0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Golf IV – který zvolit benzínový motor?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, americká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 00:31, rada
O 1.4ce nemá smysl ani uvažovat. 55kW nestačí ani na to město. U 1.6ky je do města lepší volba 74/75kW protože má max.Nm v nižších otáčkách. Naopak pokud radši někdo motor točí do otáček tak 16V 77kW verze taky odvede dobrou službu.
Spotřeba je věc čistě individuální. U mě to dělá po Praze 8-9l/100. Nejnižší jsem dosáhnul 7l na nádrž. Nejvyšší 13.44.. (77kW)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 07:01, rada
Už to tady bylo řešeno asi 20x stačí jen nebýt línej a mrknout na starší články.
Volba je jednoznačná 1,6 16v. Povinné stejné spotřeba stejná svezení někde jinde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 08:11, rada
Jo tohle je opravdu blbej dotaz. Který se navíc dá zodpovědět i bez zkušeností s těmito motory. Nechápu co tazatel řeší.
Když tak bych toto téma rozšířil na nejlepší motor do VW. 2,8 V6 nebo 1,8 T? Či něco jiného? Jinak se tady unudíme.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 08:59, rada
1,6 74 kw (klidně i 8v). Jezdí slušně, hezky tahne odspodu a dlouh. průměr spotřeby bývá pod 8l (podotýkám že podle mých zkušeností pal. počítač počítá průměr o ca 0,25 -0,3 l nižší než je skutečný). Moc věcí se na tomhle motoru
neporouchává.
Jinak přiznávám, že nevím, zda v Golfu IV byl starý 1,8 20v turbo.
Pokud ano, tak i klidně ten (svezení je neporovnatelné a dlou. průměr lze mít
8,5 - 9,0 l). Přeji hodně štěstí
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 11:17, rada
záleží kolik do toho chce vrazit peněz???
uvažovat lze o 1,6 nebo 1,8Turbo,ostatní bych vyřadil.Bez cenové relace je těžký doporučovat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 15:24, rada
1.6 16V máme ve služebních Feliciích a Roomsterech. Ten motor není nic moc - subjektivně jde líp za plynem v nižších otáčkách stará 1.4 16V. K nějakému výkonu je nutné motor dost točit. Spotřeba není špatná, vejde se do 7.5l kombinovaně. Odhlučnění - hlavně v Roomsteru tragické, počítám že Golf bude v tomhle někde úplně jinde.
Jinak souhlas s Renem - koncernové motory se tady řeší kolem dokola a hlavně v benzinu VW rozhodně není na špici. Konec konců v naftě už taky ne. Osobně bych koupil jinou značku než VW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 16:09, rada
1,6 16v se do felicie nikdy nedával.Pokud tady dávají rady jako tenhle tak nevim.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 16:32, rada
Jestli můžu doporučit tak rozhodně 1.4 16V. Měl jsem tu možnost jezdit v Golfu s oběma těmito motory a 1.4ka jede opravdu o poznání lépe. Motor je velice pružný. U těchto motrů se ovšem vyskytovalo praskání klik a to téměř vždy kolem 220-250 tisím km. Zkuste si někde v bazaru vyzkoušet oba a jistě se rozhodnete pro 1.4 16V.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 17:21, rada
Já si myslím,že sis vybral správně,protože Golf IV,je opravdový držák,až na nějaké ty detaily,z benzínových motorů bych Ti doporučil 1,6 16v 77 KW,je sice trochu línější a musí se víc točit do otáček než 1,6SR 74KW,ale je tišší a spolehlivější.
1,8 Turbo je,řekl bych nejlepší volba z benzíňáku,bohužel u Golfa se dávaly jen do modelů GTI,tak že budou dost olítané. Sám jsem nad tímhle motorem přemýšlel,ale nakonec to vyhrálo TDI 96KW. Do 1,4 bych asi nešel,na tohle auto mi to příjde dost slabý,navíc s klimou ztratí sílu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 17:27, rada
Zkus do výběru zařadit i jiné auta, určitě neprohloupíš. Ale když IV Golfa (mě se tahle řada líbí taky nejvíc) v benzínu, tak jestli jsou finance, sháněl bych zachovalé 1.8 T - jízdně super a spotřeba se spolehlivostí nebudou taky pozadu. Jinak jestli jezdíš často sám nebo ve dvou, smířil bych se z 1.4 16v. Do města bohatě stačí a když se spokojíš s nižším výkonem při předjíždění mimo město, tak bych to neřešil. Jinak bych ti z vlastní zkušenosti doporučil Focuse I 1.6 16v (74kW). Oproti Golfu více místa - hlavně vzadu, výborný podvozek, řízení i řazení, a motor jde od 2000 až do 6000 ot/min ochotně za plynem. Navíc při 5př. st. točí při 120km/h jen 3000ot/min, takže 5tka je dost dlouhá a tím i úsporná. Průměr byl vždy okolo 7l na 100km a to tak půl na půl město a mimo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 19:08, rada
To: Radek
"... bych Ti doporučil 1,6 16v 77 KW,je sice trochu línější a musí se víc točit do otáček než 1,6SR 74KW,ale je tišší a spolehlivější..."
Mohu se zeptat, na základě čeho tvrdíte, že je spolehlivější? Naopak podle mě je pro běžného motoristu lepší volbou 8v 74kW, protože je poměrně pružný a nemusí se (vlastně ho ani nemá cenu) vytáčet. O nějaké opakující se závadě jsem také neslyšel ani jsem se s ní nesetkal. Proč by tedy měl být spolehlivější 16v 77kW?
Osobně bych doporučil právě 74kW 1.6. Na tento vůz dostatečná motorizace. Což 1.4 podle mě není. Samozřejmě některými zmiňovaná 1.8T je o zcela jiné dynamice...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 20:11, rada
Určitě bych volil 1.6 MPi 74KW, dnes už vlastně motor 75KW, 8mi ventil. Spolehlivý pružný motor, jede pěkně od spodu.
Ruku na srdce, nechci se tady nikoho dotknout, ale motory 1.4 16V nejsou zrovna to nejlepší, myslím tím po stránce průběhu výkonu(né kvalita). Jezdit v 1.4 16V 55KW nebo 74Kw je horší než ve Felicii 1.3 MPI 50KW, jo klidně mě tu ukamenujte, ale sedněte do Feldy MPI (to není překlep) a pojezděte si s ní, pak sedněte do 1.4 16V, a co zjistíte? Tyhle motory absolutně vůbec nejedou od spodu, jsou to "mrtvoly", nicméně ty jejich papírový parametry(zrychlení apod) jsou asi malinko přikreselný. A jestli mi tu někod napíše, jak ty VW 1.4ky 16V jedou krásně od spoda, tak ho asi opravdu nechám svézt ve Feldě 1.3 MPI.
Celkově se mi s 1.4 16V jezdilo velmi špatně, musíte hodně podřazovat, aby se auto vůbec sebralo...
Největší zklamání byla 1.4 16V 74KW - osobně pocitově prostě nevěřím, že to má takový výkon, tento motor jede ještě hůře než verze 55KW...
Proti 1.6 MPI 75KW(74KW) nemám ani jednoho špatnýho slova....Tento motor rozhodně doporučuji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 20:50, rada

Vw motory jsou celkem dobré, z této volby radši 1.6i - pro ty delší cesty. Je tu i motor 1.8T 20V 110Kw GTI, se spotřebou 7,8 dálková a město 9 s klima.
Záleží na požadované spotřebě pana Tomáše, ale při 15.000Km za rok, uvažoval bych o té 1.8T 20V GTI, lepší sedačky Recaro a tak....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 20:55, rada
Co se týče spolehlivosti, tak nejlepším motorem pro Golf je 2.8 V6 ale o tu asi pan Tomáš nemá zájem :D . Potom zbývá jediná možnost: 1.8 turbo, pravdou je, že se dělala pouze ve verzi GTI, to sebou ale nese i výhody. Třeba moc pěkný a dobře vybavený interiér (hlavně sedačky a volant), upravený podvozek a punc originality (né další stý obyčejný Golf v ulici). Nevýhodou je ubývající počet zachovalých kousků a jejich vyšší cena, ale zase na druhou stranu bude klesat hooodně pomalu a při následném prodeji to nebude takový propad, i když to vlastně nehrozí u žádného Golfu. Oproti 1.6, ať už 16V nebo 8V není ani moc velký rozdíl ve spotřebě (při běžné jízdě!) a výkonový potenciál je o třídu jinde. Poruchy u 1.8T: občas zapalovací cívky a při špatném chování turbo, poruchy u 1.6 8V: bývají problémy s lambda sondou, katalyzátorem, zapalováním, váhou vzduchu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 21:40, rada
Z mé zkušenosti mohu doporučit tu 1.4 16V. Mám ji skoro už rok a jsem s ní spokojenej. To je tak všechno co bych napsal
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 23:15, rada
Doporučuju vybrat si kvalitnější auto např. japonskou cestu.Koncern VW celkově s motory je mezi horšíma až nejhoršíma a je jedno jestli benzin či nafta.Ale jestli opravdu Golf a bez problémů tak 1,6 8v,jinak je vše tahák peněz.Naftu uběhnout velmi rychle a Syncro a jeho pazvýrobu raději nevidět.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 01.06.2009 23:57, rada
Mám GOLF IV 1.6 16V 77kW, rok 2000. Naprostá spokojenost a autem mám najeto 200000km bez jediného problému, ročně najezdím okolo 35000-45000. Motor 1.4 nedoporučuji je slabý. Spotřeba okolo 7 a nejsem brzda silnc ani dálnic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.06.2009 07:16, rada
Kobyla: Pán chce VW. Nechce Japonce. Takže se tu nebudem hádat co je lepší auto. Stejně by to byla nekonečná debata bez jasného vítěze. Sám VW rád nemám, ale koupě Golfa má své opodstatnění a proto se nehádám. A TDi sou super. Jinak souhlasím s 1,6 8V. Taky bych si vybral tento motor. Tedy pokud bych nesehnal 2,0 8V. Ten je o dost lepší. Teda až na spotřebu ve městě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.06.2009 11:07, rada
Tak ja mam 1.4 (55kw)v seatu leon a jede hodně pěkně měl jsem možnost se svést i v 1.6 16V a žádná pecka to nebyla. Je ale fakt že třeba jsem jel v 1.4 16V ve fabce a vůbec to nechtělo jet byla po starším pánovi a nevím jsetli to set má nějak lépe s převodované nebo co. Hlavně záleží kdo s tím jezdil. Pokud jezdíš hlavně okesky jako třeba já ta 1.4 stačí a hlavné papa cca 7l. Kdežto ta 1.6 16v si bumbne o dost víc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 02.06.2009 11:27, rada
Rozhodně 1.6 MPi 74KW (dnes 75KW 8-ventil). ...Ten 1.4 není špatný, ale pro Golf je to fakt málo. Dyť primární funkce auta je aby jelo. 1.4 je vhodné max do velikosti Pola. Přece se nemusí jezdit naplno, malinká rezerva se hodí věřte tomu, pak se s tím jezdí hezky uvolněně. Nebo chcete ať vás rozhodí každý kopec, tlustý spolujezdec, každé předjíždění? Pořád bedlivě hlídat aby vám vyšly převody? Na nákladech už je to nalej-vylej takže výsledek ze dvou jmenovaných je jasný tj 1.6 !!! (byť osobně bych šel do 1.8T 110kw)
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.