0
zpět
 

diskuze k tématu: Volvo S60 D: co poradíme majiteli, když 125koní už nestačí?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, zábava, tuning, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 08:23, Nejasnost
Jsem sice jen amatersky fanda aut, ale zajimalo by me, kdyz autor psal o nedostatecnem podvozku a brzdach, jestli vymena auta za stejny model se silnejsim dieselem bude mit podvozek a brzdy jine? Druha vec je, ze pokud vim co mam doma, nechci jit do rizika s prodejem dobreho auta a loterie s nakupem stejneho auta....ja osobne bych vyuzil radeji to zvyseni vykonu stavajiciho vozu a tech 220 koni je opravdu luxusni hodnota. Kdyby to nebylo BSR tak bych zvyseni vykonu o skoro 100 koni ani neveril
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 10:21, Stav motoru
Jako hlavní problém pro takovouto srandu bych viděl stav motoru a jeho životnost jako celku. U některých aut to prostě jde zvýšit výkon o 100 koní (i když pouze papírových) bez vážnějších důsledků na životnost motoru, u některých to může mít fatální dopad. Evropská auta jsou vzhledem k objemu svých motorů někdy hnaná až do extrémů. Jak říhají konstruktéři F1, nejlepší motor (výkonem) je takový který se po nastavené porci kilometrů rozpadne.. Volvo S60 s tímhle motorem je z výroby nastaveno na 200tis. kilometrů nájezd (většina konkurence na 100tis.) s maximálním proběhem 600tis. najetých kilometrů. Za touhle hranicí už výrobce neručí za nic. Pokud se zvýší výkon o 100 koní, je otázkou jaký dopad to bude mít na životnost a kilometrový průběh motoru. Někdy výrobce sám zjistí, že motor je dostatečně spolehlivý a robustní a provede zvýšení výkonu sám. Pokud tedy tazatel uvažuje o zvýšení výkonu, měl by nejdříve zjistit, jestli už něco podobného nebylo na podobném nebo dokonce stejném motoru provedeno výrobcem a také si zjistit v jakém kilometrovém proběhu se začínají objevovat vážnější závady na motoru. Je sice důležité aby úpravce garantoval možnost vrátit vůz do původního stavu, kdyby se něco nepovedlo, ale je nutné si uvědomit, že vylágrovaný motor tím, že z auta odstraníte úpravy pro zvýšení výkonu už stejně neopravíte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 10:38, Dobrá rada
To není vůbec špatná rada. Zahrnuje všechno. Jak rizika, tak co si pohlídat, stejně jako doporučení pro kontrolu skupin, které souvisí se zvýšením výkonu.
Chce to ovšem jedno, seriózní, ale tvrdé vystupování a nenechat se opít rohlíkem.
Já jsem osobně zastáncem výměny celého vozu za silnější, pokud mi chybí koně. Sahat na srdce si nechám až při arytmii a infarktu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 11:45, RE: Nejasnost
mufik.martin napsal:
Jsem sice jen amatersky fanda aut, ale zajimalo by me, kdyz autor psal o nedostatecnem podvozku a brzdach, jestli vymena auta za stejny model se silnejsim dieselem bude mit podvozek a brzdy jine? Druha vec je, ze pokud vim co mam doma, nechci jit do rizika s prodejem dobreho auta a loterie s nakupem stejneho auta....ja osobne bych vyuzil radeji to zvyseni vykonu stavajiciho vozu a tech 220 koni je opravdu luxusni hodnota. Kdyby to nebylo BSR tak bych zvyseni vykonu o skoro 100 koni ani neveril
125 koní, potom skok na 220. Ano, nechal bych si to udělat. Ať je o jedno Volvo míň.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 12:46, RE: Dobrá rada
David V napsal:
To není vůbec špatná rada. Zahrnuje všechno. Jak rizika, tak co si pohlídat, stejně jako doporučení pro kontrolu skupin, které souvisí se zvýšením výkonu.
Chce to ovšem jedno, seriózní, ale tvrdé vystupování a nenechat se opít rohlíkem.
Já jsem osobně zastáncem výměny celého vozu za silnější, pokud mi chybí koně. Sahat na srdce si nechám až při arytmii a infarktu.
právě proto,že rada zahrnuje všechno je v reálu nepoužitelná.Kdo na tohle přistoupí? Nebo už máme tak solidní tuningové úpravce?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 13:15, RE: Dobrá rada
Tomi napsal:
právě proto,že rada zahrnuje všechno je v reálu nepoužitelná.Kdo na tohle přistoupí? Nebo už máme tak solidní tuningové úpravce?
A když nemáme, nechal by sis od takových patlalů byť jen vyměnit vzduchový filtr?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 14:38, RE: Dobrá rada
David V napsal:
A když nemáme, nechal by sis od takových patlalů byť jen vyměnit vzduchový filtr?
jde o to, co je pro Tebe opravdu důležité. Vědět co určitě chci a co ne. Neházel bych všechny přes palubu jen proto, že nesplní takový seznam tvých požadavků. Aby ti někdo podepsal, že vůz je způsobilý k úpravě? Přesný seznam dílů, kterých se týká záruka po úpravě? S takovými a dalšími požadavky bys čip neudělal u nikoho. Přesto může existovat kvalitní úpravce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 14:55, RE: Nejasnost
mufik.martin napsal:
Jsem sice jen amatersky fanda aut, ale zajimalo by me, kdyz autor psal o nedostatecnem podvozku a brzdach, jestli vymena auta za stejny model se silnejsim dieselem bude mit podvozek a brzdy jine? Druha vec je, ze pokud vim co mam doma, nechci jit do rizika s prodejem dobreho auta a loterie s nakupem stejneho auta....ja osobne bych vyuzil radeji to zvyseni vykonu stavajiciho vozu a tech 220 koni je opravdu luxusni hodnota. Kdyby to nebylo BSR tak bych zvyseni vykonu o skoro 100 koni ani neveril
Asi nikdo z nás zde do motoru Volvo D5 nevidí natolik, aby zde dal sofistikovanou radu. Být to mé auto, postupuji následovně. Vzhledem k tomu, že motor 2.4D/D 5244 T7 má 93kW a motor 2.4D5/D 5244 má 120 kW, je velká šance, že slabší provedení je jen derivát tohoto silnějšího motoru s malými rozdíly. Pokud bych zjistil, že základní díly motoru jako je kliková hřídel, ojnice, písty, spojkové ústrojí, převodovka jsou shodné, tak bych přemýšlel o softwarové úpravě motoru s limitem k parametrům motoru D5. Je předpoklad, že to tento motor vydrží. Jen zběžným kouknutím do ceníku náhradních dílu je vidět, že pro obě dvě motorizace se nabízejí pod stejným katalogovým číslem shodné přední kotouče, shodné zadní kotouče, tlumiče, dále spojková sada se setrvačníkem, rozvodová sada a dokonce i některé díly v hlavě motoru. Turbodmychadlo jsem v katalogu bohužel nenašel. Našel jsem však rozdílné označení vstřikovacích trysek. Vzhledem k tomu, že jen po chvili hledání jsem našel dost dílů shodných, asi bych si dal tu práci s dalším hledáním informací a pokud bych zjistil i shodnost turbodmychadla, softwarové úpravy motoru bych se nebál a začal shánět schopného úpravce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 29.11.2011 15:57, a co FAP?
Celkem by mě zajímalo, jak si s čipem poradí filtr pevných částic, který je na konkrétním Volvu zmiňován majitelem? Pokud vím, tak principem čipu je vstříknout v určitém momentu víc paliva do válce a taky nasát víc vzduchu. Tím pádem vznikne víc spalin, které musí přes filtr projít,ne?

Osobně bych postupoval tak, že bych nechal nejdřív odborně! odstranit FAP, čímž také dojde k určitému zvýšení výkonu, snížení spotřeby a také zamezení přimíchávání nafty do oleje při neúspěšných regeneracích. A až pak, pokud by mi to nestačilo, bych uvažoval o nějakém čipu.

Také by mě zajímalo, jestli je na tu nejvyšší úpravu dimenzovaná nejen spojka, ale také převodovka, hnací hřídele, apod. Protože rozdíl proti sérii je zde opravdu velký.

Jinak radu redakce považuji za velmi objektivní a fundovanou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.11.2011 08:22, RE: a co FAP?
Paul napsal:
Celkem by mě zajímalo, jak si s čipem poradí filtr pevných částic, který je na konkrétním Volvu zmiňován majitelem? Pokud vím, tak principem čipu je vstříknout v určitém momentu víc paliva do válce a taky nasát víc vzduchu. Tím pádem vznikne víc spalin, které musí přes filtr projít,ne?

Osobně bych postupoval tak, že bych nechal nejdřív odborně! odstranit FAP, čímž také dojde k určitému zvýšení výkonu, snížení spotřeby a také zamezení přimíchávání nafty do oleje při neúspěšných regeneracích. A...
Jak se dostane nafta do oleje při neúspěšné regeneraci?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.11.2011 12:55, RE: a co FAP?
Thomassino napsal:
Jak se dostane nafta do oleje při neúspěšné regeneraci?
Při regeneraci FAP dochází k dodatečnému vtřikování nafty do systému (aby se zvýšila teplota spalin a filtr se "vypálil" od sazí). Jenže při přerušení tohoto procesu (vypnutím motoru), nebo neideálním jízdním režimu (např. popojíždění po městě), neproběhne regenerace správně a přebytek nafty se začne někam tlačit (obrazně řečeno), no a právě se často smíchá s olejem a pak se divíte, že Váš motor začíná "vyrábět" olej. Může to způsobit vážné poškození motoru, i jeho zadření.

Taková regenerace, pokud nejezdíte často vysokou rychlostí po dálnici, může proběhnout i několikrát během 1000 km, a ani o tom nevíte (pokud si nevšimnete zvýšených volnoběžných otáček, nebo vyšší aktuální spotřeby).

Prostě já považuji FAP za nesmysl a kdybych si musel pořídit auto jím vybavené, šel by hned pryč. Těch cca 10 000 by mi za to stálo. V době kdy se tlačí na spotřebu aut tak, že se švindluje při homologaci a natahujou se kvalty tak, až to někdy nechápu, mi drahá houba ve výfuku, zvyšující spotřebu i servisní náklady příjde jako anachronismus. Stejně jako EGR ventil. Tyhle blbosti prostě nemají v autě co dělat, toť můj názor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.11.2011 15:57, rada odborníka?
podvozek je stejný, brzdy můžou být slabší, dělaly se dva průměry kotoučů, čip se dělá pokud vím cca o 20%, tzn na 115 kW, original D5 je 120 kW, to ten motor nejspíš přežije pokud s autem nebude závodit a pokud potřebuje vetší výkon krátkodobě (klasika při předjíždění) , nemá se podle mě čeho bát, jinak tento motor není 4 válec ale 5 válec a má objem 2500 ne 2000, takže fundovanost rady bych raději nekomentoval...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 01.12.2011 14:35, Ach jo, zase dalsi profesional teoretik
Zdravim vespolek,

vzdy, kdyz vidim reakci odbornika teoretika ktery radi laikovi a ten mu ty ptakoviny samzorejme veri, tak je mi ouzko. Rozhodl jsem se proto zaregistrovat, obetovat trochu casu a neco napsat.

Ale k veci. POKUD mate auto po zaruce a uvazujete o zvyseni vykonu a snizeni spotreby, nechte si nejdrive vyhodit FAP. Pokud nemate FAP, jdete na dalsi odstavec. SILNE DOPORUCUJI toto nechat odborne firme ktera se na to specializuje. Musi se totiz nejen fyzicky vyhodit FAP (coz by bezny garaznik svedl), ale HLAVNE musi se se to sdelit prislusnemu pocitaci a to PRED jeho vyhozenim. Bohuzel je obvykla praxe je, ze ho nekdo vykucha, potom dotycny resi nestale nouzovy rezim motoru a teprve potom se zacne resit jeho sw vynechani, na coz uz je obvykle pozde. Jedna z firem na kterou mam dobre reference a ktera se timto zivi (prijedou k vam, SW ho vypoji, vykuchaji, nasledne vse za jizdy zkontroluji a dostanete ucet se zarukou) to ted v akci udela za 5000Kc, coz mi prijde jako dobra cena. Tim dostanete mirne zlepseni akcelerace vozidla a urcite o pul litru mensi spotrebu.

Pokud nemate FAP a nebo nejste porad spokojen se zlepsenim, doprucuji si podle VINu vozidla zjistit jakou tam mate spojku, brzdy a dalsi klicove komponenty (chladic turba, atd.) Vetsina techto soucastek je nejak dimenzovana, nebo ma urcite doporuceni, pokud tam teda jsou.

Treba spojka se vyrabi na urcite max. zatizeni - tato hodnota je udavana v tocivem momentu (Nm) a je dobre ji nepresahovat, jelikoz potom dojde k jeji rychle degradaci a prokluzu ci az strzeni. Pokud dodrzite vykonove pasmo, samoztny vykon jiz neni tak podstatny a je jedno jestli mate treba 86,96,120 ci 140kW (vratim se k tomu jeste).
Ruzne soucastky ve stejnem voze byvaji delany pro ruzne zatizeni ci vykon. Pokud bude nakonec trochu casu, mozna neco k tomuto napisi.

Muzu pro priklad napsat treba jak jsem ja kdysi "sondoval" Passata 2002 1.9TDI 4x4 papirovych 96kW. Spojka byla dimenzovana na 350Nm, chaladic k turbu se do ceskych verzi tehda montoval jen dodatecne, brzdy byly std v CZ z stejne jako u dvokolky, v nemecku se std. davaly silnejsi brzdy z 6valce ... atd.
Zajel jsem si pro nej k nemeckemu dealerovi a vuz byl z fabriky jeste vybaven navic sportovnim a vyztuzenym podvozkem (dnes uz bych to asi neudelal).
V 6x tkm jsem zajel na brzdu - snad tam bylo 106kW, uz presne nevim.
V praze jsem si vyhlidl jednu firmu co se timto zabyvala a dala mi moznost si na tyden toto vyzkouset a pokud nebudu spokojen vratit penize a vse do puvpodniho stavu i se zarukou. To znelo solidne a lse jsem do toho.
Pote jsem odjel na emise a brzdu. (v praze byly jeste v nedavne dobe brzy dve a rikat napriklad ze kazdy upravce musi mit vlastni je dalsi pi......) Zjistili pouze neco pres cistych 120kW na kolech a chvikove se prekrocila honota spojky na 352Nm. Vykon se mi zdal papirove maly a tocivy moment prijatelny. Emise OK.
Rikal jsem si, jestli jsem neudelal chybu a preci jenom nemel pridat par tisic ERUo a jit do sestivalce, ktery mel pred upravou podobny papirovy vykon. Nahodou jsem v tesne predtim nechaval do zmineneho auta namotnovat satelitni navigaci u jednoho nejmenovaneho Ostravskeho Autorizoivaneho zlodeje znacky VW (v te dobe jsem nevedel, ze to jsou zlodeji a bridilove co nepoznaji ani lepsi original soucastky z fabriky). Dostal jsem na zapujcku zmineny vuz 6ti valec.
Realny rozdil byl ten, ze 4valec sel daleko daleko ochotneji z nisich otacek, spicka mu vsak chybela (mezi 180 a 200km/h uz dochazela akcelerace) a po 210 bylo pouze zrychlovani. Hlavni rozdil byla zabavnost. 6ti valec mel totiz navic pres 140kg odstredive vahy navic a to vpredu na motoru a i kdyz mel stejny vykon, tak ten metrak a pul z nej delal uplne jizdne jiny vuz, nehlede na rychejsi prevodovani, atd.
Takze nakonec jsem se smiril utohoto vozidla s nizsim vykonem nez jsem cekal. Mel jsem sice nabidku i na 145kW a 420Nm, ale jelikoz jsem se roky venoval motorsporu, volil jsem tuhle zlatou stredni cestu z ktere jsem mel za ty roky plno radosti a az na jeden detail bych do toho sel asi znova.

Chapu, ze kdyz neznaly clovek vidi nekoho kdo zna teorii a mluvi radoby odborne, ze mu ma tendenci verit, ale tenhle clanek se radi k vetsine "žvástům" ktery zni logicky. Jsou tam i veci, s kteryma se da souhlasit, jako je nepriklad to, ze je dobre mit nejakou formu zaruky, vyzkouseni, atd.

Take lidem obvykle rikam, ze je lepsi si koupit auto uz rovnou s vetsim vykonem, nez jej pote dodatecne zvysovat. U turb vsak pokud jej konstruoval nekdo zkuseny a neudelal nejakou botu, tak problemy nebyvaji. Na internetu uz jsou dnes mnohe informace a tak se rychle behem hodny ci dve dozvite zdali Vas motor nejakou konstrukcni vadou netrpi a tudiz by byl pri zvyseni vykonu nedoporucitelny.

Osobne jsem vuz znacky Volno nakonec nevlasnil. Mati si jednou koupila novou 40ku s 2.0T v automatu a jezdilo to prvni pulovinu otackomeru pekne i bez tuningu. Ja jsem si kdysi (pred Passatem) chtel koupit kupatko od Volva. Kdyz mi vsak rekli, ze je cekacka mezi 16ti a 19ti mesici, poslal jsem je do haje. Mimochodem docela mne pobavilo, kdyz meis ci dva nato bylo v beznem tisku ze maji financni problemy jelikoz nevyrabeji dostatecny pocet vozu ;O)) Rikal jsem si, dobre jim tak.

Jeste snad jedna vec - cena vozidla pro tuning. Na rozdil od teoretika co psal tento clanek si myslim si, ze 240 tKc je optimalni cena pro tuning. Plecky za 100 000 uz obvykle byvaji ve stavu kdy zvyseni vykonu=neco odejde a hrabat se kae v za vice mega nedava logiku. Samozrejme vyiimky existuji na obou spektrech.

Takze preji hodne stesti a pokud by byl zajem, klidne se na mne obratte, pokusime se neco vymyslet ne pouze v teoreticke rovine i pres moji vytizenost. Doztaz znel inteligentne, tak verim ze si informace preberete a nebudete verit zvastum.

Kontroloval jsem chyby pro vytizenost jen jednou, tak snad jsem toho moc nprehidl a bude to srozumitelne. (za chyby a pripadnou nesrozumitelnost se timto omlouvam)

Jsem se nejak rozepsal ;O) Jaromir
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 01.12.2011 14:37, A jejej
Nevim proc, ale i kdyz jsem delal odstavce i s mezerama, tak se to nejak slilo dohromady - nemohu za to!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 10:12, BSR už vám výkon změří i v Čechách
Na českých stránkách BSR je zveřejněna informace, že v případě zájmu provádějí měření výkonu jak v originálním nastavení, tak nastavení BSR http://www.bsrczech.cz/aktuality/bsr-men-vkonu/
A taky nabízejí možnost zadarmo odzkoušet BSR software na jakémkoliv autě. Což mi přijde lepší.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.