Don Pedro napsal:
zajímalo by mě jestli autor článku někdy řídil nějakou Alfu Romeo?! T.S. šmejd, proboha!! Která jiná automobilka postaví auto s tak vyladěným motorem jako Alfa Romeo?? Myslím tak nějak +- ve stejné kategorii, jo BMW, to je technika, ale taky o doat dražší. Já tedy nevim ,ale sedněte si do fabie 1,4 16V a 146/5 1.4. 16V T.S. papírově parametry podobný vic než dost, ale rozjeď to a dávej tomu co se do toho vejde a uvidíš co je CUORE SPORTIVO, alfa točí až 7200 otáček bez známky vadnutí a otáčkoměr...
Pan Vaculík má pravdu. Alfa Romeo patří mezi nejporuchovější značky. osobně se mi také líbí a ocenuju na nich jejich filigránskou konstrukci motoru a podvozku, ale výskyt fatálních závad mě naprosto odrazuje. Mám zkušenosti se servisem několika značek a třeba z helediska náročnosti oprav není 156 žádná sláva. ke všemu je špatný přístup.například když chcete třeba vyměnit hallův snímač otáček na vačkovém jřídeli, tak je nutná demontáž rozvodů, jeliko žsnímač je pod nima. Chcete-li vyndat přední stabilizátor, tak musíte vyklonit nápravnici, to by nebylo nic tak staršného, kdyby nebylo nutné sundavat kromě zadního dílu celý výfuk a ještě odpojovat uchycení převodovky. Prostě pro mechanika můra (nejsem mechanik, ale znám jich hodně).Alfa dost trpí různýma mechanickýma závadama, např opotřebené synchronizace převodovek, praskání rozvodů (hlavně na V6 motorech) a vysokou spotřebou oleje už u nových aut. 156 je vůz pro nadšence který autům rozumí a ví co se na nich má dělat a co si pohlídat.V servisu kde dělám mají dva kolegové 156 a pořád se nanich něco dělá. 2,4 JTD má 87000 kma ta druhá 1,6 16V TS má cca 120000 km. Za poslední dva týdny na Ts vadný Hall na klice (to pak motor zhasíná, nebo nejde vůbec natočit) a na JTD nové přední tlumiče, cvakající vnější homokineták a ted ještě ke všemu vrzající přední stabilizátor. prostě hrůza.Ale když to funguje, tak svezení je velmi příjemné a emociální.takže panu Vaculíkovi věřte, je to tak jak píše.