Pavlik napsal:
Já také nejezdím příliš "divoce", jen lehce za hranicí těch "zákonných limitů". Sám vlastním turbodiesel od renaultu - už z toho vyplývá, že mám raději pohodlí než rychlost a pracovně mám služební TDI PD. Mě ale přišel 1,6 FSI jako nefalšovaný 16V motor bez výhod. Až do středních otáček naprosto nic a od středu nahoru dobré - potom ale letí spotřeba...Já si totiž neagresivní jízdu nepředstavuji tak, že budu akcelerovat na 100 km rychlost 20 a více sekund abych si náhodou nezničil spotřebu. V tak...
Jste-li zvyklý na turbodieselové motory, chápu že Vám akcelerace 1.6 FSI okolo 2000ot. připadne vlažná, resp. jak Vy říkáte "naprosto nic". Kdo se jednou naučí jezdit tak, že využívá "turbo-díru" TDI PD okolo 2000 otáček, těžko ocení plynulý zátah nepřeplňovaného benzinu a připadne mu, že to v těch otáčkách "nejede".
Moje zkušenost je taková, že při klidné jízdě na zákonném limitu a občasné svižné akceleraci (např. na výjezdu z obce) se spotřeba 1.6 FSI drží na překvapivě nízkých hodnotách.
Navíc se bavíme o Octavii, kde je tento motor spojen pouze s 5-ti kvaltem. V Touranu je spojen s 6-ti kvaltem, což je další plus pro snížení spotřeby.
S cenou přestavby na LPG máte pravdu, jistě však uznáte že toto se nemusí každému vyplatit. Autorovi dotazu (v článku) to s jeho ročním nájezdem rozumně doporučit nelze.