0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 22.01.2012 09:34, RE: nepřesné údaje
David V napsal:
No tak má potom ty problémy, co starší, žere olej a rozvodový řetěž se může přetrhnout.
Těžko říct, ty problémové součástky už mohou být u Cromy modifikované. Automobilky dělají drobné modifikace každý nový modelový rok. Právě proto jsem dal "starší" do uvozovek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 22.01.2012 19:39, RE: nepřesné údaje
David V napsal:
Jsem se díval na pár letáků s novými auty a třeba rozdíl u VW mezi naftou a benzínem je jen 50 tisíc u Passatu, což značí, že je to už během záruky z5, pokud někdo jezdí více, takže pokud někomu nevadí horší kultura projevu a věci s tím spojené, tak pak několik let opravdu jezdí levněji. Problém je v tom, že pro Passat se nedá už zvolit benzínová atmosféra. Všechno je oturbený, všechno! U Mondea mají ještě atmo 1.6 a 2.0, takže je tam rozdíl 120 tisíc (2.0i a 2.0 TDCi) a návratnost je 130 tkm (s...
Petr-Tipcars: Ted jak povolili zrychlene odpisy na auta (nevim teda, jestli jeste lze) tak je ten duvod pomerne jasnej...plus k tomu pripocti rocni najezd kolem 100.000km, plus to, ze jako pravnicka osoba nemas zaruku jako fyzicka a kolem 200.000-300.000km se uz proste zacinaji s...at nektere dily podvozku, plus turbo zacina piskat, takze vazeni: mame tu 3 roky starou vonavku s priblizne 250.000 na krku s kompletni servisni historii, ctyrkolka, automat...takze je to jeste prodejne a firma jde za zpravidla podstatne PODSTATNE jinych nez cenikovych podminek do obmeny nekolika vozu. perlickou na dortu v moznostech obmeny flotily se pak stava nakup novych vozu v cizine v ramci EU (zpravidla tam, kde ma sidlo materska spolecnost=vetsi firma=vetsi paky), cimz se da usetrit opravdu HODNE.napriklad tak...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.01.2012 08:35, CNG
Pepe napsal:
Já se tak rozhodoval cca před 2 lety, kdy ten nárůst vypadal jinak. A nikdo nikomu nezaručí, že se to zase za 2 roky nezmění. V tomhle je tolik tlaků, že předvídat vývoj po (např) dalších volbách ani nejde. A Sybila nejsem...
chápu tu nejistotu ohledně zdanění, jestli to dodrží, v tomhle zmrdistánu si nemůže být jistý nikdo ničím. Jenže CNG je z hlediska daně nejbezpečnější palivo. Zdanit palivo, který ještě není pořádně rozšířený, by byl nesmysl. V celé ČR je teprve 28 CNG stanic, kdyby se zvedla daň třeba jen na 5kč za 1m3, tak jsou výhody provozu ta tam. A aby podpořily rozšíření, musí být palivo zajímavé. Stejně jako mají CNG auta osvobezení od silnič. daně (nepletu se?). Oni (stát) to mají jistě dobře spočítaný. Podle mě teď běží ideální doba, kdy je nejvýhodnější pořídit CNG s ohledem na náklady do budoucna.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.01.2012 12:43, RE: 1.8 TSI
Thomassino napsal:
Mohl bych pana autora poprosit o doplnění, ve kterém voze se v roce 2004 vyskytuje motor 1.8 TSi? Nebo máte na mysli tu zrůdu 1.8 turbo 20V, která žere ropu jak kráva trávu a ještě se kazí?
K objasnění tohoto překlepu došlo už v pátek před polednem.

Jinak motor 1.8T 20V se nedá označit úplně jako zrůda. Je to prostě turbomotor, takže jak spotřeba tak životnost je velice závislá na uživateli a jak s motorem zachází. K té spotřebě - bylo dost rozdílné, v jakém vozidle byl tento motor namontován, snad nejlepší spotřebu dosahoval v O1. Známý ho má a bez problémů s ním jezdí na okrekách pod 7 litrů a ve městě pod 9, aniž by byl brzdou provozu. Ve dvou lidech ustálenou rychlostí 130 na dálnici to bralo pod sedm. Při správném zacházení (dostal ho jako nový služebák) s ním nemá potíže doteď, kdy se nájezd blíží 200 tisícům.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.01.2012 20:41, RE: 1.8 TSI
Koloss napsal:
K objasnění tohoto překlepu došlo už v pátek před polednem.

Jinak motor 1.8T 20V se nedá označit úplně jako zrůda. Je to prostě turbomotor, takže jak spotřeba tak životnost je velice závislá na uživateli a jak s motorem zachází. K té spotřebě - bylo dost rozdílné, v jakém vozidle byl tento motor namontován, snad nejlepší spotřebu dosahoval v O1. Známý ho má a bez problémů s ním jezdí na okrekách pod 7 litrů a ve městě pod 9, aniž by byl brzdou provozu. Ve dvou lidech ustálenou rychlostí 130 n...
200 tisic??? Co to je , to favorit najede i 400 tisic a tadz se to vyzdvihuje jako nejaka meta....
Obecne moderni benziny bezne pri spravne udrzbe a servisu vydrzi s prehledem 500 tisic...O dieslech nemluve...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.01.2012 22:18, RE: 1.8 TSI
gottak napsal:
200 tisic??? Co to je , to favorit najede i 400 tisic a tadz se to vyzdvihuje jako nejaka meta....
Obecne moderni benziny bezne pri spravne udrzbe a servisu vydrzi s prehledem 500 tisic...O dieslech nemluve...
Ale já nenapsal, že se rozpadl, on je prostě pořád v pohodě. To byla reakce na Thomassina, který napsal, že se pořád kazí. Mně prostě 200 tisíc bez problémů nepřijde jako "pořád kazí".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 23.01.2012 23:21, Honda Accord 2,2 i-CTDI
Spolahlive inteligentne vyriesene kombi s velkym kufrom, primerany vykon, mala spotreba.. Akurat netusim ci sa vojdes do financneho limitu. Mam doma r.v. 2005 a som :) :) http://www.tipcars.com/magazin-recenze-ojetiny-honda-accord-7g-2003-2008-4747.html http://www.autorevue.cz/test-honda-accord-22-i-ctdi-pan-nedoceneny_3

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.01.2012 11:31, RE: Honda Accord 2,2 i-CTDI
et3308 napsal:
Spolahlive inteligentne vyriesene kombi s velkym kufrom, primerany vykon, mala spotreba.. Akurat netusim ci sa vojdes do financneho limitu. Mam doma r.v. 2005 a som :) :) http://www.tipcars.com/magazin-recenze-ojetiny-honda-accord-7g-2003-2008-4747.html http://www.autorevue.cz/test-honda-accord-22-i-ctdi-pan-nedoceneny_3

Akorát se do limitu dost nevejde... To je pak hodně použitelných zástupců. A co filtr pevných částic? Máš? U Hondy prý jde o opravdu cenový bonbónek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.01.2012 20:50, RE: LPG
ivan2 napsal:
Už jsem to tu psal, mám též focuse 1.6 74kW a používám zázračné flashlube a podpálily se mi ventily ve 100tis. km, takže být vámi, zkontroloval bych vůle cca v 60tis. km. Oprava mě vyšla na 23000kč
Pokud vím, tak ford měl hydroštely na motorech označených jako zetec. Byli na Escortech a myslím i na prvních 74 kw ve Focusech. Zde byli řemeny. Pak už byli řetězi a štelování podložkama. Jinak nevím co je lepší nebo horší . Hydroštel vám může taky odejít a to vám také může zničit hlavu. ptal jsem se na generálku kompletní hlavy a mělo by to stát okolo 8000,- na hlavě bez hydroštelů. Jeden hydroštel stojí okolo 600,- a na hlavě je jich 16.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.01.2012 19:57, RE: Ventily mondeo
Antonín Kunst napsal:
Vzhledem k tomu, ze jsem musel odevzdat sluzebni Mondeo, tak aktualne resim podobnou otazku jako autor clanku. potrebuji auto s kterym bude manzelka pres tyden vozit decka do skolky a ja s nim obcas o vikendu vyrazim na dalku. Ja potrebuji dlouhy kufr a silny motor, manzelka zas malou spotrebu a rozumny vnitrni prostor aby ji decka furt nekopaly do zad. Octavia II by to s urcityma vyhradama splnovala, ale 1,6 nejde a do FSI nedam LPG. Mondeo a Mazda 6 je oproti Skode lepsi snad ve vsech parametr...
V roce 2008 jsem si koupil Mondeo 2.0 Duratec, dle tachoměru 126 tis. km. Nechal jsem ho přestavět na LPG (toroid) za cca 33 tis. Kč. Dnes mám najeto 264 tis. a s LPG nemám jediný problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 27.01.2012 10:27, RE: Honda Accord 2,2 i-CTDI
David V napsal:
Akorát se do limitu dost nevejde... To je pak hodně použitelných zástupců. A co filtr pevných částic? Máš? U Hondy prý jde o opravdu cenový bonbónek.
s cenou mas pravdu, ale pisal som o inteligentne vyriesenom aute takze filter v accorde nie je "spotrebak" ako pri mnohych inych znackach..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 27.01.2012 10:47, RE: Honda Accord 2,2 i-CTDI
David V napsal:
Akorát se do limitu dost nevejde... To je pak hodně použitelných zástupců. A co filtr pevných částic? Máš? U Hondy prý jde o opravdu cenový bonbónek.
zabudol som to podstatne, v mojom accorde rv2005 filter nie je, v kamossovom tusim 2009 alebo 2010 r.v. je a zatial bez problemov - proste japonci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.04.2012 13:04, RE: Avensis
Pavlik napsal:
ad 1) ano, jsou to zastaralé motory
ad 2) motory 1,6 MPI (verze 75-77kw) jsou pro LPG vhodné bez problémů, verzi 55kw nebrat - má mnoho technických problémů sama o sobě. Motor 1,4 MPI je "historická škodovka" provozovatelná na LPG bez problémů - používala se s menším objemem i u favoritů a felicií. Motor 1,4 16v je novější, pochází od VW a co vím tak jeho nejpoužitelnější verze (63kw) snáší LPG také bez problémů - má ale dražší servis i případné opravy.
ad 3) Řetěz je použit jen u "historick...
Musím narovnat toto šíření dezinformací.

Motory škoda OHV 1.4 MPI (AZE/AZF/ATZ/AQW) používané ve Fábiích I měly poháněné rozvody dvouřadým válečkovým řetězem a hydraulická zdvihátka ventilů i s původními vahadly a tyčkami. Koncepce vahadel a tyček se používala už u motoru Š-1000MB z kterého vycházel. Od té doby Škoda motor několikrát vylepšovala a ke konci právě implementovala hydraulické vymezování ventilové vůle.Vývoj byl bohužel zastaven a ukončen jestli se nepletu asi kolem roku 2003-2005, kdy jej nahradil koncernový tříválec HTP a souběžně montovaný ale koncernový 1.4 16V (AUA/BBY/AUB/BBZ/DKY/BUD). V posledním provedení se jednalo tedy o řadový osmiventilový celohliníkový čtyřválec OHV. S těmito motory jsem zažil spousty legrace v Š-1000MB, Š-100, Š-105, Š-125, Š-favorit (Š-Felicii jsem měl 1.9D) a momentálně ještě Š-Fabia I.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.09.2012 23:34, Spotřeba
Pokud jde o spotřebu, pak vede focus. Ostatní zmíněné vozy žerou víc i papírově a ve skutečnosti pak min. o 1L.
Pokud nejsi fanoušek koncernu a nemáš v povaze odpouštět něco někomu pro jeho jméno, tak se soustřeď na Fordy. Říká se, že proti koncernu škoda,... mají horší antikorozi, ale plně ti to vynahradí perfektním podvozkem z velice pevných, poctivě udělaných dílů, kde se každý kousek dá opravit samostatně. Vynahradí ti to prostorem pro posádku a trvanlivostí jednot. částí interiéru.
Mondeo už je opravdový kus auta a jestli to nemáte na pravidelné a časté dlouhé výlety s rodinou, ale také na každodenní ježdění do práce, tak bych dal přednost Focusu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.09.2012 23:38, RE: Ventily mondeo
Kadeloid napsal:
Kupoval jsem loni v prosinci Yarise s úmyslem ho hned předělat na LPG. Byl jsem zrazován spoustou lidí (zejména těch, kteří LPG nikdy neměli), že se po určité době podpálí ventily, protože Yaris nemá hydroštely. Je to ten samý případ jako u toho Forda. Vůle ventilů se seřizuje pomocí podložek o určité tloušťce. LPG máme v rodině ještě v Octavii RS 1,8T a na LPG jsme najezli už přes 100tis. a stále bez problému. Teď ale k věci. Yaris stejně jako Ford nemá tvrzené sedla ventilů jako používá konc...
Nebál bych se LPG u automobilky, která dodává z výroby vozy s alternativními pHM. Nicméně ano, LPG motory fordu je dobré aditivovat. A je to opravdu tak, že náklady jsou minimální a systém funguje samostatně - řízený elektronicky.
reagovat
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.