Mike napsal:
Nevim proč považujete Renault za šmejd. Pokud budeme vycháze z TUV statistiky, tak mezi 4-5 let starými auty už 12,7% Renaultů Lagun muselo jet do servisu - je to sice dost, ale teď pár čísel o BMW... Ve stejné tabulce má BMW 3 - 14,8%, BMW 7 - 12,9%, BMW Z3 - 12%, BMW 5 - 11,3% - a to jsem ještě neslyšel nikoho, kdo by řekl, že BMW vyrábí šmejdy.
Megane má docela ucházející design a na svou dobu velmi dobré výsledky crashtestů. Zbytek nic moc. Jízdní vlastnosti příliš měkké, ne moc dobře čitelné, připadá mi, že auto stále plave. Sedačky to samé, měkké a kulatí záda, jako v xsaře. Pozice za volantem mi snad vadí úplně nejvíce, sám volant je šikmo jako v autobuse, u starších verzí gumová obruč volantu olézá, nedá se na to ani podívat natož s tím řídit, prostě ostuda firmy. Palubovka nepříjemně povrzávala. Měl jsem taky možnost řídit Megane Coupe 1,6 - to auto má se skutečným sportovním vozem společné tak akorát zadní světla. Jízdní vlastnosti mě prostě zklamaly. Neřídil jsem ale nikdy verzi 2,0 IDE, mimochodem s přímým vstřikováním benzínu, asi bude mít tuhší podvozek a pověst vylepší. Jinak prostorová nabídka uvnitř je zhruba stejná jako ve Focusu. Ten, kromě pasivní bezpečnosti na stejné úrovni jako Megane, myslím, že v ostatních hlediscích výrazně vyčnívá. Ergonomií interiéru, jistými jízdními vlastnostmi (víceprvková zadní náprava), nabídkou spolehlivých a výkonných motorů, a vůbec asi celkově spolehlivějším provozem. A na New Edge design, který Focus zavedl už v r. 97, a který dosud frčí, se dá myslím také dívat
. Až teď je teprve vidět, jak je tento design nadčasový, když v r. 97 vypadal jak z planety opic a teď jej potkáte na každém novém autě. Pro mě by byla volba jasná.