Kojot027 napsal:
Ja jsem vlastnil corolu liftback 1,4 r.v.1994 asi dva roky a dodnes ji považuji za nejlepší auto v poměru k ceně co jsem kdy měl. Auto jsem koupil po lehkém tukanci z Německa v roce 96 najeto cca 90 tis km a ja najel cca 75 tis km za 175 tis kč. Do auta se lil jen benzin a měnil olej každých 15 tis km, jednou se měnili destičky na předku. Auto jezdilo bez jakéhokoli zásahu naprosto tiše a dobře, servis každý rok zanedbatelný.. Když jsem ji prodal vím, že najezdila dalších 200 tis km u kamaráda a pak šla zase dál.. krom pravidelné údržby, se dělali na ni v té době silembloky na nápravě, měnili se desky a a nějaká čidla. S cca 350 tis km šla dál a jezdila prý pořád dobře. Pak jsem si dal na pár let s japonci pokoj a přes Felicii, BMW ,Mitsubitshi a Opel jsem koupil Corolu až v 2002 asi dvouletou. Opět jen oleje a pneumatiky, žádná spotřeba oleje nic se nevysypalo za celých 80 tis a tři roky. Pak jsem měl kvuli kočárku Octávii v kombi 1,9Tdi a každý rok mě údržba přišla na 20 -25 tis, auto bylo z firmy 4 leté a jezdila s ním švagrová jen na celnici, mělo necelých 60 tis km podložené serviskou i servisákem co se o něj staral.. Takže historie v pořádku, ale při 117 tis km už se to nedalo vydržet a autoservis si řekl o novou zadní nápravu za 20 tis(zkroucená do Ačka, auto totiž nešlo srovnat na geometrii a pořád korigovat volantem se mi nechtělo..) a kompletní výměnu předku a tlumičů atd.. prostě jsem řekl ne a koupil jsem zas Toyotu. Nebyla v dosahu odpovídající Corola ale Auris. Dnes po dvou letech a jednom pravidelném servisu po 15 tkm na autě není nic a auto má najeto 30 tis km. Kolem u známých mám asi 5 ks Corol s benzínovými motory z let 2004 - 2009 a v podstatě krom jedné nezaviněné bouračky jsem nezaznamenal že by si někdo postěžoval že se mu něco na Corole rozbilo. Zato moje služební fábie 1,2TSI 77kw po čtyřech letech byla neplánovaně v servisu již 6x a to na 3 výměnách rozvodového řetězu, pak turbo, a nějaké čidla. Kdybych to měl platit ze svého, tak už bych po třetí "akci" v druhém roce auto vrátil. U Aurise čekám další dva / tři roky v klidu a pak bude zas nová Toyota, asi Corola. Nikdy jsem nezaznamenal ani na jedné Corole ubytek oleje ani od výměny k výměně. Ani při přejezdu Alp s plně naloženým autem, nebo průlety Německem v levém pruhu. Jediné co mě udivuje, že starší typy coroly jezdily do 7L/100km v průměru. Auris s 1,6 si bere kolem 7,5 spíš k 8 litrům na stovku, asi i proto, že oproti starším autům je o 200 kg těží o různé katalyzátory a bezpečnostní systémy , fičury atd.. :o)
Yaris 1,3 r.v. 2008 mi taky nežere olej vůbec, po 6 letech jsem zatím měnil jen zadní kotouče a destičky. Jinak ad spotřeba benzínu, Verso 1,8 108 kW co má podle velkého techničkáku pohotovostní hmotnost 1530kg mi zatím na pal. PC ukazuje spotřebu 6,2 L na 100km (město a okresky). Uvidím kolik to bude v reálu podle dotankování na spritmonitoru. Až tak nízkou spotřebu jsem nečekal, ale možná pal. PC kecá. U Aurise mi přijde 8L na sto přehnané. S těžší a starší Mazdou 6 kombi jsme střídavě spolu s manželkou jezdili dlouhodobě za 7,7L. Ale chce to jezdit trochu podle zásad úsporné jízdy. Motor nevytáčet když to není potřeba (nepředjíždím). A nepálit energii v brzdách, tzn. trochu předvídat situaci a neakcelerovat když před sebou vidím brzdová světla nebo zatáčku, atd.