David V napsal:
A s kolika letou ojetinou se do autorizovaného servisu ještě může, a s kterou už je to nesmysl? A druhá věc je že ano, olej a filtry se dají udělt doma, horší je to s výmazem servisního intervalu v ŘJ.
Představ si, že se ptáš na Tipcars, co si máš koupit, protože jsi lama. Budeš auto za 1/2 mega servisovat u nějakýho Franty v garáži, kterýho si seženeš poté, co se tady dočteš, že autorizovaný servis je nesmysl? A kolik ušetříš, až Ti rozvoďák přesadí o zub, protože to dělá poprvé podle manuálu?
Po zkušenostech i z velkých autorizovaných servisů si "Frantů z garáže" vážím. A ne jen kvůli ceně za hodinu práce, ale i kvůli tomu, že jen nemění díly a snaží se přijít na skutečnou závadu. Příklad: kolik se vyměnilo zbytečně turbodmychadel, jen kvůli neschopnosti odhalit pravou závadu (třeba regulátor tlaku, nebo jiná kravina)? A i tu samotnou výměnu jsou schopni zdupat. O šmelině s olejem a spotřebními díly ani nemluvě. Taky tam často dělají učni, na které nikdo nedohlíží. A zkus pak něco v autorizáku reklamovat, třeba blbě udělané rozvody - řeknou ti, že ten kdo to dělal už tam není, nebo že sis přetočil motor atd. Nebo úplně běžná praxe - neměnění vodní pumpy když se dělají rozvody, pak ti začne za měsíc téct a jdeš to reklamovat. V autorizáku ti řeknou, že to nepředepisuje výrobce a že ti ji samozřejmě vymění, ale na tvé náklady. "Blbý" Franta ti řekne hned, že ta pumpa 240 000 km nevydrží, ani když budeš chodit každou neděli ke zpovědi. A reklamace u Franty? Franta si chce zákazníky udržet aby se uživil, a nechce přijít o živnosťák. U nějakého velkého autosalonu XX jsi jim u prdele, protože mají stovky jiných.
Taky znám 2 takové Franty, kterým vozí auta i z autorizáků, když si s nimi neví rady. A o diagnostiku se neboj, chytrý Franta už ji vlastní.
O úspoře za díly snad psát nemusím... Proč dávat za rameno skoro dvojnásobek, jen protom, že je na něm vyražený znak Audi, i když to sjíždí z jedné linky stejného výrobce?