Libra74 napsal:
Lituju do dnešního dne okamžik, kdy jsem podepsal před necelými 3 lety objednávku na XC90, nafta, manuál. Motoricky je v pořádku, bezpečnost jsem neměl tu čest vyzkoušet, ale jinak jsem v servisu častěji, než u opovrhovaného Picassa a ještě předtím KIA Sephia, které jsem měl předtím. Dva a půl roku provozu, 45 tkm a: skřípající a drkotající palubní deska, nefunkční elektrické ovládání pravého zrcátka, výměna vnitřního panelu předních dveří spolujezdce (efekt = 0, patrně chyba designu, vrže dál b...
Na rozdíl od Libra74 jsem s XC90 velmi spokojen. Koupil jsem letos ojetou XC90ku - V8 4.4, cca 80tis km od té doby +20tis km a zatím jsem velmi spokojen. Velmi mile mě přkvapil podvozek, který je dle mých zkušeností na silnici stejně agilní jako v BMW X5 4.4 V8 r.v. 2001 a zrychlení je dokonce lepší. Je to moje první Volvo a obával jsem se trochu nudného jízdního projevu, ale byl jsem velmi mile potěšen schopností i velmi rychlých průjezdů zatáček a zároveň velmi dobrého jízdního komfortu. Což je podle mě nejsilnější stránka XC90ky - ideální kompromis mezi komfortem a schopností dynamické jízdy. Samozřejmě nelze srovnávat s osobními auty nebo dokonce sportovními, které mají těžiště o cca 15-20cm níže. Rovněž nelze očekávat žádné teréní výkony (ani nejmenší), na to je to Touareg a ML (které má opravdu dobré teréní vlastnosti - chce to pochopitelně správné pneu) nebo raději Land Cruiser, Patrol a spol. Co se kvality zpracovaní týče, tak mám výhrady akorát k předním světlometům (výrobce Valeo - Francie), jejichž kryty jsou popraskané a pravděpodobně bude nutná výměna cca 25tis Kč. Servis ve 100tis. byl naprosto bez problému - pouze výměna náplní, filtrů + kotoučů a destiček (což je ve 100tis. normální). Měl jsem čest i z X5kou 4.4 rv. ´01 a ML320 rv.´98a jejich úroveň zpracovaní a zejména kvality a poruchovosti byly na úrovni "Korejců" z 90.let. Zejména X5ka byla u Bychla víc než doma a ceny servisu byly srovnatelné s exotickou dovolenou pro celou rodinu.
Co se motorů týče, tak vidím jedinou možnost 4.4 V8 (315PS), ostatní jsou alespoň pro můj jízdní styl nedostačující. Pokud jezdíte klidněji tak bude stačit 3.2 V6 (230Ps). Určitě se vyhněte 2.9T6, která je opravdu nepovedená - výkoná, ale velmi poruchová navíc se špatnou převodovkou. D5 je dobrý v S40 nebo 60, ale na 2tuny XC90 je naprosto nedostačující. Pravda je, že s V8 jezdím za 15-17 l/100km Shell V-Power Racing (chce totiž 98 oktanů), ale jsem zvyklí i s ostatními auty - "nafata patří na pole
". Alespoň máte spoustu známých u pump po Praze a okolí