0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 316i: když chcete jet jedenáctiletým vozem sehr schnell...

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 10:43, To jsou zase dotazy
1) Určitě to nemá pohotovostní 1350 nebo kolik se tam psalo. Tipuju tak kolem 1250, víc ne. Je to starý kompaktní sedan... Jiná doba, jiné mravy...
2) Na vesnici se nehodnotí možnosti maximálky podle výkonu motoru, váhy, velikosti kol a převodovky, ale podle obsahu motoru a značky auta. Takových rozhovorů už jsem slyšel hodně. Lojzo, ale dyť je to Medvěd a má to dvoulitr py*o dyzl, py*o. Vole, dyzl! Rozumiš? A jede to enem 150! Du to vratit! Aj Ružena z kravina řikala, že to mam jit vrátit.
Nebo jsem kolikrát slyšel borce mluvit o tom, že ta 1.6 v Astře (55Kw) nebo 1.8 v Ibize (55Kw) nějak nejede... Dyť 1.8 má vytáhnout aspoň 210Km/h...
3)Mýtus baworák... I tenhle výrobce uměl pohřbit auta nouzovými motory... Nejedna trojka v ČR má línou 1.6. nebo 1.8. (kromě ISu) A o Kompaktu už se toho napsalo taky dost... Kdysi jsem ho chtěl, ale jízda v 1.6 mě odradila. A Kompakt šel sehnat skoro jenom s 1.6.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 10:53, RE: To jsou zase dotazy
gablenz napsal:
1) Určitě to nemá pohotovostní 1350 nebo kolik se tam psalo. Tipuju tak kolem 1250, víc ne. Je to starý kompaktní sedan... Jiná doba, jiné mravy...
2) Na vesnici se nehodnotí možnosti maximálky podle výkonu motoru, váhy, velikosti kol a převodovky, ale podle obsahu motoru a značky auta. Takových rozhovorů už jsem slyšel hodně. Lojzo, ale dyť je to Medvěd a má to dvoulitr py*o dyzl, py*o. Vole, dyzl! Rozumiš? A jede to enem 150! Du to vratit! Aj Ružena z kravina řikala, že to mam jit vrátit.
N...

Gablenz : Svatá pravda, myslím si to samé... nemám ráda takový co si koupí BMW a myslí si že se mu na trojku bude pořád hulit z pneu... Pro majitele dotazu, jestli chceš jezdit 180km/h tak si kup V6 co má aspoň min.180k. a nebudeš s tím mít problém.. ale jestli má auto, které mělo 100k před 11 lety, tak buď rád,že si zajedeš do krámu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 11:20, RE: To jsou zase dotazy
gablenz napsal:
1) Určitě to nemá pohotovostní 1350 nebo kolik se tam psalo. Tipuju tak kolem 1250, víc ne. Je to starý kompaktní sedan... Jiná doba, jiné mravy...
2) Na vesnici se nehodnotí možnosti maximálky podle výkonu motoru, váhy, velikosti kol a převodovky, ale podle obsahu motoru a značky auta. Takových rozhovorů už jsem slyšel hodně. Lojzo, ale dyť je to Medvěd a má to dvoulitr py*o dyzl, py*o. Vole, dyzl! Rozumiš? A jede to enem 150! Du to vratit! Aj Ružena z kravina řikala, že to mam jit vrátit.
N...
Kucí třeba tady se píše, že má opravdu 1360kg. http://www.auta5p.eu/katalog/bmw/bmw_3_34.php
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 11:44, Rychlost
Ta hmotnost je dobře, to auto má skutečné 1350 kilo a to bez započtení užitné hmotnosti, takže si přidejte ještě hmotnost posádky a zavazadel (asi 600 kilo) a vyjde vám kolik to má celkovou, skoro 2 tuny. Ta rychlost, je taky dobře, BMW totiž lhalo, to auto mělo maximálku (jako nové) jen nějakých 190 a ten motor s tím měl co dělat, navíc už tehdy se maximálka určovala na brzdě, takže se to auto fyzicky ani nehlo z místa. Další věc jsou pneumatiky a tacho. Tachometr většinou přeměřuje nad rychlosti kolem 150, takže jestli to tazatel určuje jen podle tacho, tak ani těch 180 nejel. Větší gumy než na auto dal výrobce (i když ještě povolené) naopak rychlost na tachometru snižují i když ve skutečnosti jedete rychleji. Nakonec souhlasím s autorem, čím širší na autě máte gumy, tím větší mají valivý odpor a v kombinaci slabý motor-těžké auto to může být sakra poznat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 12:22, RE: To jsou zase dotazy
Lukyn2 napsal:

Gablenz : Svatá pravda, myslím si to samé... nemám ráda takový co si koupí BMW a myslí si že se mu na trojku bude pořád hulit z pneu... Pro majitele dotazu, jestli chceš jezdit 180km/h tak si kup V6 co má aspoň min.180k. a nebudeš s tím mít problém.. ale jestli má auto, které mělo 100k před 11 lety, tak buď rád,že si zajedeš do krámu
No já si nemyslím, že majitel vozu chce jezdit 180 km/h a více. V dotazu je uvedeno, že mu auto od 100 km/h výše nějak netáhne, takže přemýšlím, zda chtěl tazatel slyšet odpověď typu, že na jízdu rychlostí 180 km/h (nebo 200km/h, kterou stejně uvádí jen autor článku) si má pořídit něco objemnějšího a výkonějšího. Každopádně pokud motor 1.8 je lenivý již od 100 km/h, je pravděpodobně něco špatně. Jak je v článku uvedeno, tak bych vyměnil olej+filtr + vzduchový filtr + zapalovací svíčky a zvážil výměnu palivového filtru. Pokud to nebude mít odezvu, tak pak - vozidlo má 11 let a může mít za sebou pěknou porci kilometrů - kontrola kompresních tlaků motoru, z čehož jde usoudit na kondici motoru. Vyčištění palivové soustavy a vstřikovačů formou aditiva do nádrže. No a pokud nic, tak pak diagnostika motoru - senzor množství nasávaného vzduchu, lambda sonda. Poslední co mě napadá je po těch letech snad přicpaný katalyzátor, ale to už vám snad řekne někdo zkušenější.
No a pokud jsem dotaz pochopil špatně, tak pak souhlasím a na rychlost 180 km/h bych a více si asi pořídil výkonější motor než jen 1,8i 77kW
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 12:57, RE: To jsou zase dotazy
Alkantpan napsal:
No já si nemyslím, že majitel vozu chce jezdit 180 km/h a více. V dotazu je uvedeno, že mu auto od 100 km/h výše nějak netáhne, takže přemýšlím, zda chtěl tazatel slyšet odpověď typu, že na jízdu rychlostí 180 km/h (nebo 200km/h, kterou stejně uvádí jen autor článku) si má pořídit něco objemnějšího a výkonějšího. Každopádně pokud motor 1.8 je lenivý již od 100 km/h, je pravděpodobně něco špatně. Jak je v článku uvedeno, tak bych vyměnil olej+filtr + vzduchový filtr + zapalovací svíčky a zvážil v...
Petr-Tipcars: Souhlasím s Vámi co se týče výměn atd. Těch 200km/h jsem uváděl, protože to tento vůz má v oficiálních materiálech jako maximálku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 12:59, RE: To jsou zase dotazy
ivan2 napsal:
Kucí třeba tady se píše, že má opravdu 1360kg. http://www.auta5p.eu/katalog/bmw/bmw_3_34.php
Petr-Tipcars: Díky, předběhl jste mne. To auto není tak lehké. Pro mnohé poslední pravověrné BMW, ale nárůst hmotnosti tam byl...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 13:06, RE: Rychlost
Rover623 napsal:
Ta hmotnost je dobře, to auto má skutečné 1350 kilo a to bez započtení užitné hmotnosti, takže si přidejte ještě hmotnost posádky a zavazadel (asi 600 kilo) a vyjde vám kolik to má celkovou, skoro 2 tuny. Ta rychlost, je taky dobře, BMW totiž lhalo, to auto mělo maximálku (jako nové) jen nějakých 190 a ten motor s tím měl co dělat, navíc už tehdy se maximálka určovala na brzdě, takže se to auto fyzicky ani nehlo z místa. Další věc jsou pneumatiky a tacho. Tachometr většinou přeměřuje nad rychlos...
Petr-Tipcars: Mám zkušenosti s tacho u BMW E 46 a to přeměřování není až tak drastické. Ale je pravda, že u slabších motorizací poznáte při akceleraci každou další osobu na palubě, konkrétně u této motorizace bych před jakoukoli nutnou zásadní akcelerací (předjíždění atp.) pro jistotu v předstihu vypínal i klimu. Beze srandy, je to znát...Co se týče gum, znám člověka, co si na Octávii I, 1.6 benzín dal sedmnáctky, 225/45 a měl pocit, že si pomohl. Cosi o jízdních vlastnostech v zatáčkách a na limitu povídal. Když tomu člověku znalejší vysvětlili, že dostat tyhle gumy na limit se mu opravdu ale opravdu nepovede s touto motorizací, stál si za svým. Do té doby, než mu odešla spojka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 13:38, RE: Rychlost
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Mám zkušenosti s tacho u BMW E 46 a to přeměřování není až tak drastické. Ale je pravda, že u slabších motorizací poznáte při akceleraci každou další osobu na palubě, konkrétně u této motorizace bych před jakoukoli nutnou zásadní akcelerací (předjíždění atp.) pro jistotu v předstihu vypínal i klimu. Beze srandy, je to znát...Co se týče gum, znám člověka, co si na Octávii I, 1.6 benzín dal sedmnáctky, 225/45 a měl pocit, že si pomohl. Cosi o jízdních vlastnostech v zatáčkách a na li...
Tak většina výrobců uvádí odchylku tachometru maximálně do 8%. Co se týče pneumatik, tak nejlépe jejich limit vystihuje rychlostní třída na kterou jsou určeny. Osobně jsem toho názoru, že pneumatika 225/45 je rychlostně daleko za limitem kam se může O1 s 1.6 motorem vůbec dostat. Problém u takové pneumatiky je valivý odpor, který extrémně zatěžuje spojku (zvlášť při ostřejším rozjezdu). Ale znám ještě horší případy, kdy si pár umělců na auto s automatem dalo nepovolené gumy, tedy takové které výrobce ani nepovoluje (myslím, že 225/45 na O1 také není výrobcem schválená pneumatika) a za 20 tis. splakali nad výsledkem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 14:43, RE: Rychlost
Rover623 napsal:
Tak většina výrobců uvádí odchylku tachometru maximálně do 8%. Co se týče pneumatik, tak nejlépe jejich limit vystihuje rychlostní třída na kterou jsou určeny. Osobně jsem toho názoru, že pneumatika 225/45 je rychlostně daleko za limitem kam se může O1 s 1.6 motorem vůbec dostat. Problém u takové pneumatiky je valivý odpor, který extrémně zatěžuje spojku (zvlášť při ostřejším rozjezdu). Ale znám ještě horší případy, kdy si pár umělců na auto s automatem dalo nepovolené gumy, tedy takové které vý...
Petr-Tipcars: Co dodat? Někteří si nutně potřebují na vlastní kůži a peněženku vyzkoušet, že to, co jim široké okolí (a velký TP) vymlouvá, není dobrý nápad
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 15:31, RE: Rychlost
Rover623 napsal:
Tak většina výrobců uvádí odchylku tachometru maximálně do 8%. Co se týče pneumatik, tak nejlépe jejich limit vystihuje rychlostní třída na kterou jsou určeny. Osobně jsem toho názoru, že pneumatika 225/45 je rychlostně daleko za limitem kam se může O1 s 1.6 motorem vůbec dostat. Problém u takové pneumatiky je valivý odpor, který extrémně zatěžuje spojku (zvlášť při ostřejším rozjezdu). Ale znám ještě horší případy, kdy si pár umělců na auto s automatem dalo nepovolené gumy, tedy takové které vý...
Valivý odpor prý o něco větší je, ale asi ne zase o tolik. Tam bude hlavní věc spíš setrvačnost větších a težších kol si myslim
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 19:14, chjo
ivan2 napsal:
Valivý odpor prý o něco větší je, ale asi ne zase o tolik. Tam bude hlavní věc spíš setrvačnost větších a težších kol si myslim
Pán si koupí šunku a stěžuje si,že nejede.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.10.2011 22:06, RE: To jsou zase dotazy
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Souhlasím s Vámi co se týče výměn atd. Těch 200km/h jsem uváděl, protože to tento vůz má v oficiálních materiálech jako maximálku.
Však jo, mě to na první pohled taky trklo... nadpis, popis problemu a první co mi vyvstalo na mysli bylo zas nějaký mladý týpek, co si chce ve starém bávu honit triko, ale když jsem si to přečetl podruhé, tak jsem si číkal, že problém je spíše v té lenivosti auta než v tom, že jej štve malá maximálka.
Btw. Podobný problém jsme měli v práci na Oktávii. Měli jsme v práci obyčejnou funglovku Octavii II 1.6 75kW taková ta euro normama udušená zdechlina. Když jsem jí chytl poprvé do ruky, tak jsem si říkal, že to vyzkouším a jak jsem z toho byl nemile překvapen, když v jedné osobě jsem z toho nebyl schopen na dálnici dostat ani 160 km/h. Ani jsem tomu nevěřil. Nicméně auto se po měsíci zastavilo, na budíku ani né 10 tkm a šlo na reklamačku. Výsledek byl cizí předmět ve spalovacím prostoru jednoho válce. Naštěstí škodovka vyměnila celý motor v záruce. Po výměně motoru auto ožilo a už jezdilo "normálně".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 09:28, RE: Rychlost
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Mám zkušenosti s tacho u BMW E 46 a to přeměřování není až tak drastické. Ale je pravda, že u slabších motorizací poznáte při akceleraci každou další osobu na palubě, konkrétně u této motorizace bych před jakoukoli nutnou zásadní akcelerací (předjíždění atp.) pro jistotu v předstihu vypínal i klimu. Beze srandy, je to znát...Co se týče gum, znám člověka, co si na Octávii I, 1.6 benzín dal sedmnáctky, 225/45 a měl pocit, že si pomohl. Cosi o jízdních vlastnostech v zatáčkách a na li...
Myslím, že při 77 kW je většinou vypínání klimy naprostá zbytečnost. Je pravda, že BMW jsem nikdy neřídil, ale teď docela často používám N. Note 1.4 (68 kW - pokud se nepletu), pohotovostní hmotnost jen asi o 100kg nižší než u tohoto bavoráku (takový vyžraný mrňous) a i při plném zatížení a puštěné klimatizaci je jízda do rychlosti 110 km/h dostatečně dynamická a dá se bezpečně předjíždět. Na dálnici i se zatíženým vozem lze hravě překonat 130. Můj názor je, že na dodržovaní rychlostních limitů v ČR u většiny aut stačí výkon přes 60 kW. Pokud ovšem chce někdo trhat asfalt na Německé dálnici s motorem 1,6, tak si má pořídit Mini Cooper S (to je asi tak to nejmenší a nejslabší, co splní očekávání).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 20:50, RE: Rychlost
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Mám zkušenosti s tacho u BMW E 46 a to přeměřování není až tak drastické. Ale je pravda, že u slabších motorizací poznáte při akceleraci každou další osobu na palubě, konkrétně u této motorizace bych před jakoukoli nutnou zásadní akcelerací (předjíždění atp.) pro jistotu v předstihu vypínal i klimu. Beze srandy, je to znát...Co se týče gum, znám člověka, co si na Octávii I, 1.6 benzín dal sedmnáctky, 225/45 a měl pocit, že si pomohl. Cosi o jízdních vlastnostech v zatáčkách a na li...
Tak ti nevim, mam 320ku a klimu vypinam jen kvuli spotrebe 1,5-2,0 litry benalu, prave naopak se mi auto zda se zapnutou klimou mnohem zivejsi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 21:00, RE: Rychlost
mink napsal:
Myslím, že při 77 kW je většinou vypínání klimy naprostá zbytečnost. Je pravda, že BMW jsem nikdy neřídil, ale teď docela často používám N. Note 1.4 (68 kW - pokud se nepletu), pohotovostní hmotnost jen asi o 100kg nižší než u tohoto bavoráku (takový vyžraný mrňous) a i při plném zatížení a puštěné klimatizaci je jízda do rychlosti 110 km/h dostatečně dynamická a dá se bezpečně předjíždět. Na dálnici i se zatíženým vozem lze hravě překonat 130. Můj názor je, že na dodržovaní rychlostních limitů ...
Ahoj, mám Noutíka od novoty a máme najeto cca 30 tis. km. Motor 1,4 v Noteu ma 65 kW, ale to je jedno. Chtěl jsem jenom napsat, že me ta 1,4 stačí tak tak. Samozřejme, že to nějak jede (2 x Chorvatsko, v zimě hory s boxem na střeše), ale lepší by byla ta 1,6. Nejde o top speed, ale právě o to předjíždění, když není na předjetí dost místa, tak tu klimu radši vypínám taky. Je to opravdu poznat. Na 100 kW motoru je to jedno. Jinak Notík na pohodu, moc to nežere, pro mě dobře vypadá (alu. kola, tmavší skla), a nekrade se. Mějte se
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 21:53, RE: Rychlost
sinkanzen napsal:
Ahoj, mám Noutíka od novoty a máme najeto cca 30 tis. km. Motor 1,4 v Noteu ma 65 kW, ale to je jedno. Chtěl jsem jenom napsat, že me ta 1,4 stačí tak tak. Samozřejme, že to nějak jede (2 x Chorvatsko, v zimě hory s boxem na střeše), ale lepší by byla ta 1,6. Nejde o top speed, ale právě o to předjíždění, když není na předjetí dost místa, tak tu klimu radši vypínám taky. Je to opravdu poznat. Na 100 kW motoru je to jedno. Jinak Notík na pohodu, moc to nežere, pro mě dobře vypadá (alu. kola, tm...
Takže další spokojený majitel :). S tím výkonem to je asi hlavně o zvyku, já jsem toho zatím nejvíc najezdil s "ostrými" kupátky z Kvasin (40,5 - 46 kW), takže pro mě je to zase o půlku silnější auto, než jsem zvyklý.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 22:15, RE: Rychlost
mink napsal:
Takže další spokojený majitel :). S tím výkonem to je asi hlavně o zvyku, já jsem toho zatím nejvíc najezdil s "ostrými" kupátky z Kvasin (40,5 - 46 kW), takže pro mě je to zase o půlku silnější auto, než jsem zvyklý.
Tak to vidím na š120 (G)Ls a Fávo 136. Je to tak? :) Oboje znám taky. Š 120 Ls byla moje první auto. Jinak tem motor v Noteu patří k tem lepším daného objemu. Holt se nesmí porovnávat se šéfovou Octavií RS :) Jsem rád, že se řady Noutistu rozrustají. Přece jen to není špatné auto, ale neobjevené.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 22:38, RE: Rychlost
sinkanzen napsal:
Tak to vidím na š120 (G)Ls a Fávo 136. Je to tak? :) Oboje znám taky. Š 120 Ls byla moje první auto. Jinak tem motor v Noteu patří k tem lepším daného objemu. Holt se nesmí porovnávat se šéfovou Octavií RS :) Jsem rád, že se řady Noutistu rozrustají. Přece jen to není špatné auto, ale neobjevené.
Učil sem se řídit na Š Garde, teď mám Š 110R, ale v dnešním provozu to je spíš místo motorky, teda vzhledem k bezpečnosti, kde funkci deformační zóny plní nádrž s benzínem a místo airbagu je v kufru přišroubované rezervní kolo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.10.2011 23:39, RE: Rychlost
anonim napsal:
Tak ti nevim, mam 320ku a klimu vypinam jen kvuli spotrebe 1,5-2,0 litry benalu, prave naopak se mi auto zda se zapnutou klimou mnohem zivejsi.
Nechápu. Spotřeba je snad s klimou ve městě nebo s potrhama, kdy se furt naplno chladí interiér. A živější? To mi teda už do hlavy nejde vůbec. Vezmu motoru 4-5 koní a on se jeví živějším?
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.