David V napsal:
O tom jsem taky slyšel, ale nic vyloženě konkrétního. Jen že 1oleje /1000 km je zcela běžná spotřeba, nicméně u BMW to údajně taky není neobvyklé. Jeden známý mi teď povídal historku o svém movitějším známém s BMW X6 s motorem 4.4, který doléval litr oleje když jel z Brna do Prahy. Reklamoval to a v Rakousku (u nás neměl odvahu) mu vyměnili celý motor. Přijde mi to jako hardcore, když u BMW musí v rámci záruky měnit motor - jakou pak sakra mají výstupní kontrolu, když tohle projde až na montáž.
Polepším se co se týče spotřeby oleje u Toyot mnou provozovaných
Carina 1,8, od výměny do výměny (15.000 km) cca 0,5l(polosyntetika)
Yaris 1wti, spotřeba oleje nulová(5W30)
Avensis 1,8wti r.v. 2007, spotřeba oleje nulová(5W30)
Avensis 1,6wti r.v. 2000, spotřeba oleje 1litr/1000 km(plná syntetika) - byl to šok, takže jsem to řešil polosyntetikou a spotřeba klesla cca na 1 litr/3000 km. Bylo o tom hodně napsáno, že první motory 1,6 a 1,8 wti brali olej v důsledku špatné ovality pístů. Dostal jsem informaci v Toyotě, že tento problém řeší výměnou polobloku do stáří auta 7 let. Bohužel při koupi můj Avensis měl 7,5 roku a předchozí majitel to neřešil. Jinak záměrem mé recenze nebyla konfrontace nafty versus benzín, jenom jsem chtěl národu sdělit, že i při velikosti Avensisu se dá jezdit za solidní spořebu. V letních měsících pokud moc neběží klima se dá jezdit i za 6,5l/100km a podotýkám, že nejsem brzda provozu. Právě naopak, nemám rád auto pěd sebou, protože mám svůj jízdní režim, který mi sedí, což přispívá také k nižší spotřebě. Nevím, zda jsem to psal v článku, ale podnikám a mám málo času(jako každý z nás) takže jízda na spotřebu je mi cizí.