0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké srovnání paliv - který motor se vyplatí?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, německá vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 27.03.2013 06:55, Auta
A nebylo by rozumnější dát do tabulky čtyřikrát stejné auto s jiným pohonem? No vím, že všechny čtyři varianty snad žádný výrobce nenabízí, ale minimáně ten Touran se dal navolit jako benzín/nafta/CNG.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Středa 27.03.2013 08:20, Vyber
Souhlasim s prispevkem nahore a nebo eventuelne sehnat ruzne znacky, ale stejne kategorie a podobneho objemu. Pote by se dalo polemizovat o nakladech na palivo. Kdyby se vzala kategorie: bravo, astra, golf, focus a nebo naopak vzit auta: passat, mondeo a dalsi melo by to vypovidavejsi hodnotu.
reagovat
Martin7398
počet příspěvků7
datum registrace27.03.2013
Středa 27.03.2013 08:33, cena za 1000 km
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Středa 27.03.2013 08:47, Trochu demagogické
Tak si myslím, že tento článek je dost zavádějící a ve skutečnosti moc nepomůže, a to teď pominu fakt, že koupit si naftu na 90 tkm do tenisáku, jako je Fiesta udělá člověk, který kupuje naftu ze setrvačnosti nebo "protože mu lépe sedí".
Nicméně já jsem došel po přepočtech k následujícím kilometrovým cenám (palivo + pokles hodnoty):
Ford Fiesta 1,486+1,902=3,382 Kč/km
Dacia Logan 2,474+1,223=3,697 Kč/km
Fiat Bravo 1,886+1,669=3,555 Kč/km
VW Touran 1,514+2,985=4,499 Kč/km

Sumárně je tedy nejlevnější Fiesta a pravděpodobně na tom nic nezvrátí ani fakt, že má nejdražší destičky. Na druhém místě je Fiat, na třetím Dacia. Jejich nákladový rozptyl je jen 9%. Výrazně na chvostu zůstává VW s cca korunovou ztrátou.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 27.03.2013 11:04, RE: cena za 1000 km
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.


A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 27.03.2013 11:35, RE: cena za 1000 km
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...


z čehož vyplývá: každý si vybere to co sám potřebuje nejvíc. Kdo chce šetřit za každou cenu, vybere si LPG a holt tankuje častěji. A kdo chce šetřit nejvíc koupí si dvanáctiválec a tankuje každých 300 km

reagovat
Martin7398
počet příspěvků7
datum registrace27.03.2013
Středa 27.03.2013 12:04, RE: cena za 1000 km
Jasně, nájezd 900 km týdně, to znaměná cca 45tis. ročně, v tomhle případě není moc co řešit, předpokládám, že kupujete nové auto a tady je jasnou volbou nafta, já najezdím cca 15-18tis. km ročně, provozuju dvanáct let starou ojetinu do které jsem před třemi lety nechal naistalovat LPG, tedy už jej mám dávno zaplacené a nyní šetřím, a u takhle staré nafty by nejspíš provozní náklady byly vyšší než u benzínu. Tedy jak je psáno výše, každý potřebuje něco jiného a vše by si měl řádně propočítat a zvážit.

reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 27.03.2013 12:08, RE: cena za 1000 km
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...


Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 27.03.2013 12:52, RE: cena za 1000 km
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.


Hmm, ale ne při mém stylu jízdy. Uvažoval jsem o LPG (origo ve Foresteru), a tohle (jediné) mě odrazuje...
reagovat
Jouda01
počet příspěvků1
datum registrace14.08.2012
Středa 27.03.2013 12:56, zkušenost s CNG autem
Jezdím VW Passat CNG 1,4TSI 110kW. Nádrž benzín 30l, plyn 21kg. Dojezd 400km plyn + 400km benzín. Benzín jsem za poslední rok bral 3x, a to jen proto, aby se vyčistila nádrž. Startuje i v -15st na CNG. Beru CNG za 23,40/kg (Praha). Spotřeba dlouhodobý průměr 5,2kg/100km běžná jízda 50% město. Po jižní spojce klidně i za 4,3kg (80-90km/h). Předtím jsem měl Octavii 2,0TDI, používána stejně jako Passat, spotřeba 6,5l. V nákladech na palivo je Passat na 1/2 proti Octavii. Negativa - CNG Passat je pro mě nepochopitelně v ceníku dražší proti 2,0 dieslu o 30tis. Síť CNG plniček není kdovíjaká, ale když jen trochu chcete, není problém jezdit jen na plyn. Za 2-3 roky bude plniček o dost víc, myslím, že CNG má budoucnost. Ještě jedna věc - v EU je ČR JEDINOU zemí, která částečně reguluje vjezd do podzemních garáží, všude jinde je to povoleno nebo neexistuje žádné omezení. Naštěstí provozovatelé garáží až na výjimky ví, že CNG mohou umožnit vjezd (narozdíl od daleko nebezpečnějšího LPG).
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 27.03.2013 13:00, RE: cena za 1000 km
Martin7398 napsal:
Jasně, nájezd 900 km týdně, to znaměná cca 45tis. ročně, v tomhle případě není moc co řešit, předpokládám, že kupujete nové auto a tady je jasnou volbou nafta, já najezdím cca 15-18tis. km ročně, provozuju dvanáct let starou ojetinu do které jsem před třemi lety nechal naistalovat LPG, tedy už jej mám dávno zaplacené a nyní šetřím, a u takhle staré nafty by nejspíš provozní náklady byly vyšší než u benzínu. Tedy jak je psáno výše, každý potřebuje něco jiného a vše by si měl řádně propočítat a zvážit.


Tak provozuju ojetou naftu, a nebýt vlastní blbosti, tak jsou náklady uhlídatelné... Ony ty vstřiky, turbo, dvouhmota taky neodchází každý rok, FAP je dobrej strašák pro ty, co o tom ví málo, a ještě z doslechu... Třeba jsem měl jen "štěstí" na ojetinu... Minimálně jsem mu šel naproti tím, že jsem vybral auto "venku". Ne vždy je to výhra, ale je z čeho vybírat. S tím nájezdem je to různé podle práce (někdy jedu dodávkou a osobák nevytáhnu třeba 2-3dny) a vzdálenosti akcí. Ale počítám s tím, že až bude nájezd kolem 20 tkm/rok, že změním "priority". Zatím slouží, tak není důvod přepřahat...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 27.03.2013 14:24, RE: zkušenost s CNG autem
Jouda01 napsal:
Jezdím VW Passat CNG 1,4TSI 110kW. Nádrž benzín 30l, plyn 21kg. Dojezd 400km plyn + 400km benzín. Benzín jsem za poslední rok bral 3x, a to jen proto, aby se vyčistila nádrž. Startuje i v -15st na CNG. Beru CNG za 23,40/kg (Praha). Spotřeba dlouhodobý průměr 5,2kg/100km běžná jízda 50% město. Po jižní spojce klidně i za 4,3kg (80-90km/h). Předtím jsem měl Octavii 2,0TDI, používána stejně jako Passat, spotřeba 6,5l. V nákladech na palivo je Passat na 1/2 proti Octavii. Negativa - CNG Passat je pro mě nepochopitelně v ceníku dražší proti 2,0 dieslu o 30tis. Síť CNG plniček není kdovíjaká, ale když jen trochu chcete, není problém jezdit jen na plyn. Za 2-3 roky bude plniček o dost víc, myslím, že CNG má budoucnost. Ještě jedna věc - v EU je ČR JEDINOU zemí, která částečně reguluje vjezd do podzemních garáží, všude jinde je to povoleno nebo neexistuje žádné omezení. Naštěstí provozovatelé garáží až na výjimky ví, že CNG mohou umožnit vjezd (narozdíl od daleko nebezpečnějšího LPG).


CNG je fajn. Trošku mi vadí dojezd, ale ten je podle všeho u Passatu ze všeho nejlepší. Srovnatelný Mercedes E NGT má dojezd tak 200 km. Do podzemních garáží už se myslím může,
protože musí mít vyřešené odvětrávání...

reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 27.03.2013 15:41, RE: zkušenost s CNG autem
Reno napsal:
Jouda01 napsal:
Jezdím VW Passat CNG 1,4TSI 110kW. Nádrž benzín 30l, plyn 21kg. Dojezd 400km plyn + 400km benzín. Benzín jsem za poslední rok bral 3x, a to jen proto, aby se vyčistila nádrž. Startuje i v -15st na CNG. Beru CNG za 23,40/kg (Praha). Spotřeba dlouhodobý průměr 5,2kg/100km běžná jízda 50% město. Po jižní spojce klidně i za 4,3kg (80-90km/h). Předtím jsem měl Octavii 2,0TDI, používána stejně jako Passat, spotřeba 6,5l. V nákladech na palivo je Passat na 1/2 proti Octavii. Negativa - CNG Passat je pro mě nepochopitelně v ceníku dražší proti 2,0 dieslu o 30tis. Síť CNG plniček není kdovíjaká, ale když jen trochu chcete, není problém jezdit jen na plyn. Za 2-3 roky bude plniček o dost víc, myslím, že CNG má budoucnost. Ještě jedna věc - v EU je ČR JEDINOU zemí, která částečně reguluje vjezd do podzemních garáží, všude jinde je to povoleno nebo neexistuje žádné omezení. Naštěstí provozovatelé garáží až na výjimky ví, že CNG mohou umožnit vjezd (narozdíl od daleko nebezpečnějšího LPG).
CNG je fajn. Trošku mi vadí dojezd, ale ten je podle všeho u Passatu ze všeho nejlepší. Srovnatelný Mercedes E NGT má dojezd tak 200 km. Do podzemních garáží už se myslím může,protože musí mít vyřešené odvětrávání...

CNG tam mohlo vždy, LPG jen tam kde mají spodní odvětrávání, zůstává dole, CNG jde nahoru
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků20
datum registrace24.04.2011
Středa 27.03.2013 17:23, Mercedes ML 320 CNG vs. LPG
Vlastnil jsem necelý rok Mercedes ML 320 sekvenční vstřikování paliva CNG z Itálie (4ks štíhlých, dlouhých, vodorovně položených nádrží v kufru za sebou, podobné starým, dlouhým hasičákům nádrže měli 125L) polovina kufru pryč, nepamatuji si natankované kubíky, ale i při slušné jízdě jsem nikdy na CNG nenajel víc než 180-210kmkm. Tankování neustálé dobrodružství, zdržování, potíže při tankování CNG, otevírání různých bran, někde hledáte pumpy v JZD kde parkují autobusy, neberou hotovost a platí se pouze speciálními kartami. Prostě strašné zdržování, neefektivní a jako alternativní palivo je vlastně strašně drahé.

Mercedes ML 320 sekvenční LPG najelo na jednu 100L nádrž 500-650km (natankovat šlo cirka 85L LPG).
LPG bylo jako alternativa prostě super, levnější, tankování na každém rohu, proti čtyřem nádržím CNG pouze jedna nádrž. +spotřeba benzínu.

Za mne CNG už nikdy, LPG jako úspora skvělé, ale nezapomínejte připočítávat benzín, cca 1/4-v zimě1/2 nádrže na cirka 1/2 roku, svíčky, kontroly...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 27.03.2013 20:45, RE: zkušenost s CNG autem
tomaskrtek napsal:
Reno napsal:
Jouda01 napsal:
Jezdím VW Passat CNG 1,4TSI 110kW. Nádrž benzín 30l, plyn 21kg. Dojezd 400km plyn + 400km benzín. Benzín jsem za poslední rok bral 3x, a to jen proto, aby se vyčistila nádrž. Startuje i v -15st na CNG. Beru CNG za 23,40/kg (Praha). Spotřeba dlouhodobý průměr 5,2kg/100km běžná jízda 50% město. Po jižní spojce klidně i za 4,3kg (80-90km/h). Předtím jsem měl Octavii 2,0TDI, používána stejně jako Passat, spotřeba 6,5l. V nákladech na palivo je Passat na 1/2 proti Octavii. Negativa - CNG Passat je pro mě nepochopitelně v ceníku dražší proti 2,0 dieslu o 30tis. Síť CNG plniček není kdovíjaká, ale když jen trochu chcete, není problém jezdit jen na plyn. Za 2-3 roky bude plniček o dost víc, myslím, že CNG má budoucnost. Ještě jedna věc - v EU je ČR JEDINOU zemí, která částečně reguluje vjezd do podzemních garáží, všude jinde je to povoleno nebo neexistuje žádné omezení. Naštěstí provozovatelé garáží až na výjimky ví, že CNG mohou umožnit vjezd (narozdíl od daleko nebezpečnějšího LPG).
CNG je fajn. Trošku mi vadí dojezd, ale ten je podle všeho u Passatu ze všeho nejlepší. Srovnatelný Mercedes E NGT má dojezd tak 200 km. Do podzemních garáží už se myslím může,protože musí mít vyřešené odvětrávání...
CNG tam mohlo vždy, LPG jen tam kde mají spodní odvětrávání, zůstává dole, CNG jde nahoru


To není pravda. Jen pro příklad uvedu nově dokončenou budovu vedle olomouckého magistrátu. Budova má podzemní parkoviště a u nájezdu "visí" značka zákaz LPG/CNG. Absence značky zakazující vjezd CNG je dána malým počtem vozidel provozovatelé budov s nimi prostě nepočítají), nikoli mírnější legislativou.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 27.03.2013 20:48, RE: zkušenost s CNG autem
Jouda01 napsal:
Jezdím VW Passat CNG 1,4TSI 110kW. Nádrž benzín 30l, plyn 21kg. Dojezd 400km plyn + 400km benzín. Benzín jsem za poslední rok bral 3x, a to jen proto, aby se vyčistila nádrž. Startuje i v -15st na CNG. Beru CNG za 23,40/kg (Praha). Spotřeba dlouhodobý průměr 5,2kg/100km běžná jízda 50% město. Po jižní spojce klidně i za 4,3kg (80-90km/h). Předtím jsem měl Octavii 2,0TDI, používána stejně jako Passat, spotřeba 6,5l. V nákladech na palivo je Passat na 1/2 proti Octavii. Negativa - CNG Passat je pro mě nepochopitelně v ceníku dražší proti 2,0 dieslu o 30tis. Síť CNG plniček není kdovíjaká, ale když jen trochu chcete, není problém jezdit jen na plyn. Za 2-3 roky bude plniček o dost víc, myslím, že CNG má budoucnost. Ještě jedna věc - v EU je ČR JEDINOU zemí, která částečně reguluje vjezd do podzemních garáží, všude jinde je to povoleno nebo neexistuje žádné omezení. Naštěstí provozovatelé garáží až na výjimky ví, že CNG mohou umožnit vjezd (narozdíl od daleko nebezpečnějšího LPG).


Také jsem si před 3-4 roky myslel, že dnes bude plniček CNG o dost víc. Bohužel se od té doby nic nezměnilo - jediným smysluplným řešením zůstává "domácí" plnička, což je ale docela drahá legrace.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Středa 27.03.2013 21:39, RE: cena za 1000 km
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.


Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 27.03.2013 21:55, RE: cena za 1000 km
Petr S napsal:
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.

Tak znova. Nejezdím po venkově, nemám Yarise, v M6 (předpokládám 2l, aby to jelo) na 55 l určitě nenajedu 750km. Pro pracovní cesty celkem utopie, pro výlety nebudu LPG (a cokoli jiného) řešit... Ano, LPG mi dá smysl, až se vzmůžu např na Dodge RAM HEMI, na korbu budu moct narvat (aniž by mě limitovala ubráním místa) alespoň 120l nádrž... Fakt mi přijde ubohý mačkat se v Yarisu s LPG 35tkm/rok proto, abych ušetřil... Tak se holt svezu, něco poberu s sebou, a budu riskovat, že občas něco zalehne. Taky se potřebuju nově oblíknout, obout, zajít k doktorovi... Tak holt i to auto si vyžádá nějekej ten peníz...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Středa 27.03.2013 22:36, RE: cena za 1000 km
Pepe napsal:
Petr S napsal:
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.
Tak znova. Nejezdím po venkově, nemám Yarise, v M6 (předpokládám 2l, aby to jelo) na 55 l určitě nenajedu 750km. Pro pracovní cesty celkem utopie, pro výlety nebudu LPG (a cokoli jiného) řešit... Ano, LPG mi dá smysl, až se vzmůžu např na Dodge RAM HEMI, na korbu budu moct narvat (aniž by mě limitovala ubráním místa) alespoň 120l nádrž... Fakt mi přijde ubohý mačkat se v Yarisu s LPG 35tkm/rok proto, abych ušetřil... Tak se holt svezu, něco poberu s sebou, a budu riskovat, že občas něco zalehne. Taky se potřebuju nově oblíknout, obout, zajít k doktorovi... Tak holt i to auto si vyžádá nějekej ten peníz...


Nikde nepíšu že si tam chci dát plyn. Jen říkám, že mít srovnatelnou nádrž v plynu, tak se nebavíme o dojezdu 400 km ale o 600. A to je proti 900 km relativně srovnatelné. Není to jako 1x denně tankovat s plynem vs. 1x týdně tankovat s naftou. Ale cca jednou za 4,5 dne.

Jinak nevím proč by muselo 2. auto v rodině, se kterým jezdí většinu času 1 člověk sám a často velkém městě být něco většího než Yaris apod. kategorie auta. S rodinou jezdíme ve větším autě.

Jo a taky se oblékám, kupuju boty, chodím k doktorovi. Za obě auta jsem kupodivu zaplatil (cash a ne půjčkou). Volné peníze, se pokusím investovat jako finančně gramotný člověk, např. do kvalitní stavební parcely než do auta co nepotřebuju.
reagovat
DavLc
počet příspěvků5
datum registrace01.12.2008
Čtvrtek 28.03.2013 10:06, proč benzín v autě na LPG???
Vůbec jsem nepochopil logiku uvažování v tom, že u Fiatu na LPG se do počítání nákladů na palivo spotřebuje celá nádrž benzínu. Takovým nesmyslem je veškeré další srovnávání nanic.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.