0
zpět
 

diskuze k tématu: Problémy motoru Twin Spark 16V (Alfa Romeo)

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 00:20, RE: T.S.
anonym napsal:
a moji známí nemají nic
A moji známí mají zase létající talíř.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 10:56, RE: T.S.
Miky napsal:
Po roce 2000 uz s T.S. motory myslim nejsou takove problemy jako prednim. Ale clanek ma pravdu, prvni 16V TwinSparky se proste zadiraji. Pekny clanek na toto tema najdete tady: http://cuoresportivo.net/index.php?link=cuore-technika-motory-TS Je to primo na AlfaRomeo klubu a tihle chlapici uz o motorech v Alfe ledasco vedi... Jinak si myslim, ze kdyz si nekdo koupi vysokootackovy motor, s takhle rychlym prechodem do otacek a litrovymi vykony vyhnanymi do maxima v aute urcenem prevazne pro sportov...
to Miky: svatá pravda, tohle by si měl přečíst každý chytrolín, kdo píše nesmysly o TS motorech. Sám mám TS, má ho i spousta mých známých a snad kromě jediného případu nevím o nikom, kdo poté, co koupil novou Alfu s TS a vzorně se o ni staral, řešil nějaký lágr na klice či jiné zadření. Nutné je jen pár maličkostí: kvalitní vysokootáčkový olej (a nemusí to být zrovna jen Selénia 10W-60), jeho pravidelná kontrola měrkou a ne jen čekáním na rozsvícení kontrolky tlaku (může být pozdě, navíc "kvalitní" elektronika Bosch funguje skutečně nevypočitatelně), včasná a pravidelná výměna a nutnost důkladného prohřátí oleje před vytáčením. Upozorňuji, že pokud je ručička teploty chladící kapaliny na 90°C, neznamená to, že už je olej ohřátý na provozní (otáčkovou) teplotu, je třeba ještě chvíli počkat. Jistě, TS jsou citlivé na údržbu a zacházení, jak jinak lze dosáhnout nadprůměrného litrového výkonu bez přeplňování než otáčkami, ale dá se s nimi najet i dost bez problémů a hlavně s radostí. Vlastně o jednom zadřeném TS jsem slyšel, byl to "super kup ze SRN", s jistotou najetých kilometrů, ze kterého překvapenému majiteli vylili 2 l srajdy místo oleje. To je můj názor a zkušenost...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 10:59, RE: T.S.
Celicak napsal:
Alfa romeo se mi líbí, pořád nad ní uvažuju jako nad "hobby károu" konkrétně GTV nebo 156, byl by to eventuelní nástupce celici 2.0 16V, ale pořád mám u té alfy strach o motor. Vím co to kluci měli, tak si rvaly vlasy. Nové tu kupovat nebudu a jak to má více majitelů, tak je to asi neštěstí. Dá se to koupit za "pár korun", tak na tu pořizovací cenu má skoro každý, ale na servis už ne. Kdyby mi někdo řekl, že když po koupy vyměním, rozvody, olejové čerpadlo a olej, že je jistá spolehlivost zaruče...
to Cecilak: jsem Alfista, ale popravdě, pokud bych neměl 100% jistotu historie vozu, provozu a znalosti majitele, tak ojetou Alfu bych si nekoupil... To je moje rada. Počkej, našetři a vem ji třeba na leasing, občas jsou sĺušné akce na skladové vozy. Hodně štěstí při výběru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 11:05, RE: T.S.
anonym napsal:
Mám T.S. 2.0 16v, uz 6 let. Celých 5let vydržel motor který mel prasklá a zavařená prsa co drží klikovku, rozvody a olejové čerpadlo mají v sobě. že to hoch z jaroměře zalepil epoxidem jsem zjistil až po 5 letém provozu kdy se teplem epoxid pokroutil a otevřel znovu starou díru. Tento motor si užil od předchozího majitele z prahy peklo, průjezdy po kostkách prahy na 2kv. 110kmh asi nebyly nijak neobvyklé. Zvuk neměl nijak dokonalý a díky neustále klesajícímu tlaku oleje se rok od roku zhoršoval....
S jedinou věcí s Tebou nemohu souhlasit. Pro TS je podstatnější spíš druhé číslo. Já tvrdím, že spíše než 10W-40 je lepší právě třeba 5W-50 nebo těch 10W-60 co doporučuje Selénia, protože to druhé číslo právě určuje odolnost olejového filmu při vysokém tepelném namáhání a ochranu před jeho utržením. Což mi ostatně potvrdil i jeden starý fachman od Esso/Mobil. Já se toho aspoň držím a jsem OK se spotřebou cca 0,5 litru na 13 tis. km....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 16:40, RE: T.S.
anonym napsal:
A moji známí mají zase létající talíř.
A ja mam hovno
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 18:29, RE: T.S.
anonym napsal:
Tak nad fiatem coupé jsem taky přemýšlel, ale zrazovali mě od toho. Viděl jsem pěkny ,ale jako do hobby auta se mi za něj 150-200tis dávat nechce. Co říkáš na 2.0 16V turbo. Vozy s tímto motorem jsou v mojí vytýčené cenové relaci, jede to taky obstojně. líbí se mi poměr cena/výbava/jízda/vzhled. Chtěl bych po celice něco z jiného soudku. Jinak bych vzal celdu 2.0T 4WD
Ja nechci nadavat na dvoulitrovy sestnacti-ventil stejne jako p. Vaculik a rikat, ze je to poddimenzovanej smejd a ze to nestoji za rec, ale ten motor je opravdu zavodni nacini a tu udrzbu bude potrebovat daleko vic, 5-valce jsou co do spolehlivosti daleko lepsi. A ta celica bude drsna, jinak pokud se spokojis s tim 16V jakoze to je asi tak stejnyho riziko jako u tech twinsparku, ikdyz me kolegove z lancia-klubu za tohle ukamenuji :D tak se mrkni jeste na Lancia Delta nuova HF HPE - 190 koni. To je taky dabel v rouse berancim, anyway vybavou i cenou na tom bude asi zdaleka nejlip...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 18:33, RE: T.S.
anonym napsal:
Chytrá hlavo, 2.0 T.S. z roku 98,99 a 2000 jsou totožné, tak než začneš plácat, tak si o tom něco zjisti.. Pak se začaly lyšit pouze emisní normou euro2 a 3 a to přidáním třetí lambdasondy, zvětšením katu a tím pádem ubráním výkonu o 5koní.
Rikam, ze nevim presne, ale co vim, tak nekdy, pravda nevim, jestli zrovna rok 2000 tam byly nejaky zmeny a uz se tolik nezadiraji... Tot vse, myslim, ze tim ze jsem pana odkazal na clanky a misto kde sezene informace, ze tomu az tolik nerozumim, jen vim, koho se zeptat a tak poradim alespon takhle. Jinak dekuji za oznaceni "Chytra hlava", takhle hezky uz mi dlouho nikdo nerekl ;) hihi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.11.2007 20:03, RE: T.S.
anonym napsal:
Mám T.S. 2.0 16v, uz 6 let. Celých 5let vydržel motor který mel prasklá a zavařená prsa co drží klikovku, rozvody a olejové čerpadlo mají v sobě. že to hoch z jaroměře zalepil epoxidem jsem zjistil až po 5 letém provozu kdy se teplem epoxid pokroutil a otevřel znovu starou díru. Tento motor si užil od předchozího majitele z prahy peklo, průjezdy po kostkách prahy na 2kv. 110kmh asi nebyly nijak neobvyklé. Zvuk neměl nijak dokonalý a díky neustále klesajícímu tlaku oleje se rok od roku zhoršoval....
Taky mám slabost na italky,nedávno jsem si koupil lancii,rychle jsem si na ni zvykl,ale doufám,lže mě nějak nevypeče !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 19.12.2007 11:44, Připojuji se ke kritikům
ač z hluboké minulosti. Měl jsem novou Alfu 155 1.8 TS, výroba 1992. Motor vydržel 65 tis. Pak odešla vačka, ohnul se ventil, po 20 tis. znovu. Nemluvím o pazvucích, počínaje 25 tis. km.

Dojem: jízdní vlastnosti vynikající, motor výkonný (měl 127 k na 1.8 l) podvozek perfektně tvrdý, řazení přesné, zvuk výborný, vedení sedadel výborné.

Pokud se týče trvanlivosti, katastrofa. Motor, výfuk, brzdy, drnčení odevšad. Zejména plovoucí třmeny brzd se naprosto nehodily do naší zimy - neustále bylo třeba kontrolovat, jestli nejsou zatuhlé a třecí plochy čistit a mazat.

Celkově - pro celoroční provoz nepoužitelné auto, leda pro radost.

Může mi někdo říci, jak je to a alfami dnes?

K.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.01.2008 09:47, RE: T.S.
anonym napsal:
Mám 2.0 T.S. 156 rok 2000, v současné době najeto 271.000km, od 200tis jsem ho nechal manželce a postoupil dál, nikdy jsem ho nezadřel, nikdy jsem neměnil olejové čerpadlo, olej měním po 15-ti tisících (výrobce udává po 20ti), jezdím na Selenia Racing. Auto má po třetích rozvodech kromě věcí běžného opotřebení (kotouče, destičky, přední horní ramena a výfuk) jsem měnil jen variator, protože za studena auto rachtalo, než "nasálo" olej. Jinak spokojenost, snažím se k němu chovat velmi slušně a vyp...
Musim pridat pozitivni zkusenost. Mam AR 145, 1.6 TS vyrobenou 1997. Najel jsem 250tis. Rachtajici variator uz je davno vymeneny. Olej menim po 20tis a VUBEC mi ho motor neuzira. Nedavno me na parkovisti zastavil chlapek, ze pry zvazuje koupi a jake mam zkusenosti. Nejspis cetl tenhle clanek. Vychvalil jsem mu to auto do nebes.
reagovat
konas
počet příspěvků1
datum registrace24.10.2006
Pondělí 16.09.2013 11:02, ALFA T.S. motory a zkušenosti
Ahoj všem, kteří mají rádi objektivní pohled na věc.

v roce 1998 1. alfa 145 1.4 T.S., 200 tisíc najeto, výměna zadní tlumič výfuku, 1x variator, 1x spojkový váleček 1.500Kč. Vše ostatní jenom provozní náklady, oleje, filtry, desky , rozvody . Nákladově nejlepší auto které jsem kdy měl. ( mazdy, nissany, vw, chryslery, rover, skoda atd se nomohou rovnat, měl jsem je.)
V roce 2003 2. alfa 156 2.0 T.S. 250 tisíc najeto, prodal jsem ji před pěti lety, vše na bázi standartní ho servisu, po 200 tisících trochu brala olej cca 1l na 5tisíc km.

Oba vozy dostávali kapky, dvojka většinou do 100km/h pak teprve trojka

Dnes mám stále tu první, nemám to srdce se jí zbavit, dodnes slouží bezchybně a jezdím se 159 2.4 Q4 SW, která je bohužel nákladově jinde, velké, těžké , ale dobré auto dnes najeto 140tisíc a neměl jsem nic než žhaviče, malá přední ramínka, jinak standartní provozní servis, teď budu poprvé měnit přední kotouče.( video alfa na sněhu you tube)

Kdo nevěří ať se přijde přesvědčit. Podle mě většina špatných zkušeností vy\chází z toho, že minimum lidí, kteří tato auta kritizují s nimi nikdy nejelo anebo si koupili starší vybydlený kus a neudělali základní ponákupní servis a pak se divili, že byli 10tisic po servisních intervalech a zaplatili vysokou cenu za poruchy, které by se nestaly pokud by člověk myslel racionálně a věřil sobě namísto prodávajícímu z 3 ruky.

Ahoj Konas
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 16.09.2013 13:06, RE: ALFA T.S. motory a zkušenosti
konas napsal:
Ahoj všem, kteří mají rádi objektivní pohled na věc.v roce 1998 1. alfa 145 1.4 T.S., 200 tisíc najeto, výměna zadní tlumič výfuku, 1x variator, 1x spojkový váleček 1.500Kč. Vše ostatní jenom provozní náklady, oleje, filtry, desky , rozvody . Nákladově nejlepší auto které jsem kdy měl. ( mazdy, nissany, vw, chryslery, rover, skoda atd se nomohou rovnat, měl jsem je.)V roce 2003 2. alfa 156 2.0 T.S. 250 tisíc najeto, prodal jsem ji před pěti lety, vše na bázi standartní ho servisu, po 200 tisících trochu brala olej cca 1l na 5tisíc km.Oba vozy dostávali kapky, dvojka většinou do 100km/h pak teprve trojkaDnes mám stále tu první, nemám to srdce se jí zbavit, dodnes slouží bezchybně a jezdím se 159 2.4 Q4 SW, která je bohužel nákladově jinde, velké, těžké , ale dobré auto dnes najeto 140tisíc a neměl jsem nic než žhaviče, malá přední ramínka, jinak standartní provozní servis, teď budu poprvé měnit přední kotouče.( video alfa na sněhu you tube)Kdo nevěří ať se přijde přesvědčit. Podle mě většina špatných zkušeností vy\chází z toho, že minimum lidí, kteří tato auta kritizují s nimi nikdy nejelo anebo si koupili starší vybydlený kus a neudělali základní ponákupní servis a pak se divili, že byli 10tisic po servisních intervalech a zaplatili vysokou cenu za poruchy, které by se nestaly pokud by člověk myslel racionálně a věřil sobě namísto prodávajícímu z 3 ruky.Ahoj Konas


Mám jiný objektivní pohled na věc.
Nechci polemizovat o kladech a záporech vozů AR, ani o jejich servisních nárocích, ale faktem zůstává, že existuje na trhu celá spousta vozů, které takové stigma nemají.
Znamená to obecně, že se o tyto vozy starají jejich majitelé výrazně lépe, než v případě Alfy?
reagovat
Mirek155
počet příspěvků1
datum registrace18.11.2015
Středa 18.11.2015 19:59, Alfa Romeo 2.0 Twin-Spark 16V
Dostal jsem se k tomuto článku a diskuzi. Autor pan Tomáš Dusil se mýlí. Rzdělovač měly i Alfy 75, které byly také T.S.
reagovat
skaut
počet příspěvků1
datum registrace14.04.2017
Pátek 14.04.2017 19:32, Selenia 10w60
chtěl bych jen dodat že jsem měl AR 155 2.0 16 v 12 let
po 7500 kilometrech nutná výměna s olejem 10 w 60 Selenia racing je žvást!
Na motoru který je v pořádku je to mezi 15 až 20 tisíci km.
spotřeba oleje zde bývá kolem 0,1-0,3 l na 1000 dle roční doby.
měl jsem podobnou zkušenost s olejem 10w60 jak píše autor ale šlo o Castrol ktery byl nejspíše polosyntetický.
Tento příspěvek ale hodnotím kladně snižuje cenu mnou užívaného oleje.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 15.04.2017 08:46, RE: Selenia 10w60
skaut napsal:
chtěl bych jen dodat že jsem měl AR 155 2.0 16 v 12 let po 7500 kilometrech nutná výměna s olejem 10 w 60 Selenia racing je žvást!Na motoru který je v pořádku je to mezi 15 až 20 tisíci km.spotřeba oleje zde bývá kolem 0,1-0,3 l na 1000 dle roční doby.měl jsem podobnou zkušenost s olejem 10w60 jak píše autor ale šlo o Castrol ktery byl nejspíše polosyntetický.Tento příspěvek ale hodnotím kladně snižuje cenu mnou užívaného oleje.


já myslím skaute že už je to jedno u 10 let starého témata se řešení jistě našlo
reagovat
Integrale
počet příspěvků10
datum registrace13.06.2012
Středa 31.05.2017 14:46, MESMYSLY
"Aby mohly mít rychlou reakci na přidání plynu, musí mít jejich píst ve válci poněkud větší vůli, než na, řekněme běžných, nesportovních motorech konkurence".

Pokud na světě existuje člověk, který trpí utkvělou představou, že pouhým zvýšením vůle mezi pístem a válcem lze dosáhnout zvýšení výkonu motoru (nebo jak nesprávně píše "motor jde lépe do otáček", což má znamenat zjevně totéž), tak by si měl nastudovat sofistikovanou látku učiva fyziky pro základní školy, neboť tak vysokého stupně vzdělání evidentně nedosáhl. Kdyby totiž učivo fyziky pro základní školy absolvoval a pochopil, musel by vědět, že je to absurdní nesmysl!!!
reagovat
Monco
počet příspěvků16
datum registrace13.12.2013
Neděle 18.06.2017 07:46, problémy
Myslím, že fatální problémy u T.S. přestaly někde kolem roku 2000. Ty motory v 147 a 156 byly dál velmi citlivé, ale za většinou problémů stál fiat a jeho dost optimisticky nastavené limity výměny oleje a rozvodů. Pokud člověk není ignorant, něco si o tom zjistí a dodržuje to, řekl bych, že tyto twin sparky jsou schopné poměrně vysokých nájezdů bez poruch.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.