HoNZA napsal:
Mezi standartní oktávkou 4x4 s paketem pro špatné cesty a scoutem je dost podstatný rozdíl v podvozku - ladění tlumiču a per, jinak naladěná stabilizace a vyšší světlost podvozku /ale to jde navrub víc gumám/ a kdybych volil komfort bral bych scouta se 110 kW TDi a manuálem, bez prosklené střechy. To je ideální kombinace agility a komfortu. Ta skleněná střecha z toho jinak udělá kývající se kachnu. je to slušná volba. a za pár let i stejně dobře prodejná....
Díky moc, parádní info :) Jinak Ateca už taky padá kvůli náhlé obměně motorů k horšímu, takže to bude v konečném důsledku boj mezi Karoqem a Octavií Scout, kde půjde dost dobře možná o to, na jaké auto dostane lepší nabídku/cenu (což ale bude s vysokou pravděpodobností Scout).
Ostatním bych rád připomněl, že jejich požadavky na auto se nemusí zcela ztotožňovat s požadavky ostatních lidí. Otec není petrolhead, je spokojený s koncernem, jejich vozy mu vyhovují nejvíc. Ještě než se diskuze zvrhla do témat "proč řešit servis a spotřebu," byl námětem přínos a rozdíly mezi pohony u koncernu, a jsem fakt vděčný lidem, co přispěli svými zkušenostmi.
Co se týče ostatních, tak nechci, abyste mě brali zle, ale pokud se na základě svých i ostatních rad rozhodl jít znovu do koncernu, já proti němu nepůjdu. Dostane slušnou slevu a nadstandardní péči, což pro něj znamená hodně. Jeho kolega má Toyotu Avensis Combi a jen kvůli blbé výměně pneumatik musel do autorizovaného servisu, a to kvůli nějakému jejich internímu řešení ventilků. A že bude auto pět let úplně bezchybné, to je sci-fi jak u koncernu, tak u japonců. Nehledě na to, že třeba nedávno mu někdo naboural zaparkované auto - hodil do servisu VW, díly už tam byly a všechno bylo rychle vyřešené. Kolega s díly na Toyotu musí čekat na opravy v rámci týdnů.
Vozy od Subaru mají 100% lepší řešení 4x4, ano, ale pokud se člověk rozhoduje, jestli vůbec jakoukoliv formu 4x4 potřebuje, není řešením si vzít Forestera, zvláště pokud člověk prakticky nevyjíždí do terénu. Na normální silnici rozhodně nebude tak pohodlné jako O III Scout nebo Karoq, ani motor se tam pro něj nenajde vhodnější. XV má na něj malý kufr a Levorq je nízko, navíc nechce automat. Chápu, že auta od Subaru/Toyoty/Mazdy jsou pro vás lepší volby, a dost dobře možná i objektivně lepší auta, ale on bere auto jako věc, nikoliv jako vášeň. Já bych na jeho místě volil úplně jinak, vy taky, ale zůstaňme prosím u toho, že on chce jít do koncernu.
EDIT: Tak Ateca se údajně v květnu objeví s 1.5 Tsi, takže stále není zavržena.