bubu napsal:
Zajimalo by mne, jestli ty castice ktere se vypali ve filtru na jeste mensi castice a pak vyfuci ven pres vyfuk, jestli nahodou nejsou jeste skodlivejsi nez ty puvodne na vstupu do filtru....
No, tak trocha elementární chemie do placu
Zjednodušeně: 1. DPF se do dehtu montuje kvůli zachycení pevných částic vznikajicích nedokonalým spalováním. Ty částice jsou obyčejné saze - takže amorfní forma uhlíku.
2. až se jich ve filtru nasyslí takové množství, že se filtr stane neprostupným, tak se zvýšením teploty ve fitru ty saze spálí - ideálním spálením vznikne oxid uhličitý. No a ten vyletí výfukem pryč
3. zajímalo by mě, zda se do tolik diskutované automobilové produkce obsahu oxidu uličitého (odvíjí se od něj emisní euronorma), započitává i ten, který vznikne regenerací DPF....