0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak spolehlivé jsou šestiválce audi?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 27.01.2013 20:09, Jak spolehlivé jsou šestiválce audi?
Uvažuji o koupi cca 5 let starého auta. Dlouho jsem přemýšlel jakou značku zvolit a jediná značka, která splňuje mé požadavky (kvalita, líbivý design, image, funkčnost) je audi. Ideálně A4, případně A6 - zde už mám jisté obavy především z cen náhradních dílů. Zajímají mě pouze naftové motory. Nyní vlastním vw bora 1.9 tdi 110kw, což je poměrně živé, bezporuchové a úsporné auto (6,4l/100km). Toto také očekávám od auta následujícího. Jediné v čem jsem ochoten lehce slevit je spotřeba.

Vzhledem k tomu, že mám rád svižnější jízdu a nechci slabší auto než mám, neberu v úvahu motor 1.9TDI 77kw ani žádný 2.0TDI do 103kw a 125kw, je prý hodně poruchový a díly drahé.

Můj dotaz tedy je, jaké vlastně jsou šestiválcové motory 2.7TDI a 3.0TDI? Spotřebu dle testů nemají špatnou (na ten výkon), ale jak dlouho a jak spolehlivě fungují...tuto informaci nemohu nikde zjistit. Jsou poruchové jako např. dřívější 2.5TDI nebo současné dvoulitry? A jak je to se servisem když se něco pokazí? O kolik jsou na ně dražší např. turba nebo vstřiky? Nerad bych, aby mě auto přivedlo za nějaký čas na mizinu. Pokud některý z nich lze doporučit, pak brát s manuálem nebo dsg? Pokud není dsg vysloveně špatná volba, rád bych jí zkusil..mám rád změny.
Děkuji za odpověď a dobrou radu.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 28.01.2013 15:47, RE: Jak spolehlivé jsou šestiválce audi?
nepřihlášený uživatel napsal:
Uvažuji o koupi cca 5 let starého auta. Dlouho jsem přemýšlel jakou značku zvolit a jediná značka, která splňuje mé požadavky (kvalita, líbivý design, image, funkčnost) je audi. Ideálně A4, případně A6 - zde už mám jisté obavy především z cen náhradních dílů. Zajímají mě pouze naftové motory. Nyní vlastním vw bora 1.9 tdi 110kw, což je poměrně živé, bezporuchové a úsporné auto (6,4l/100km). Toto také očekávám od auta následujícího. Jediné v čem jsem ochoten lehce slevit je spotřeba. Vzhledem k tomu, že mám rád svižnější jízdu a nechci slabší auto než mám, neberu v úvahu motor 1.9TDI 77kw ani žádný 2.0TDI do 103kw a 125kw, je prý hodně poruchový a díly drahé.Můj dotaz tedy je, jaké vlastně jsou šestiválcové motory 2.7TDI a 3.0TDI? Spotřebu dle testů nemají špatnou (na ten výkon), ale jak dlouho a jak spolehlivě fungují...tuto informaci nemohu nikde zjistit. Jsou poruchové jako např. dřívější 2.5TDI nebo současné dvoulitry? A jak je to se servisem když se něco pokazí? O kolik jsou na ně dražší např. turba nebo vstřiky? Nerad bych, aby mě auto přivedlo za nějaký čas na mizinu. Pokud některý z nich lze doporučit, pak brát s manuálem nebo dsg? Pokud není dsg vysloveně špatná volba, rád bych jí zkusil..mám rád změny.Děkuji za odpověď a dobrou radu.


hlavně 3.0 TDI je považovaný za špičkový, bezporuchový a velmi tichý motor. Závady se mohou vyskytovat až okolo 180-200 tkm, vstřiky. Jeden stojí cca 10 tisíc, nebo stál, když jsem to řešil před pár lety /nekupoval jsem, jen jsem zjišťoval/. Turbo se dá repasovat, nové tipuju tak na 30 tisíc...

reagovat
zdenyx
počet příspěvků26
datum registrace27.11.2012
Pondělí 28.01.2013 20:07, motory
Ani jeden motor není bez problémů. Starší 3.0 tdi je pd vstřik,má problémy s rozvody. Je zde řetěz,ale nefunguje jak má. Novější 3.0 tdi-171 kw,už common-rail,má být lepší spotřeba,problém při větším nájezdu vstřiky. Novější verzi motoru jsem zkoušel,real spotřeba okolo 9,využití potenciálu motoru 11-13. Ale je to daň i za quattro. Ale do A6 asi nejlepší motor
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 29.01.2013 20:43, RE: motory
zdenyx napsal:
Ani jeden motor není bez problémů. Starší 3.0 tdi je pd vstřik,má problémy s rozvody. Je zde řetěz,ale nefunguje jak má. Novější 3.0 tdi-171 kw,už common-rail,má být lepší spotřeba,problém při větším nájezdu vstřiky. Novější verzi motoru jsem zkoušel,real spotřeba okolo 9,využití potenciálu motoru 11-13. Ale je to daň i za quattro. Ale do A6 asi nejlepší motor


3.0 TDI byl vždycky common rail, nikdy PD a platí za vysoce spolehlivý motor. Spotřeba je klidně pod 9, normálně za 8,5 litru. Za 11-13 se s ním v českým podmínkách prakticky nedá jezdit. To bys musel jezdit nonstop 200. Já jezdím hodně nevychovaně a stačilo mi 9,5 litru - a to byl motor zbastlený čipem...

reagovat
zdenyx
počet příspěvků26
datum registrace27.11.2012
Úterý 29.01.2013 20:57, to reno
ten starší 3.0 tdi není common-rail-165 kw,novější už ano. S tím novějším jsem jezdil,auto najeto slabě přes 240 000. Normální jízda 9,při rychlejší jízdě nad 10,plus pár kilometrů město. To je vlastní zkušenost,sám jsem totiž tenhle model chtěl
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 30.01.2013 10:06, RE: to reno
zdenyx napsal:
ten starší 3.0 tdi není common-rail-165 kw,novější už ano. S tím novějším jsem jezdil,auto najeto slabě přes 240 000. Normální jízda 9,při rychlejší jízdě nad 10,plus pár kilometrů město. To je vlastní zkušenost,sám jsem totiž tenhle model chtěl


3.0 TDI je od počátku common rail, je to první common rail motor vyrobený koncernem. PD byl předchozí 2,5 V6.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
dohledej si to. Měl jsem rok a půl upravenou A6 3.0 TDI, s cca 280 HP a jezdila za 9,5 litru
v kombinaci. To je vlastní zkušenost, ne pár kilometrů ale rok a půl provozu s 5000 najetými
kilometry měsíčně.

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 30.01.2013 10:49, RE: to reno
zdenyx napsal:
ten starší 3.0 tdi není common-rail-165 kw,novější už ano. S tím novějším jsem jezdil,auto najeto slabě přes 240 000. Normální jízda 9,při rychlejší jízdě nad 10,plus pár kilometrů město. To je vlastní zkušenost,sám jsem totiž tenhle model chtěl


a ještě sprimonitor.de - průměrná spotřeba z několika desítek uživatelů - 9,29 litrů, spotřeba okolo 13 je jen u jednoho uživatele, drtivá většina pod 9 litrů...
reagovat
zdenyx
počet příspěvků26
datum registrace27.11.2012
Středa 30.01.2013 18:32, to reno
ano,máš pravdu s tím motorem,je to common-rail. Ta spotřeba vycházela mě. Dosluhuje mi moje A6,tak jsem se právě díval na tenhle typ motoru-171 kw. Se starším jsem jezdil hodněkrát,ta spotřeba tam byla lepší asi o litr,ale jedná se o sedan. Ale já vybíral kombi. Tyhle motory jsou skvělý,ale bohužel 95 procent automat
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 31.01.2013 19:48, RE: to reno
zdenyx napsal:
ano,máš pravdu s tím motorem,je to common-rail. Ta spotřeba vycházela mě. Dosluhuje mi moje A6,tak jsem se právě díval na tenhle typ motoru-171 kw. Se starším jsem jezdil hodněkrát,ta spotřeba tam byla lepší asi o litr,ale jedná se o sedan. Ale já vybíral kombi. Tyhle motory jsou skvělý,ale bohužel 95 procent automat


je skvělý i automat... nejsou s ním problémy.

reagovat
Radek
počet příspěvků9
datum registrace10.05.2007
Sobota 02.02.2013 16:31, RE: motory
3.0 TDI byl vždycky common rail, nikdy PD a platí za vysoce spolehlivý motor.


Za vysoce spolehlivý určitě neplatí, ale nadprůměrně špatný není. Každopádně spotřebu má tragickou. Dle spritmonitoru má verze 171kw 9,5l což je ve srovnání např. s bmw 530 které má 173kw o 1,5l více. Bmw motory jsou holt trochu jiná liga.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 02.02.2013 19:21, RE: motory
Radek napsal:
3.0 TDI byl vždycky common rail, nikdy PD a platí za vysoce spolehlivý motor. Za vysoce spolehlivý určitě neplatí, ale nadprůměrně špatný není. Každopádně spotřebu má tragickou. Dle spritmonitoru má verze 171kw 9,5l což je ve srovnání např. s bmw 530 které má 173kw o 1,5l více. Bmw motory jsou holt trochu jiná liga.


esli vono to nebude tím, že 530d je zadní pohon, zatímco 3.0 TDI nelze pořídit jinak než s quattrem
a ano, platí za vysoce spolehlivý.

reagovat
Radek
počet příspěvků9
datum registrace10.05.2007
Sobota 02.02.2013 19:40, RE: motory
esli vono to nebude tím, že 530d je zadní pohon, zatímco 3.0 TDI nelze pořídit jinak než s quattrema ano, platí za vysoce spolehlivý.

No tak za to já nemohu že audi nabízí omezené výrobky,ale budiž. Srovnejme tedy čtyřkolky. Rozdíl 8,5 vs 9,5. Jestli to nebude tím, že bmw dělá lepší motory
Pokud nemáte vysoké nároky na spolehlivost, tak potom lze 3,0tdi označit za vysoce spolehlivý

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 03.02.2013 08:07, RE: motory
Radek napsal:
esli vono to nebude tím, že 530d je zadní pohon, zatímco 3.0 TDI nelze pořídit jinak než s quattrema ano, platí za vysoce spolehlivý.No tak za to já nemohu že audi nabízí omezené výrobky,ale budiž. Srovnejme tedy čtyřkolky. Rozdíl 8,5 vs 9,5. Jestli to nebude tím, že bmw dělá lepší motory Pokud nemáte vysoké nároky na spolehlivost, tak potom lze 3,0tdi označit za vysoce spolehlivý


Na sprimonitor se dají vyselektovat čtyřkolky? To říkej tomu co se živí senem...

reagovat
Radek
počet příspěvků9
datum registrace10.05.2007
Neděle 03.02.2013 10:30, RE: motory
Na sprimonitor se dají vyselektovat čtyřkolky? To říkej tomu co se živí senem...

Odkaz nejde vložit. Do modellname stačí napsat xd.

Šlo mi jen o to aby tazatel nebyl zbytečně zklamán. Končím debatu. Dobrou chuť
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Neděle 03.02.2013 11:43, RE: motory
Radek napsal:
Na sprimonitor se dají vyselektovat čtyřkolky? To říkej tomu co se živí senem...Odkaz nejde vložit. Do modellname stačí napsat xd.Šlo mi jen o to aby tazatel nebyl zbytečně zklamán. Končím debatu. Dobrou chuť


Viděl jsem řadu srovnávacích testů těchhle "manažérských sedanů" (rozuměj automat/4x4/V6 diesel)
a rozdíly byly v řádech deset litru... 525d E60 jsem jezdil rok, pokud si pamatuju, jezdil jsem za 8 až 8,5 a byl to jen RWD. Zázraky se nedějí. Když jsem pak přeskočil do A6 spotřeby byla o cca litr vyšší, ale to je na vrub quattra, ničeho jiného...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 04.02.2013 09:36, spolehlivost? no hodně nic moc...
mno 1,9tdi ačkoliv ho nemám rád je motor o mnoho a mnoho spolehlvější než jakýkoli V6 od koncernu.

pokud pominu chronicky poruchový 2,5tdi se zadírajícím se vačkami a jinými běžným vadami (turba, vstřiky, dvouhmota, váhy vzduchu ) který nabízí vysokou spotřebu a nic moc dynamiku a zemědělský chod,

je tu 3,OTDI který má problém se vstřiky (díky kvalitě nafty v čr), dvouhmotou, opotřebenými turby (díky longlife výměnám) a záhadnými závadami startérů a samozřejmě drahými rozvody. benzíny 3,2 mají problém zase s rozvody (resp. stavítky a napínáky).nejspolehlivější se ukazuje 4,2 V8 ale ten pojede za 14-16l. to s 3,0tdi bere jen když se jede rychle.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 04.02.2013 10:02, RE: spolehlivost? no hodně nic moc...
finding napsal:
mno 1,9tdi ačkoliv ho nemám rád je motor o mnoho a mnoho spolehlvější než jakýkoli V6 od koncernu.pokud pominu chronicky poruchový 2,5tdi se zadírajícím se vačkami a jinými běžným vadami (turba, vstřiky, dvouhmota, váhy vzduchu ) který nabízí vysokou spotřebu a nic moc dynamiku a zemědělský chod, je tu 3,OTDI který má problém se vstřiky (díky kvalitě nafty v čr), dvouhmotou, opotřebenými turby (díky longlife výměnám) a záhadnými závadami startérů a samozřejmě drahými rozvody. benzíny 3,2 mají problém zase s rozvody (resp. stavítky a napínáky).nejspolehlivější se ukazuje 4,2 V8 ale ten pojede za 14-16l. to s 3,0tdi bere jen když se jede rychle.


všechny diesely mají problémy se vstřiky a s turby. Záleží na tom kdy.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 11.02.2013 22:31, Re:
Dobrý den. Jak 2.7 TDI, tak vetší třílitr považuji za velmi povedené motory. O tom, jak dlouho budou tyto jednotky spolehlivě fungovat, rozhoduje nejvíc jízdní styl řidiče (jako snad u každého motoru). Důležité je dodržovat intervaly pro výměnu oleje, studený motor nehnat do otáček a horký naopak nechat (nejen) po ostřejší jízdě chvíli dochladit. Když už by se vyskytla nějaká závada na systému Common-Rail, měl by si s ní poradit nějaký diesel servis (cena opravy bude záležet na výrobci). Převodovka DSG by určitě neměla být špatnou volbou, já bych ale tento motor nejraději spojil s převodovkou Tiptronic.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 12.02.2013 19:28, RE: Re:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Jak 2.7 TDI, tak vetší třílitr považuji za velmi povedené motory. O tom, jak dlouho budou tyto jednotky spolehlivě fungovat, rozhoduje nejvíc jízdní styl řidiče (jako snad u každého motoru). Důležité je dodržovat intervaly pro výměnu oleje, studený motor nehnat do otáček a horký naopak nechat (nejen) po ostřejší jízdě chvíli dochladit. Když už by se vyskytla nějaká závada na systému Common-Rail, měl by si s ní poradit nějaký diesel servis (cena opravy bude záležet na výrobci). Převodovka DSG by určitě neměla být špatnou volbou, já bych ale tento motor nejraději spojil s převodovkou Tiptronic.


DSG se myslím k šestiválcům dodává až v této generaci A6, nebo se mýlím?

reagovat
kreedy
počet příspěvků1
datum registrace20.12.2015
Neděle 20.12.2015 13:39, Spotreba
SIce starší příspěvek, ale zareaguju, třeba se to info bude někomu hodit ;)

2 roky jsem vlastnil A4 B AVANT 3.0TDI 171kw Qattro MANUAL 10/2007 r.v... Nádrž to má 63litru... A protože tankuji porad plnou, tek reál na cca 60 l najelo auto 850km... nájezd jsem měl cca 25tis/rok podíl město/okresky/dálnice 20/40/40 [%] ... rychlosti běžně okreska 80-100 dalnice 110-120 všechno pokud možno na tempomat... tzn. kombinovaná spotřeba při rozumne jízdě nějakých 7l/100... dálkové jízky i pod 6l/100... I kdyz tedy palubní pc neustále zarputile ukazovalo krásný údaj 6.2l/100 :D... I když jako u všech rachotily při startu rozvody a při prodeji jsem zjistil, že auto mělo bezmála reálných 300tis, na diag žádná chyba, výměna pouze brzdového obložení a olej, filtry... jinak naprosto OK a bez problémů... i dpf slapalo bez potíží... Sice řidičsky absolutně tupé auto, ale výborný pracant a náklaďák a pohodlíčko...
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.