anonym napsal:
Autor zvažoval, zda investovat do viskospojky, nebo prodat a koupit jiný 4x4.
Vzhledem k tomu, že tato imitace není to samé jako 4x4, tak měl spíše zvažovat, zda si nechá tento VW nebo koupí opravdové 4x4. Sám v jiné části článku napsal, "že to trochu pomáhá"
Vzhledem k tomu, že není pevné spojení mezi převodovkou a zadní nápravou (čti diferenciál), tak ani není možné hrábnout všemi čtyřmi. Viskospojka přece funguje tak, že při vzrůstající teplotě roste viskozita, čili při dostatečném rozdílu, m...
Tak a tady jsme u jádra problému. Jak se doopravdy chová viskozní spojka (předchůdce haldexu) od VW? Dodnes mi to není přesně jasné. Vysvětlení s zahříváním oleje je nejčastější. Ale jak si vysvětlit situaci, kdy toto auto zvedneme na zvedák a při zablokování kardanu (např. přidržením předních kol) se zadními koly nedá pootočit (tedy ve směru dopředu, naopak dozadu se protáčí volně, což bych v tomto případě při nezahřátém oleji čekal volně na obě strany). Já z toho dedukuji, že viskozní spojka trvale přenáší pohon na zadní kola a teprve při jízdě na tvrdém povrchu - do zatáček apod. dovoluje prokluz - nahrazuje mezinápravový diferenciál. Zároveň je také pravdou, že přední kola prohrábnou dřív. Ale to by mohl způsobit první ráz při záběru, kdyby ta spojka prostě proklouzla . Další otázkou je z jakého důvodu nefunguje zadní pohon při couvání. Vše nasvědčuje nějaké volnoběžce v zadním diferáku, tzn. při jízdě bez plynu se zadek odpojuje, ale proč????