Martin Vaculík napsal:
Řadím se k předním českým bojovníkům proti koncernovému fanatismu. Vadí mi ten krutý rozpor mezi pověstí a skutečnou kvalitou, vadí mi zastírání konstruktérské impotence šikovnými marketingovými tahy, neustálé převlékání té samé techniky, neuvěřitelně dlouhé přežívání beznadějně zastaralých konstrukcí. Když však čtu něco takového, přřestávám mít sílu bojovat. Člověku, kterému vočipované nejslabší TDI s malým turbem a kompresí 19,0:1 zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s totiž není možné opravdu nic...
Škoda, že odborník s takovými vědomostmi a znalostmi jako p. Vaculík, dává tak otevřeně najevo svojí až téměř fanatickou averzi vůči koncernu VW. Řekl bych, že technický redaktor by měl na celou věc mít poněkud objektivnější pohled a ne pouze zastávat názor, že koncern VW = vše špatné. A navíc asi opravdu bere vážně informace o tom, že 1,9 TDI zrychlí z 0-100 za 7 s. Kluk je prostě nadšený ze svého auta, tak se ho snaží vychválit do nebes, odpusťte mu to. Na druhou stranu nechápu, co je neuvěřitelného na tom, že oktávka TDI může jezdit za 4,8 l. Pokud je to oktávka I ve spojení s TDI 66 nebo 81 kw, tak to určitě není nic neobvyklého, dá se jezdit s velmi lehkou nohou ještě za míň.
Tak, teď čekám, jak se na mě místní "odborníci"-antikoncerňáci a antitédéíčkáři sesypou s vysoce fundovanými názory typu "VW je sračka, oktávka je sračka, TDI je sračka" apod.