0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké srovnání paliv - který motor se vyplatí?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, německá vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 28.03.2013 12:27, RE: cena za 1000 km
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.
Tak znova. Nejezdím po venkově, nemám Yarise, v M6 (předpokládám 2l, aby to jelo) na 55 l určitě nenajedu 750km. Pro pracovní cesty celkem utopie, pro výlety nebudu LPG (a cokoli jiného) řešit... Ano, LPG mi dá smysl, až se vzmůžu např na Dodge RAM HEMI, na korbu budu moct narvat (aniž by mě limitovala ubráním místa) alespoň 120l nádrž... Fakt mi přijde ubohý mačkat se v Yarisu s LPG 35tkm/rok proto, abych ušetřil... Tak se holt svezu, něco poberu s sebou, a budu riskovat, že občas něco zalehne. Taky se potřebuju nově oblíknout, obout, zajít k doktorovi... Tak holt i to auto si vyžádá nějekej ten peníz...
Nikde nepíšu že si tam chci dát plyn. Jen říkám, že mít srovnatelnou nádrž v plynu, tak se nebavíme o dojezdu 400 km ale o 600. A to je proti 900 km relativně srovnatelné. Není to jako 1x denně tankovat s plynem vs. 1x týdně tankovat s naftou. Ale cca jednou za 4,5 dne.Jinak nevím proč by muselo 2. auto v rodině, se kterým jezdí většinu času 1 člověk sám a často velkém městě být něco většího než Yaris apod. kategorie auta. S rodinou jezdíme ve větším autě.Jo a taky se oblékám, kupuju boty, chodím k doktorovi. Za obě auta jsem kupodivu zaplatil (cash a ne půjčkou). Volné peníze, se pokusím investovat jako finančně gramotný člověk, např. do kvalitní stavební parcely než do auta co nepotřebuju.


Proč dávat LPG do druhého auta v rodině, ještě k tomu do kategorie Yaris? Jesli to má žrát 5 benzínu, nebo 5,5 LPG mi přijde šumák - bavíme se o alternativách...
Ad "větší nádrž" - jestli jsi si přečetl, co jsem napsal, tak je to to úskalí - kam jí dát, když kufr potřebuju? Toroid znamená ten krátký dojezd (navíc kam s rezervou, že jo - o opravné sadě si pokecej s někým z pneuservisu, nádhera)...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 28.03.2013 21:33, RE: proč benzín v autě na LPG???
DavLc napsal:
Vůbec jsem nepochopil logiku uvažování v tom, že u Fiatu na LPG se do počítání nákladů na palivo spotřebuje celá nádrž benzínu. Takovým nesmyslem je veškeré další srovnávání nanic.


Taky se tam vychází z letákových spotřeb. A těm už nevěří ani sama evropská komise.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 28.03.2013 21:50, RE: cena za 1000 km
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.
Tak znova. Nejezdím po venkově, nemám Yarise, v M6 (předpokládám 2l, aby to jelo) na 55 l určitě nenajedu 750km. Pro pracovní cesty celkem utopie, pro výlety nebudu LPG (a cokoli jiného) řešit... Ano, LPG mi dá smysl, až se vzmůžu např na Dodge RAM HEMI, na korbu budu moct narvat (aniž by mě limitovala ubráním místa) alespoň 120l nádrž... Fakt mi přijde ubohý mačkat se v Yarisu s LPG 35tkm/rok proto, abych ušetřil... Tak se holt svezu, něco poberu s sebou, a budu riskovat, že občas něco zalehne. Taky se potřebuju nově oblíknout, obout, zajít k doktorovi... Tak holt i to auto si vyžádá nějekej ten peníz...
Nikde nepíšu že si tam chci dát plyn. Jen říkám, že mít srovnatelnou nádrž v plynu, tak se nebavíme o dojezdu 400 km ale o 600. A to je proti 900 km relativně srovnatelné. Není to jako 1x denně tankovat s plynem vs. 1x týdně tankovat s naftou. Ale cca jednou za 4,5 dne.Jinak nevím proč by muselo 2. auto v rodině, se kterým jezdí většinu času 1 člověk sám a často velkém městě být něco většího než Yaris apod. kategorie auta. S rodinou jezdíme ve větším autě.Jo a taky se oblékám, kupuju boty, chodím k doktorovi. Za obě auta jsem kupodivu zaplatil (cash a ne půjčkou). Volné peníze, se pokusím investovat jako finančně gramotný člověk, např. do kvalitní stavební parcely než do auta co nepotřebuju.
Proč dávat LPG do druhého auta v rodině, ještě k tomu do kategorie Yaris? Jesli to má žrát 5 benzínu, nebo 5,5 LPG mi přijde šumák - bavíme se o alternativách... Ad "větší nádrž" - jestli jsi si přečetl, co jsem napsal, tak je to to úskalí - kam jí dát, když kufr potřebuju? Toroid znamená ten krátký dojezd (navíc kam s rezervou, že jo - o opravné sadě si pokecej s někým z pneuservisu, nádhera)...


Souhlasím že do většího auta se ekvivalentní (k benzínové) 64L toroidní nádrž asi nevejde. Navíc využitelná kapacita LPG nádrže je menší, nedá se naplnit po okraj jako benzínová. Sám o LPG neuvažuju když jezdím 1000 km měsíčně. Pokud bych jezdil větší dálky tak bych to možná přestavěl, klidně i Mazdu 6. Ale v každém případě na toroid, protože bojler v kufru bych fakt mít nechtěl.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.03.2013 08:32, Nádrž ve Fiatu Bravo
Opravte si výpočty (modelový příklad) a tabulku - Fiat Bravo má nádrž na benzin 57 litrů - to jediné máte správně. Ale určitě ji nenaplíte za 900 korun a určitě na ni najede více než 400 km. :)
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.03.2013 11:44, RE: cena za 1000 km
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.
Tak znova. Nejezdím po venkově, nemám Yarise, v M6 (předpokládám 2l, aby to jelo) na 55 l určitě nenajedu 750km. Pro pracovní cesty celkem utopie, pro výlety nebudu LPG (a cokoli jiného) řešit... Ano, LPG mi dá smysl, až se vzmůžu např na Dodge RAM HEMI, na korbu budu moct narvat (aniž by mě limitovala ubráním místa) alespoň 120l nádrž... Fakt mi přijde ubohý mačkat se v Yarisu s LPG 35tkm/rok proto, abych ušetřil... Tak se holt svezu, něco poberu s sebou, a budu riskovat, že občas něco zalehne. Taky se potřebuju nově oblíknout, obout, zajít k doktorovi... Tak holt i to auto si vyžádá nějekej ten peníz...
Nikde nepíšu že si tam chci dát plyn. Jen říkám, že mít srovnatelnou nádrž v plynu, tak se nebavíme o dojezdu 400 km ale o 600. A to je proti 900 km relativně srovnatelné. Není to jako 1x denně tankovat s plynem vs. 1x týdně tankovat s naftou. Ale cca jednou za 4,5 dne.Jinak nevím proč by muselo 2. auto v rodině, se kterým jezdí většinu času 1 člověk sám a často velkém městě být něco většího než Yaris apod. kategorie auta. S rodinou jezdíme ve větším autě.Jo a taky se oblékám, kupuju boty, chodím k doktorovi. Za obě auta jsem kupodivu zaplatil (cash a ne půjčkou). Volné peníze, se pokusím investovat jako finančně gramotný člověk, např. do kvalitní stavební parcely než do auta co nepotřebuju.
Proč dávat LPG do druhého auta v rodině, ještě k tomu do kategorie Yaris? Jesli to má žrát 5 benzínu, nebo 5,5 LPG mi přijde šumák - bavíme se o alternativách... Ad "větší nádrž" - jestli jsi si přečetl, co jsem napsal, tak je to to úskalí - kam jí dát, když kufr potřebuju? Toroid znamená ten krátký dojezd (navíc kam s rezervou, že jo - o opravné sadě si pokecej s někým z pneuservisu, nádhera)...
Souhlasím že do většího auta se ekvivalentní (k benzínové) 64L toroidní nádrž asi nevejde. Navíc využitelná kapacita LPG nádrže je menší, nedá se naplnit po okraj jako benzínová. Sám o LPG neuvažuju když jezdím 1000 km měsíčně. Pokud bych jezdil větší dálky tak bych to možná přestavěl, klidně i Mazdu 6. Ale v každém případě na toroid, protože bojler v kufru bych fakt mít nechtěl.


To je právě ono - pro mě je ztráta místa v kufru blbě, často tankovat blbě (jako každej chlap jsem od přírody línej)... Tak zbejvá jen míň jezdit, to je teprve úspora
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 30.03.2013 01:20, RE: cena za 1000 km
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
ivan2 napsal:
Pepe napsal:
Martin7398 napsal:
Hlavně nechápu výpočet ceny za 1000 km, vlastním vůz na LPG a nikdy nejezdím tak abych vyjel obě dvě nádrže, benzín přeci používám jenom na nastartování. LPG prostě po 400 km dotankuji, zatím se mi ještě nestalo, že bych musel jet delší vzdálenost na benzín, kvůli nedostupnosti LPG. Čerpacích stanic je dost.
A jsme u "jádru pudla". 400km nájezd? Já s naftou tankuju cca po 900km, pořád to vychází na min 1xtýdně. Takhle bych tankoval obden , někdy i "každý den", když bych chtěl otrocky slepě využívat levný provoz LPG... Ano, dá se řešit instalací obr nádrže do kufru, kterej je potom ale v pr....li. A já ho prostě potřebuju, využití tak na 70%...
Neni to tak hrozný, místo rezervy se dá dát nádrž kam natankujete i nějakých 55-60l. Takže aby byl dojezd jen 400km, to by musel pod kapotou běžet hemi V8. U běžných čtyřválců je pak dojezd kolem 600-700km.
Tak tak. Na 35L benzínu ujedu v Yarisu přes 600 km. V létě skoro 700 km. Nádrž má 42 L. Trasa venkov centrum Prahy. Mazda 6 700-750 km na 55 L benzínu. Nádrž má 64L. Pokud by tam byla srovnatelná LPG nádrž s benzínovou, tak to tak tragické zase není.
Tak znova. Nejezdím po venkově, nemám Yarise, v M6 (předpokládám 2l, aby to jelo) na 55 l určitě nenajedu 750km. Pro pracovní cesty celkem utopie, pro výlety nebudu LPG (a cokoli jiného) řešit... Ano, LPG mi dá smysl, až se vzmůžu např na Dodge RAM HEMI, na korbu budu moct narvat (aniž by mě limitovala ubráním místa) alespoň 120l nádrž... Fakt mi přijde ubohý mačkat se v Yarisu s LPG 35tkm/rok proto, abych ušetřil... Tak se holt svezu, něco poberu s sebou, a budu riskovat, že občas něco zalehne. Taky se potřebuju nově oblíknout, obout, zajít k doktorovi... Tak holt i to auto si vyžádá nějekej ten peníz...
Nikde nepíšu že si tam chci dát plyn. Jen říkám, že mít srovnatelnou nádrž v plynu, tak se nebavíme o dojezdu 400 km ale o 600. A to je proti 900 km relativně srovnatelné. Není to jako 1x denně tankovat s plynem vs. 1x týdně tankovat s naftou. Ale cca jednou za 4,5 dne.Jinak nevím proč by muselo 2. auto v rodině, se kterým jezdí většinu času 1 člověk sám a často velkém městě být něco většího než Yaris apod. kategorie auta. S rodinou jezdíme ve větším autě.Jo a taky se oblékám, kupuju boty, chodím k doktorovi. Za obě auta jsem kupodivu zaplatil (cash a ne půjčkou). Volné peníze, se pokusím investovat jako finančně gramotný člověk, např. do kvalitní stavební parcely než do auta co nepotřebuju.
Proč dávat LPG do druhého auta v rodině, ještě k tomu do kategorie Yaris? Jesli to má žrát 5 benzínu, nebo 5,5 LPG mi přijde šumák - bavíme se o alternativách... Ad "větší nádrž" - jestli jsi si přečetl, co jsem napsal, tak je to to úskalí - kam jí dát, když kufr potřebuju? Toroid znamená ten krátký dojezd (navíc kam s rezervou, že jo - o opravné sadě si pokecej s někým z pneuservisu, nádhera)...
Souhlasím že do většího auta se ekvivalentní (k benzínové) 64L toroidní nádrž asi nevejde. Navíc využitelná kapacita LPG nádrže je menší, nedá se naplnit po okraj jako benzínová. Sám o LPG neuvažuju když jezdím 1000 km měsíčně. Pokud bych jezdil větší dálky tak bych to možná přestavěl, klidně i Mazdu 6. Ale v každém případě na toroid, protože bojler v kufru bych fakt mít nechtěl.
To je právě ono - pro mě je ztráta místa v kufru blbě, často tankovat blbě (jako každej chlap jsem od přírody línej)... Tak zbejvá jen míň jezdit, to je teprve úspora


Míň jezdit je přeci dobré. Radši strávím 3h tím že si zaběhám a pak zrelaxuju s pivkem v sauně. Než někde za volantem v autě na dálnici nebo v koloně. Zabíjet čas v autě přeci není nic extra super. Po tom jsem možná toužil když mi bylo 20 let. Když mě ježdění autem živí, tak je to samozřejmě jiná věc. Ale to není můj případ.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.