anonym napsal:
navíc ještě pro NE-znalce koncernové techniky dodávám, že mezi motory 1.6-74 kW a 1.6-77 kW je dost zásadní rozdíl. První motor je osmiventilový motor, který má mírnou výhodu vyššího točivého momentu v nejnižších otáčkách (mezi 1200 - 2000). Ve středních otáčkách je dynamika srovnatelná, ale v otáčkách od 4000 výš je dynamika jednoznačně lepší u 16V motoru, který lze velmi efektivně točit až do omezovače v 6500 ot. Tak reaguji na příspěvky o tom, že motor nemá cenu vytáčet nad 5000 ot. což není ...
Neřek bych, že menší olejová náplň je kdovíjak výhodná. Olej musí mít dostatek času na uklidnění, aby se zbavil třeba bublin. Menší olejová náplň většinou značí zvýšené požadavky na kvalitu, z čehož se dá usoudit, že ekonomický přínos bude nula, ne-li dokonce naopak. Navíc se dá předpokládat, že potřeba oleje pro 16V motor bude dokonce ještě větší, čili na uklidnění oleje opravdu moc času nebude a nečistoty budou v oleji ve vyšší koncentraci.