0
zpět
 

diskuze k tématu: Povinné ručení

kategorie zařazení tématu: pojištění, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 21.02.2006 19:50, RE: Dotaz na autora článku nebo ostatní
Jirka napsal:
Z tohoto článku jsem "jako ostatní" v šoku. Proč já, který nezaviním nehodu musím doplácet na rozdíl "údájné amortizace"? Upřímně nechápu. Třeba můj případ: Mám VW Vento (viz. Vaše recenze), nehavarováné, pravidelně servisované, s láskou opečovávané auto jak prvním majitelem, tak mnou. Kastle, interiér, díly - vše maximálně zachovalé. Jak pojišťovna může tvrdit, že dojde k amortizaci, když ten daný automobil vůbec nezná a já chci pouze automobil do "stejného stavu", jako byl před nehodou? Neměl ...
Bohužel za skutečnost popsanou v poradně mohou zákonodárci a pojišťován to takto vyhovuje. Rozdíl škody můžete vymáhat po viníkovi s uvedenými potížemi. Z HAV pojištění rozdíl škody nekryje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 21.02.2006 21:19, ale vzdyt je to jedno, takhle pomlouvat pojistovny
Petr - TipCars.com napsal:
Bohužel za skutečnost popsanou v poradně mohou zákonodárci a pojišťován to takto vyhovuje. Rozdíl škody můžete vymáhat po viníkovi s uvedenými potížemi. Z HAV pojištění rozdíl škody nekryje.
Jako skoro kazdy si o sobe naivne myslim, ze nejsem spatny ridic, jezdim pres dvacet let prakticky denne velkou cast po meste a ne od kravina ke kravinu a za tu dobu jsem mel jen 2 nehody (tuk, tuk) popsanou a jednou jsem z nepozornosti nedobrzdil na krizovatce (plechy reseno bez ucasti policie). Takze si opravdu nemyslim, ze by zrovna na mne pojistovny doplacely. Nicmene dnes pojistovna konecne zareagovala a sdelila mi, ze vyrazne zdrazeni sluzeb (skoro o 2000 rocne) neni dano malusem a ze mi dokonce zachovala i par procent bonusu. Mam pry pouze smulu, protoze zmenili pojistne podminky a muj obsah motoru, vek auta a asi i muj a region (mesto) je vyhodnocen podle novych kriterii jako silne rizikovy, takze proto to velke zdrazeni a ze men na to pry upozornili vyrocnim dopisem k novemu roku. Nic jsem nedostal o nicem nevim a nrazil jsem na to az pri snaze zrusit pojistne ruceni. Jsou to proste dobraci a na lid je zapotrebi prisnost, tak mejte se rozhodl jsem se ke stavce a paltit nebudu a pockam az tu pojistku zrusi, treba mne neuvrhnou do satlavy A pak prejdu k jine se slusnejsim chovanim, alespon podle mne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 08:37, RE: pov. ručení
Honza napsal:
pro majkl, máš výborný přehled a přesné informace,rád bych se zeptal jestli máš nějaké zkušenosti s "diskontem" české pojištovny,neboli 20% snížením pojistného plnění v případě likvidace rozpočtem,diky
Pro Honza: U České pojišťovny je 20% diskont uplatněn jak při rozpočtu, tak při předložení faktury neautorizovaného servisu pokud servis nepředloží nákupní fakturu na nové díly (od autorizovaného prodejce dílů dané značky), které vyfakturoval. Při rozpočtu ale i při faktuře neautorizovaného servisu je diskont na nové díly 20% uplatněn v případě, že vozidlo má technickou hodnotu od 40% a výše. Pokud je technická hodnota vozidla od 30% do 39,9%, jsou nové díly amortizovány 30% a diskont z nich je jen 10%, takže celkové snížení z ceny dílů je 40%. Pokud je technická hodnota vozidla od 20% do 29,9%, jsou nové díly amortizovány 50% a diskont z nich již Česká pojišťovna neuplatní. Technická hodnota vozidla je dána stářím vozidla (počet let provozu vozidla) a počtem ujetých kilometrů. Obecně platí, že vozidlo staré 5 let a s počtem 100000 najetých kilometrů nebude mít nové díly amortizovány. Ale stejně tak to platí u vozidla např. 10 let a 50000 km nebo 7 let a 70000 km atd. protože technická hodnota těchto vozidel je něco stále nad 40%. Technickou hodnotu vozidla spočítáte podle Znaleckého standardu č. I/2005 i když ten je trochu složitější pro veřejnost. Daleko jednodušší je elektronická verze tohoto programu, kam stačí zadat pouze počet km, obsah válců, datum uvedení vozidla do provozu, motor benzín/nafta, karoserie (dnes většinou samonosná), pohon přední/zadní/4 kol, umístění motoru vzadu/vpředu. Elektronická verze pro výpočet této tech. hodnoty je u mě k dispozici pokud někdo bude chtít, pošlu e.mailem. e-mail: [email protected]
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2006 00:04, RE: pov. ručení
majkl napsal:
Pro Honza: U České pojišťovny je 20% diskont uplatněn jak při rozpočtu, tak při předložení faktury neautorizovaného servisu pokud servis nepředloží nákupní fakturu na nové díly (od autorizovaného prodejce dílů dané značky), které vyfakturoval. Při rozpočtu ale i při faktuře neautorizovaného servisu je diskont na nové díly 20% uplatněn v případě, že vozidlo má technickou hodnotu od 40% a výše. Pokud je technická hodnota vozidla od 30% do 39,9%, jsou nové díly amortizovány 30% a diskont z nich je ...
pro majkl:Děkuji Vám za vyčerpávající odpověd.Myslíte,že v praxi je diskont uplatněn pouze na tu část pojistného plnění,která představuje nové díly?Mohu se zeptat,jestli podle Vašeho názoru má tento diskont oporu v zákoně?Jde pouze o teoretickou úvahu,situace spojené s dopravní nehodou a následně s lpu mohou vyústit v situaci kdy poškozený vozidlo(např. 1 rok staré,naj. 20.000km) prodá havarované a následně se s diskontem seznámí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.02.2006 15:47, RE: pov. ručení
Honza napsal:
pro majkl:Děkuji Vám za vyčerpávající odpověd.Myslíte,že v praxi je diskont uplatněn pouze na tu část pojistného plnění,která představuje nové díly?Mohu se zeptat,jestli podle Vašeho názoru má tento diskont oporu v zákoně?Jde pouze o teoretickou úvahu,situace spojené s dopravní nehodou a následně s lpu mohou vyústit v situaci kdy poškozený vozidlo(např. 1 rok staré,naj. 20.000km) prodá havarované a následně se s diskontem seznámí.
Pro Honza: Diskont by samozřejmě měl být uplatněn pouze na nové díly a nikoliv na práci a materiál pokud odpovídají normě autoriz. servisu. Při rozpočtu je diskont uplatněn vždy i s amortizací na nové orig. díly. Při faktuře neautorizovaného servisu by měl být uplatněn i na neorig. nové díly pokud nejsou levnější o 50%. Pokud servis použije staré díly o 50% levnější, nebude z nich diskont také uplatněn a ani amortizace. Co se týká diskontu a jeho opory v zákoně, není tam přesně definován. Pouze je v Z. 168/1999 Sb. uvedeno, že pojišťovna hradí "skutečnou škodu" a ta je v případě žádosti poškozeného o rozpočet stanovena pojišťovnou, tedy výši škody určí vždy pojišťovna, takže si zde uplatní i diskont jelikož poškozený neprokázal, že nové díly nabyl u autorizovaného prodejce. Na Vaši teoretickou úvahu 1 rok starého auta s 20000 km Vám mohu říct to, že je lepší jej opravit u autoriz. servisu, a pak prodat pokud nejezdíte rád s opravovaným autem. Jedině tak se diskontu vyhnete, bohužel. V případě "totální havárie" se diskont neuplatňuje. Ještě jedna věc: diskont při předložení faktury od neautorizovaného opravce bez doložení dokladu o nabytí dílů u autoriz. prodejce uplatňuje zatím jen Česká pojišťovna. Další Vaše dotazy rád zodpovím, ale pište mi je na e-mail: [email protected]
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.03.2006 11:13, RE: pov. ručení
RomanB napsal:
To určitě můžu, ale dle názoru právníka je ta šance, že vyhraju soud tak 50%, + další náklady na právníka a soudní výlohy. Kancelář pojistitelů mne hned odmítla - že to je pouze moje věc a té slečny a pojišťovny, které neplatila poviné ručení.
Pokud vyhraješ soud, platí veškeré i Tvé výlohy ona "slečna", ale nevím nevím, jak dlouho se soud potáhne v dnešním státě. Jinak jsi jasně v právu, bráno selským rozumem, bohužel, spravedlnost je slepá a ne všichni soudci si na pomoc při svém rozhodování berou i ten selský rozum, protože je to přece pod jejich úroveň, takže Ti poradím jedno: dej to k soudu, ale předtím si sežeň dobrého advokáta a dej něco i na modlení...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.03.2007 20:16, Povinné ručení a náhrada škody
Nedávno jsem nacouvala do 8 let starého auta. Rozbila jsem mu zadní mlhovku a trochu odřela nárazník. Byla jsem tak solidní že jsem neujela a s majitelem jsem to chtěla řešit. Bohužel majitel už tak solidní nebyl. Napřed po mě chtěl abych mu sehnala mlhovku a všechno bude v pohodě. Pak chtěl nový nárazník... Z jeho konečných výpočtů bych mu za to všechno zaplatila okolo 25.000,-. Nakonec jsme se dohodli, že to půjde přes povinné ručení. Auto mám pojištěné u Alianz. Ale poškozený nechce aby to šlo přes pojišťovnu, že mu neuhradí celou část ceny nových dílů. Nevíte někdo jak to je? Já si uvědomuji že to byla moje chyba ta nehoda, ale připadá mi, že ze mě poškozený chce tahat pouze peníze. Předem děkuji za pomoc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2007 16:14, Opel astra
Zdravim vsechny ,,,,,chtel bych se zeptat co si myslite o Opel Astra 1.6 16v rok 96? Dost lidi rika ze jsou to poruchova auta ,jini zase ze je to jen o nazoru ,ze kdyz se dobre koupi tak je to jak wolsvagen ?! Poradite mi nekdo prosim ? Dekuji Pavel
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.