici z Norimb...
Naprosto souhlasím. Jasně jsem napsal - "když mě to situace dovoluje". Jinak u nás je to opravdu málokdy reálné. To je pravda. A hloupý řidič+silné auto=smrt/vražda. Myslím to všeobecně tak, že kdo umí, tak může. S ohledem na všechno v okolí. Když vidím z dálky, kterak nějaký řidič/čka držící se za kamionem 90 s neustálou snahou nakukovat do rychlejšího pruhu (kam se ovšem díky motoru/nízké akceleraci i demence českého řidiče nemá šanci dostat), okamžitě brzdím a mazdičky a jiná kokinka pouštím raději s ochotou před sebe, v zápětí je opět předjedu a je klid! Nejhorší jsou ti řidiči, co si slabost svého vozu nepřipouštějí (HPT, ochca s 1,6 apod...), a vlítnou vám tam přímo před sklo. Ovšem už i sám velký Lenin říkal: "předvídat, předvídat, předvídat..."
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.04.2010 17:11, RE: geometrie
T.J. napsal:
Naprosto souhlasím. Jasně jsem napsal - "když mě to situace dovoluje". Jinak u nás je to opravdu málokdy reálné. To je pravda. A hloupý řidič+silné auto=smrt/vražda. Myslím to všeobecně tak, že kdo umí, tak může. S ohledem na všechno v okolí. Když vidím z dálky, kterak nějaký řidič/čka držící se za kamionem 90 s neustálou snahou nakukovat do rychlejšího pruhu (kam se ovšem díky motoru/nízké akceleraci i demence českého řidiče nemá šanci dostat), okamžitě brzdím a mazdičky a jiná kokinka pouštím ...
Souhlasím s T.J. pokud jedu po kvalitní a prázdné části dálnice, ať už u nás, v Rakousku nebo v Německu klidně jedu 200 i víc. Záleží na situaci a autě v kterém jedu, pokud jedu ve svém autě tak žádný problém, protože vím že je v perfektním stavu a taky jediný rozdíl mezi 120 a 220 km/h je v rychlosti ubíhajících pruhů. Auto je pořád tiché a klidné. A když je v Německu povolena neomezená rychlost tak to neznamená že tam automaticky sešlápnu plný knedlík, taky jedu podle stavu cesty, provozu, počasí atd....
P.S. V Oktávce jsem se taky něco najezdil a hodně u ní záleží na kvalitě obutí, pokud je opravdu kvalitní tak je Oktávka stabilní i při 200 km/h, větší hluk pak jde slyšet akorát od motoru, hluk od podvozku a karoserie není výrazný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.04.2010 00:32, Vaha vzduchu
Nevim kde majitel tohoto vozu jezdi, zda meni vzduchovy filtr nebo co za vahy kupuje (asi u vietnamcu za 5,6 kc kus) ale ja teda menil vahu vzduchu na svy O1 jen jednou. Obvykle vydrzi pres 100tis km a pan ma najeto 50tis a menil jich nekolik jak chapu z recenze. Skoro mam pocit, ze to tam napsal jen tak ze zvyku, aby se verilo ze pise o TDI z VW group. Kdyz sem kupoval VW a SKODA do rodiny (obe slouzi perfektne a obe tdi 81kw dokonce nacipovane na 96kw) mel sem strach z "vah vzduchu" protoze vozy VW group jsou proste spolehlive a nejaka spina se na ne hazet standartne musi (jako na vsechny znacky), ale pote co jedna stala 2000,- kc (O1) a druha 3200,- kc (VW Polo) a obe auta maji najeto pres 50tis a jedou jako z praku tem pomluvam o castem defektu proste neverim. JEstli nekomu odchazi tak casto, delate neco spatne nebo mate jeste zavadu nekde jinde (egr ventil apod.)
Mimochodem haldex neni staly prevod, jak uz tu psali lidi prede mnou, skutecne se "zadek" zapoji az po prokluzu predni napravy.
Tato "zkusenost uzivatele" u mne vyvolava znacne pochyby o realisticnosti a pravdivosti.
I spotreba mi prijde vysoka, i kdyz to muze byt dano stylem jizdy, mam prumer dlouhodobe 5,2 s automat. klimou, ale je to klasicka o1 sedan 81kw (cip 96) laurin a klement. Kombik s napul 4x4 a o 2 litry vetsi spotreba ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.04.2010 20:49, Haldex / kardan - točí se stále??
Kardan - Haldex/Octavia 4x4 ( I+II model)
Zajímalo my mě jestli se kardan, který propojuje přední nápravu se zadní točí stále, a při prokluzu předních kol se k němu teprve připojí spojkou umístěnou v zadní nápravě samotná zadní kola a diferenciál?

Nebo kardan pořád stojí, a roztočí se až po prokluzu předních kol...? Kardany jsou předce častým zdrojem potíží a vibrací... navíc pokud se točí zbytečně i při běžné jízde, kdy je 4x4 odpojené musí se vše výrazně projevit ve spotřebě, ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 25.04.2010 19:01, RE: Haldex / kardan - točí se stále??
MG-RR napsal:
Kardan - Haldex/Octavia 4x4 ( I+II model)
Zajímalo my mě jestli se kardan, který propojuje přední nápravu se zadní točí stále, a při prokluzu předních kol se k němu teprve připojí spojkou umístěnou v zadní nápravě samotná zadní kola a diferenciál?

Nebo kardan pořád stojí, a roztočí se až po prokluzu předních kol...? Kardany jsou předce častým zdrojem potíží a vibrací... navíc pokud se točí zbytečně i při běžné jízde, kdy je 4x4 odpojené musí se vše výrazně projevit ve spotřebě, ne?
toci se stale
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 25.04.2010 22:42, RE: 4x4
Koloss napsal:
To je dotaz pro pobavení? Subaru má permanentní čtyřkolku ve všech modelech a konkrétně Legacy je určeno pro běžný provoz.
ee trvalou má akorát impreza legacy má haldex
reagovat
tondamatrix
počet příspěvků2
datum registrace08.10.2016
Sobota 08.10.2016 11:25, Skoda octavia 4*4
Dobrý den mam jeden problem s moji octavii auto jezdi super,je na nem vymeneno co jde jezdim klidnou jizdou neslapu na plyn jak hovado a spotreba po meste me neukazuje na min jak na 9-11 litru nevite cim by to mohlo byt ?? Jestli treba vahou vzduchu nebo pocitac pise nesmysli nebo nejaka jina zavada??? Dekuji za odpoved
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Sobota 08.10.2016 20:49, RE: Skoda octavia 4*4
tondamatrix napsal:
Dobrý den mam jeden problem s moji octavii auto jezdi super,je na nem vymeneno co jde jezdim klidnou jizdou neslapu na plyn jak hovado a spotreba po meste me neukazuje na min jak na 9-11 litru nevite cim by to mohlo byt ?? Jestli treba vahou vzduchu nebo pocitac pise nesmysli nebo nejaka jina zavada??? Dekuji za odpoved


je možné,že jsou špatně udělané rozvody...začal bych tam...pak bych šel po filtrech...
reagovat
tondamatrix
počet příspěvků2
datum registrace08.10.2016
Neděle 09.10.2016 10:10, Skoda octavia 1.9 4*4
Rozvody by meli bejt v poradku auto nekouri otocim klickem a nabehne ihned filtry jsou meneny vsechny jsou nove olej v haldexu taky menen a nekdo me psal ze by to mohla bejt vaha vzduchu nebo lambda u rozvodu by auto spatne startovalo asi nebo by cadilo ale auto ma super tah nezakouri ani kdyz ho seslapnu
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.