anonym napsal:
TDI končí.. Co se tady vše nedozvíme za bludy? TDI CR úspešně nastupuje, TDI PD je stále v nabídce pro Touran, Transporter, Golf, Octavii, Fabii, atd.. TDI PD svým způsobem končí velice zjednodušeně kvůli tomu, že počet vstřiků během 1 cyklu je omezený na tuším 3. Rychleji už čerpadla nezvládnou dávkovat. Systém CR využívá natlakovanou společnou vstřikovací lištu a piezoventily u trysek dokážou dát více předvstřiků a dokonce i dovstřik po hlavním opět během cyklu. To, že PD používá co tryska to ...
TDi končí! Mluvíme o TDi čerpadlo tryska. TDi CR je úplně normální common rail jaký najdete od Alfy přes Mercedes až po levné korejské vozy Kia či Daewo (Chevrolet). To že "úspěšně" nastupuje TDi C - common R - rail, je právě ono. U konkurence úspěšně nastoupil před deseti lety, u té levné před pěti.
Trochu nechápu vaši obhajobu TDi pumpe-düse, samotné vedení koncernu Lidové auto se s ukončením výroby nijak netají. Je to tak 3 roky, co oficiálně ukončili vývoj a dnes pomalu končí i výroba. To s: "Slepou cestou vývoje", je opravdu z oficiálního prohlášení vedení VW. Jako novinka byl přepracovaný motor z nákladních vozů TDi PD docela bomba, to ale bylo před 15ti? lety, technika se vyvíjí docela rychle, dnes jejich nevýhody převažují nad klady - PROTO i volkswagen přešel (pomalu přechází) na systém kteří používají již všichni ostatní (včetně toho Daewo), protože momentálně nic lepšího není.
Mercedes je sice prémiová značka, ale jeho (některé) motory nejsou až tak mimořádné jak by měly být. Ohledně hlučnosti je asi nejlepší vyhledat vcelku precizní měření třeba v největším německé automagazínu Auto moto sport. Rozdíl při chodu čerpadlo tryska a common rail je docela zásadní. To se týká i tlaků které se dnes používají, tam kde TDi PD chroptí z posledních sil (práce s extrémními tlaky v kombinaci s minirozměry v čerpadle přináší krom oné vyšší hlučnosti bohužel i problémy s poruchovostí a vcelku nákladnými opravami) common rail zíve nudou a připravuje se na příští generaci s tlaky ještě o pár set barů vyššími.
Chcete-li chválit TDi ještě před deseti lety, je to na místě, dnes už NE, na trhu je obrovské množství lepších motorů různých značek.
Motory TDCi a HDi jsou totéž. Ford totiž bere (většinu) naftových motorů od PSA PeugeotCitroën a to i pro své prémiové značky jako je Jaguar, Volvo či Range Rover. Právě motory HDi jsou v současnosti asi nejkultivovanější či nejpohodovější z celosvětové produkce (nejlepší asi BMW - jeho dvakrát přeplňované dvou a třílitry).
Právě pomalý přechod na common rail (když už je jasné že TDi PD skončilo) bych koncernu Lidové auto vytýkal. To že v Touranu Golfu či Superbu o kterých se sám zmiňujete je stále pumpe-düse je ostudné, neb i v Chevroletu Aveo a podobných autech najdete modernější common rail.