Zuzajuza napsal:
Dobrý den, Na konci dubna 2016 jsem koupila z bazaru ojetý Opel Meriva r.v. 2003 – byl po prohlídce, kterou dělal minulý majitel v Německu. Bazar nechal udělat technickou kontrolu zde v ČR a na mne zbyla jen evidenční kontrola.. Problém nastal po necelých 2 měsících používání auto spadlo do nouzového režimu - diagnostika hlásila škrtící klapku a elektronický plynový pedál vše jsme nechali vyměnit oprava mě vyšla cca na 5tis. -Bazar se k tomu neměl, že to je běžná závada vznikla opotřebením.. Což jsem nějak přežila. Bohužel oprava nepomohla takže jsem auto odvezla do bazaru kde si ho sami napíchnuli a zjistili, ze je vadná řídící jednotka, ( zajímavé je, že tam shodou okolností mají tu samou Merivu s tou samou zavadou) a že to samozřejmě vyřeší, že jsem v ochranné lhůtě. Bohužel dnes jsem se dozvěděla, že si to budu muset zaplatit celé sama.. Ve smlouvě mám uvedené dvě závady a to sice na tlumiči a pak filtr prachových částic (oboje už opraveno), dále v servisu zjistili tři závady, které spadají do toho běžného opotřebení.. Je možné tento vůz reklamovat případně požadovat po autobazaru náhradu nákladů za již pořízené díly ? Mám nárok na plné uhrazení od bazaru? Dle smlouvy se práva a povinnosti řídí příslušnými ustanoveními obchodního a občanského zákoníku. Předem děkuji za radu a přeji krásný den.
Notebook taky jdete reklamovat po 13 letech, když mu odejde součástka? Za to, co si koupíte sama, nedostanete ani korunu. Vadnou původní řídicí jednotku nevyreklamujete, prostě po 12 letech dosloužila.
Sice to s tím nesouvisí, ale přijde mi dobré to říci - asi vás to překvapí, ale vše v autě má omezenou životnost, jen u něčeho na to ale výrobce natvrdo upozorní. Pokud budete dbát jeho pokynů, za živostností ve svém autě máte už i airbagy a měla byste je kompletně nechat vyměnit (někde v interiéru, například v přihrádce u spolujezdce, najdete štítek, kdy je na rok a měsíc vyznačena výměna vč. patron. To jen, abyste pak nechtěla reklamovat nefunkční airbagy, až budete mít autonehodu.