0
zpět
 

diskuze k tématu: Které rodinné auto koupit a kde/jak?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Sobota 06.02.2016 07:50, Německo
Kdybych byl z Prahy a řešil podobnou situaci, tak bych jel pro auto určitě do Německa.

Odpadne tak problém s tím, že nějaký model nejde sehnat. V Německu jde sehnat úplně všechno.

Vybíral bych prodejce a bazary nedaleko hranic. Když už budete mít na internetu vybraný konkrétní kus, řekněme třeba v Drážďanech, stačí zavolat, poptat se, v pondělí v 6 ráno vyjet z Prahy, v 8 jste tam, a do oběda můžete být zpátky. Půlden dovolené. Pokud jste jazykově vybaven, tak to zvládnete i ve dvou se někým známým, já osobně bych si sebou vzal i tlumočníka.

Nebo vybrat třeba 3 různé kusy v bazarech, které stihnete objet za jeden den, a není možné, abyste si něco nepřivezl.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 06.02.2016 11:47, xxxx xxxxx xxxx
Ten Duster mi prijde pro rodinu malej, neni v tom vic mista nez Fabia Kombi. Ale nove je nove, to je jasny.
reagovat
Knouk
počet příspěvků5
datum registrace07.06.2012
Sobota 06.02.2016 16:02, RE: 3 varianty
Petr S napsal:
Knouk napsal:
Zdravím,řeším úplně stejnou věc s pouze o něco větším nájezdem a také zvažuji tyto 3 varianty. Po pár prohlédnutých autech jsem zavrhl variantu 1 a postupně zavrhuju i variantu 2. V případě druhé možnosti jsem zvažoval astru, mégane, focus v benzinu a za 150 jsou ca 5+ let staré kousky. Bohužel najít auto s jasnou servisní historií je hodně složité. Pro mě je nejdůležitější jestli nebylo auto bourané a abych při nehodě nezjistil že místo airbagu je jenom zapojený odpor atd. V užším výběru mi do 350 zůstala astra kombi(nabíhá nový model, starý se dá sehnat za dobré peníze), mégane a největším favoritem je u mě duster. Za 300 je v dostačující výbavě a za +50 tis. je v 4x4. Hodně lidí nad tím ohrnuje nos, ale za ty peníze pokud člověk nejezdí často dálnice je to myslím dobré auto a po fl vypadá i vevnitř použitelně. Otázka je, jestli nepočkat do konce roku na nový model(má mít i 7 místnou variantu). Z toho co jsem viděl mi vychází nové auto. Ojetina sice vyjde levněji, ale s tímto nájezdem ho po 10 letech nechám někomu v rodině a nebudu muset 2x shánět pětiletou ojetinu s neznámou historií a hledat její skryté nedostatky, nejlépe ve 3 ráno 500km od domova. Jako hlavní nevýhodu nového auta vidím krvavé pojistky v prvních letech provozu, ale s tím se nedá nic dělat.
Taky jsem z podobných důvodů přešel od ojetin k novým autům. Nové auto si chci nechat aspoň 12 let, klidně i déle pokud ho nebude důvod měnit dřív. Jinak co se týče pojistek, tak to tak hrozné není. Za povinné + havarijní u nového Aurisu kombi platím 7500 ročně. Původní cena auta byla po slevě 410 tis. Po dobu 3 let bych měl dostat v případě krádeže nebo totálky zaplacenou původní cenu (tzv. GAP pojistka). Zní to trochu neuvěřitelně (za to málo co platím), ale snad je to pravda a pojišťovna to příp. zaplatí Tu pojistku mi zprostředkoval přímo dealer (pojistka od Toyoty). Za původně nové Verso platím na povinném + havarijním 11 tis. Pojistku jsem si sjednal u své stávající pojišťovny. Ale nemám v tom garanci vyplacení původní ceny při totálce (GAP). I tak mi těch 11 tisíc komplet ročně nepřijde až tak moc za nové auto v ceně 0.5M. Na nová auta pojišťovny dávají slevy a nevyjde to až tak draze jako na ojetinu při stejné kupní ceně.


To je perfektní cena. V rodině se před ca 5 lety kupoval fusion a pojistka stála první roky 14, což mi na auto za ca 300 přišlo docela hodně. O důvod víc proč vzít nové.


reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Sobota 06.02.2016 20:35, RE: xxxx xxxxx xxxx
PetrT napsal:
Ten Duster mi prijde pro rodinu malej, neni v tom vic mista nez Fabia Kombi. Ale nove je nove, to je jasny.


S tím místem se bohužel nedá než souhlasit. Duster je fajn auto pro rodinu s dětma co už s sebou nevláčí kočár a autosedačky. Jen bych se doopravdy rozmýšlel jestli je potřeba 4x4. Je jasné, že pro sebevědomí a klid na silnici je 4x4 důležité /sám mám 4x4 / ale fakt je, že pokud nejezdíte pravidelně v terénu tak je přínos 4x4 diskutovatelný - auto je hlučnější, pomalejší, má větší spotřebu a servisní náklady. Já mám na ježdění do práce Octavii 4x4. Bydlím na samotě v podhůří Šumavy, kam se cesta protahuje traktorem jen když se domluvíme s klukama z vesnice a tak je u nás 4x4 nutnost. Ale i přesto jsem spočítal, že mimo silnici trávím max 15% času, na kilometry je to ještě mnohem míň. Já bych neváhal a koupil Duster bez 4x4. Díky výšce podvozku projedete kde co a pískal bych si ...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 06.02.2016 22:37, RE: 3 varianty
Knouk napsal:
To je perfektní cena. V rodině se před ca 5 lety kupoval fusion a pojistka stála první roky 14, což mi na auto za ca 300 přišlo docela hodně. O důvod víc proč vzít nové.
Petr S napsal:
Knouk napsal:
Zdravím,řeším úplně stejnou věc s pouze o něco větším nájezdem a také zvažuji tyto 3 varianty. Po pár prohlédnutých autech jsem zavrhl variantu 1 a postupně zavrhuju i variantu 2. V případě druhé možnosti jsem zvažoval astru, mégane, focus v benzinu a za 150 jsou ca 5+ let staré kousky. Bohužel najít auto s jasnou servisní historií je hodně složité. Pro mě je nejdůležitější jestli nebylo auto bourané a abych při nehodě nezjistil že místo airbagu je jenom zapojený odpor atd. V užším výběru mi do 350 zůstala astra kombi(nabíhá nový model, starý se dá sehnat za dobré peníze), mégane a největším favoritem je u mě duster. Za 300 je v dostačující výbavě a za +50 tis. je v 4x4. Hodně lidí nad tím ohrnuje nos, ale za ty peníze pokud člověk nejezdí často dálnice je to myslím dobré auto a po fl vypadá i vevnitř použitelně. Otázka je, jestli nepočkat do konce roku na nový model(má mít i 7 místnou variantu). Z toho co jsem viděl mi vychází nové auto. Ojetina sice vyjde levněji, ale s tímto nájezdem ho po 10 letech nechám někomu v rodině a nebudu muset 2x shánět pětiletou ojetinu s neznámou historií a hledat její skryté nedostatky, nejlépe ve 3 ráno 500km od domova. Jako hlavní nevýhodu nového auta vidím krvavé pojistky v prvních letech provozu, ale s tím se nedá nic dělat.
Taky jsem z podobných důvodů přešel od ojetin k novým autům. Nové auto si chci nechat aspoň 12 let, klidně i déle pokud ho nebude důvod měnit dřív. Jinak co se týče pojistek, tak to tak hrozné není. Za povinné + havarijní u nového Aurisu kombi platím 7500 ročně. Původní cena auta byla po slevě 410 tis. Po dobu 3 let bych měl dostat v případě krádeže nebo totálky zaplacenou původní cenu (tzv. GAP pojistka). Zní to trochu neuvěřitelně (za to málo co platím), ale snad je to pravda a pojišťovna to příp. zaplatí Tu pojistku mi zprostředkoval přímo dealer (pojistka od Toyoty). Za původně nové Verso platím na povinném + havarijním 11 tis. Pojistku jsem si sjednal u své stávající pojišťovny. Ale nemám v tom garanci vyplacení původní ceny při totálce (GAP). I tak mi těch 11 tisíc komplet ročně nepřijde až tak moc za nové auto v ceně 0.5M. Na nová auta pojišťovny dávají slevy a nevyjde to až tak draze jako na ojetinu při stejné kupní ceně.


Ono teda dost záleží i na aktuálním bonusu/malusu. Pak taky prodejce pojistky když chce, tak může přidat ještě další slevy.
reagovat
Lukin26
počet příspěvků2
datum registrace08.03.2017
Středa 08.03.2017 11:04, ojeté auto
Zdravím,chci se zeptat, budu kupovat ojeté auto. Ještě nejsem rozhodnut, z jakého bazaru. Du si k vám pro radu. Kde jste kupovali vaše auta a bylo vše v pořádku?
reagovat
Pepeo
počet příspěvků6
datum registrace17.02.2017
Pondělí 13.03.2017 10:31, Koupě ojetého auta
Dobrý den.

Jak se tu již někdo umínil,i já bych doporučil podívat se po ojetině v německu.Sám jsem,ať už pro sebe,nebo rodinu,několik aut pořídil a opravdu to není žádná věda.

Co se výběru konkrétního tipu či značky týče,projděte si následující test a uvidíte,co se vám bude zamlouvat.


http://www.motoragent.de

Přeji hodně štěstí
reagovat
Ladin
počet příspěvků2
datum registrace13.03.2017
Pondělí 13.03.2017 18:32, koupě auta
Zdravím, já sem si koupil ojeté auto z áček. doposud sem s ním neměl žádné problémy. Mám ho teď už 4 rok. Jen klasické rozvody apodobné věci sem dělal, ale to bych dělal i normálně. S tím musí člověk u kupování ojetiny počítat. Takže za mě AAA.
reagovat
freos
počet příspěvků11
datum registrace23.08.2016
Středa 15.03.2017 07:49, tak tohle sem snad ani nepatří ne ?
r e k l a ma
reagovat
Lukin26
počet příspěvků2
datum registrace08.03.2017
Úterý 21.03.2017 10:49, ojetina
Já bohužel německy neumím, nemám ani nikoho kdo by tam se mnou jel. Takže u mě připadá v úvahu fakt nějaký český bazar./smazáno admin/ ale chtěl sem tipy na různé ať se můžu podívat.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 22.03.2017 10:05, RE: Které rodinné auto koupit a kde/jak?
Greve napsal:
Dobrý den, po asi ročním hledání auta ke koupi jsem už zoufalý a mám pocit, že potřebuju nasměrovat od někoho, kdo má více zkušeností. Potřebuju opravdu komplexní radu, protože kromě druhu auta mám největší problém s tím, kde vůbec ho mám shánět. Moje současná situace: Mám už přes tři roky Toyotu Avensis combi z roku 2001 se silným benzínovým motorem (110kw). Auto má různé chyby a už je přece jenom staré (hlavně z hlediska bezpečnosti), ale jinak funguje naprosto spolehlivě, vždy nastartovala, vždy kamkoliv dojela a v servisu se řešily jenom drobnosti. Jsme rodina se dvěma malými dětmi, bydlíme v Praze a k běžnému životu používáme MHD. Auto se tedy používá relativně málo, což ovšem neznamená, že ho nepotřebujeme: k ježdění na větší nákupy, výlety, dovolené a návštěvy to jinak než autem nejde. Můj současný osobní nájezd je asi tak 6-8 tisíc km za rok a nemyslím si, že by se v blízké budoucnosti nějak zvětšil. Většina jízd (na počet, ne kilometry) se odehrává po Praze. Cest, kde je kufr přeplněn, je jen pár do roka.Co potřebuju - schválně to napíšu hodně obecně:- auto, které je vhodné pro rodinu (tj prostorné především v oblasti kufru)- auto, které je spolehlivé- auto, které je bezpečné - to je opravdu důležité kvůli dětem. Nejsem skvělý řidič, nemám praxi v řešení krizových situací, takže chci určitě ESP, chci dobrý podvozek, chci nějaké moderní množství airbagů, chci aby to auto mělo dobré výsledky v crash testech.- chci spíš silnější motor - opět z důvodu mých řidičských schopností chci mít možnost nepříjemným situacím předcházet, možnost bezpečně předjíždět atd. S motorem, který má 60kw, se prostě bojím.- velmi příjemné by samozřejmě byla nízká cena provozu (malá spotřeba/LPG), ale to je naprosto vedlejší a rozhodně mají přednost výše uvedená kritéria. Když bude auto super a bude mít třílitrový motor, nemám problém s dvanáctilitrovou spotřebou. Ale u slabšího motoru bych zase čekal menší spotřebu, Fabii co na dálnici žere 10 litrů opravdu ne.Jaký typ auta chciTak to opravdu nevím. Ideální je asi velké kombi (typu Mondeo, Avensis, V70, Passat, C5 atd.), ale z hlediska praktičnosti by bylo super i MPV - od menších typu Mazda 5 po Sharany, Galaxy a pod. Na druhou stranu, opravdu velký liftback by možná taky stačil, sice do toho člověk nedá skříň, ale tu normálně nevozím, tašky a batohy a asi i kočárek se tam vejdou. Z hlediska bezpečnosti se nebráním ani SUV. Ale všechno to záleží na spolehlivosti a nákladech, preferuju opravdu auto, o které se nemusím starat a které bude dobře sloužit, až pak přichází otázka typu karoserie.Primárně bych samozřejmě chtěl benzínový motor, ale není to dogma. Třeba u Sharanu, Galaxy myslím dávají smysl i dieslové motory TDI, ovšem pak musí mít nezávislé topení.FinanceTo je největší dilema. Peníze jsou, ale zdá se mi zbytečné dávat statisíce do auta, které jede jednou za čas a je využíváno jen rekreačně. Mám v podstatě tři varianty:1. Levné auto, kolem 80 tisíc, což vychází tak zhruba na deset let staré Mondeo. To jsem hledal doposud, ale s ne moc dobrými výsledky.2. Dražší auto: třeba kolem 150 tisíc. To by už mohlo stačit na Mazdu 5 v dobrém stavu, možná i na S-max, který se mi velice líbí. Nevýhoda je, že jsou s tím spojeny další náklady, jako havarijní pojištění, které bych si už asi chtěl platit.3. Nové auto. Tam bych to viděl na nejnižší cenovou hladinu, půl miliónu do toho dávat fakt nechci. Což vychází asi tak na Dacii. Ta by nám parametrově vyhovovala, ale asi všichni rozumí, že to není úplně ideální auto, třeba co se týče výbavy a motoru, tak je na tom moje 15 let stará Toyota líp. Na druhou stranu, je tam záruka, větší spolehlivost, velká část investice se za pár let vrátí při prodeji atd. Ale když to porovnám s S-maxem...Tady opravdu uvítám vaše osobní názory, kterou z výše uvedených tří strategií zvolit. S tím ovšem souvisí i další téma:Kde auto sehnat?V tom jsem teď asi nejvíc zoufalý. S Toyotou jsem měl štěstí, ale všechno co teď vidím, je skoro vždycky v příšerném stavu. Nějak se mi nedaří najít udržované auto, u kterého není akutní riziko sesypání. Nevadí mi udělat nějaký (i dražší) počáteční servis, ale chci vědět, že to bude mít nějaký smysl a auto pak něco vydrží. S mechanikem občas taky chodím, ale něco mě to stojí a výsledek je vždy buď zamítnutí auta, nebo rozpaky. Dnes je možné vidět inzeráty od:- velkých autobazarů typu AAA auto. Tam fakt ne, stačí mi s nima mluvit minutu po telefonu a je mi jasné, že tudy cesta nepovede.- menší autobazary: hodně podivní lidé, hodně podivný původ aut. Často přímo nechutné prostředí jednání.- dovozci aut ze zahraničí. Tady vypadají auta v principu nejlíp, ceny jsou buď dobré nebo až podezřele dobré, ale o stavu aut nikdo nic neví a v podstatě je to prodejcům i jedno. - soukromí prodejci zoufalí: prodávají vždy a jenom auta, která se jim už rozpadají pod rukama, což více či méně přiznají. - soukromí prodejci seriózní. V nižší cenové hladině se skoro nevyskytují. Další problém: jelikož jsem zaměstnaný člověk a mám malé děti, nemůžu si dovolit pořádat veselé výlety po českých a moravských autobazarech, tím méně po Německu. Mám čas hlavně o víkendu, to jsem i schopen někam na pár hodin vyjet, ale ve všedních dnech to moc nejde. Můžu si samozřejmě vzít dovolenou, ale to bych musel jet skoro najisto. Nechci kupovat auta od nikoho z ústeckého kraje. Problém nabídkyV minulých diskuzích, které občas pročítám, se člověk většinou dočká obligátní rady: "Chceš spolehlivé auto? Kup si Focus 1.6 nebo Mondeo s dvoulitrem". Prosím, toto mi neraďte. Focus je pro mě malý a Mondeo s dvoulitrem benzínem se prostě nedá sehnat. To platí i pro další podobná benzínová auta. Explicitně říkám, že bych velmi ocenil reálnou radu, které auto si opravdu můžu koupit, ne o něm jen snít. Benzínové Mondeo třetí generace si koupit nemůžu, protože se neprodává. Dával jsem si i poptávku několika dovozcům z Německa, ale už asi půl roku žádný nic nenašel. Z tohoto důvodu a ze zoufalství se už dívám i po nafťácích, které se sice obecně nedoporučují, ale aspoň se dají koupit a někdy i za takovou cenu, která by mohla vyvážit i nutnost nových vstřiků v blízké budoucnosti.Napsal jsem asi moc dlouhou otázku, ale budu moc rád za jakékoliv nasměrování, osobní zkušenosti a opravdové rady.


Ahoj, podle mě jdeš na to moc složitě, nic proti, já si tím také prošel
Co se týče bazarovek, mě se oplatilo hledat ojetinu přímo u dealerů dané značky, s jasnou historií.
Když budeš pár měsíců pravidelně sledovat tyhle dealery, na něco zajímavého narazíš určitě.
Jinak za mě - vzal bych obyčejný Ford Focus II kombi 1.6 ben a nebo VW Golf Variant či Jettu, rovněž s atmos. motorem 1.6. Udělal tomu pořádnou servisku a užíval si i takové obyčejné auto, Ono ty super MPV můžou nakonec vyjít v údržbě superdraze
reagovat
Ladin
počet příspěvků2
datum registrace13.03.2017
Pátek 24.03.2017 09:53, Koupě ojetiny
Ono je pro někoho těžké zajet si pro auto do německa nebo nějaké jiné země, taky je potřeba mít známý. Kdo se nedomluví a nemá nikoho, kdo by mu s tím poradil,tak pak zbývá jen mrknout do těch bazarů. Já být v tvé situaci tak to zkusím, za to nic nedáš.
reagovat
AlešTer
počet příspěvků9
datum registrace22.06.2018
Pátek 22.06.2018 15:29, RE: Které rodinné auto koupit a kde/jak?
.
reagovat
AlešTer
počet příspěvků9
datum registrace22.06.2018
Pátek 22.06.2018 15:29, RE: Které rodinné auto koupit a kde/jak?
.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.