Úterý 28.04.2020 10:00,
B9 Tribeca
Řešil jsem před dvěma lety podobnou situaci, akorát jsem neměl požadavky na SUV nebo 4x4. S budgetem a s tím, že jsem nechtěl diesel jsem nakonec skončil s B9.
Po dvou letech musím říct, že to byla dobrá volba. Auto je prostorné, variabilní, tiché (halt boxer) a s tím, že je to zbytečně těžká krabice jsem se smířil.
3.0 H6 je velmi spolehlivý, preventivně se dělá těsnění pod hlavou a výměna rozvodového řetězu ve 200tis (ještě nemám najeto), jinak standardní údržba. A ještě jedna věc se vymyká běžné investici, výfuk jen originál (nebo custom nerez) za nemalé peníze.
Uváděných 15-16 litrů spotřeby mám ve městě nebo při stylu brzda-plyn, ani na jedno to auto není úplně stavěné. Dlouhodobou mám kolem 12, při delších cestách klidně 10 (1700km do itálie 10.2).
Ta nešťastná převodovka... celý powertrain byl dělaný na Legacy/Outback, kde to všechno dává smysl a potýká se s rozumnou hmotností. Pak to celé vzali a dali do 2t auta s čelním odporem cihly. A ještě řídící elektronice řekli: "řaď co nejdřív a posílej otáčky co nejvíc dolu". Takže v nižších (amerických) rychlostech se chová vcelku vzorně, řazení hladké, podřazení v rozumných časech. Pak přichází naše běžné rychlosti na dálnici, kdy nedostatek točivého momentu v nižších otáčkách a rozkazu tlačit to co nejvíc do vyšších stupňů způsobuje v táhlých prudčích kopcích neustálou změnu rychlostí 5-4-5-4. Sportovní mód v tomto případě nepomůže. Takže praktikuji to, co ve Š120, pod kopcem manuálně zařadím 4 a vyjedu celý kopec na 4 a nahoře překlopím zpět na D.
Vybírat nyní, tak bych si zřejmě připlatil za 3.6 H6 (facelift), byť není tak originální vizuálně, ale 3.6 má výrazně vyšší točivý moment v nižších otáčkách.
V každém případě je to fajn auto, jezdí se s ní velmi dobře za rozumných pořizovacích i svým způsobem provozních nákladů.
reagovat