Pondělí 15.12.2008 12:28,
rada
Trochu "překvapivá" kombinace variací ...řekla bych
K příspěvku Toma "dole" a doporučení motoru 2.5 V6 TDi bych měla VÁŽNOU připomínku - jde o nejHORŠÍ motor koncernu, ten NE - to i (výrazně "zlobivější" než si "dav" myslí) 1.9 TDi je "bezproblémovější" společník.
Na takové "velké" ježdění bych sice také doporučila spíše 6tiválec, ale NE 2.5 TDi, neb ten se opravdu NEpovedl! Když už totiž máte tu "kliku", že se vám nezdadřou vačkové hřídele nebo neodejde vstřikovací čerpadlo (procentuální vyjádření poruchovosti těchto komponent se hrozivě blíží "absolutní úspěšnosti" 100%), tak ve verzi se 110 kW si budete naplno využívat "propast" tedy turboefekt téměř "čítankových" rozměrů a motor i přes vyšší objem a "správný" počet válců zatáhne až ve vyšších otáčkách (a jen v ještě trošičku vyšších hned zase "končí"), varianty 120 a 132 kW jsou sice "lepší", po stránce spolehlivosti ale všechny představují (bez přehánění) to nej- HORŠÍ z nabídky koncernu vw!
Můj oblíbený čtyřváleček 2.2 HDi tento šestiválec "rozcupuje" absolutně totálně ve všem (což se můžete "dočíst" i v hodnoceních Engine of the Year - kategorie do 2.5 litru) - a to by věru NEmělo být!
Bez dalších podrobností v takto "nesourodé" společnosti věru těžko doporučovat, takže jen obecně, octavia je mechanicky auto NIŽŠÍ střední třídy, takže BEZ ohledu na konkrétní značku, vůz střední třídy Alfa 156 až VW Passat bude VŽDY pohodlnější bezpečnější prostě LEPŠÍ polykač kilometrů (a vy jich plánujete najezdit docela hodně).
V praxi to znamená, že v octavii (a jakémkoliv voze nižší třídy) budete vždy více unaven, než ve voze třídy vyšší (a náklady na servis dnes NEjsou argumentem, servis octavie je STEJNĚ nákladný jako u "zahraničních" značek, cenová výhodnost škodovek skončila s modelem felicia, octavia je jen zlevněný klon golf bora jetta altea leon toledo ..
PS: Utáhneli trochu vyšší spotřebu vaše peněženka, rozhodně zvažte nějaký pěti šesti válec, pro takový "nájezd" je to "vhodnější" řešení
reagovat