Pavlik napsal:
Píšeš nesmysly - ESP nemůže zasahovat do řízení, takové auto by nikdy nedostalo homologaci. Homologací projdou pouze systémy udržení vozidla v pruhu a ty mají povolenou korekci řízením cca 5° (tedy téměř nic). Spíš bych typoval, že dát kontra znemožnil vlastní posilovač řízení, který na rychlé trhnutí volantem nestihl reagovat a focus jel najednou "bez serva" - to se stává jak u elektrického taku hydraulického systému celkem běžně.
PS: o tom že tě ESP nezachrání když pojedeš jako idiot jsem ps...
Sorry, ale nesmysly nepíšu. Není to z mé hlavy. Někde jsem to četl (v motoristickém časopise, zkusím najít), taky se mi zdá, že to v nějakém pořadu v TV ukazovali, a zásahy do volantu můžou být zcela běžně větší než 5°, např. u samočinného parkovacího systému, kde si auto točí samovolně volantem. Např. Lancia na svých stránkách o tomto píše jako o extra funkci k ESP. A u toho Focuse prostě kontra dát nešlo. Sice se stává, že někdy řízení u některých aut ztuhne (třeba při slalomu z důvodu přehřátí), ale v zimě, v relativně malé rychlosti mi to nepřipadá pravděpodobné.