0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 325 TDS - jaké je po 250 tis. km?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 09:15, A je to tady....
... motor s rozumnou spotřebou, do kterého je potřeba na opravu MOTORU nasypat 35 tisíc, a to se vyplatí. Stejně jako, že olej nežere pouhý litr na 10 tisíc. Pro mě to je spotřeba oleje. Všechny stavy, kdy musím mezi intervaly dolít olej považuju za spotřebu oleje.
105 kW v naftě jezdí za 7,5 - za to skoro jezdí benzínové 2-litry se stejným výkonem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 09:19, RE: A je to tady....
David V napsal:
... motor s rozumnou spotřebou, do kterého je potřeba na opravu MOTORU nasypat 35 tisíc, a to se vyplatí. Stejně jako, že olej nežere pouhý litr na 10 tisíc. Pro mě to je spotřeba oleje. Všechny stavy, kdy musím mezi intervaly dolít olej považuju za spotřebu oleje.
105 kW v naftě jezdí za 7,5 - za to skoro jezdí benzínové 2-litry se stejným výkonem.
Teď se koukám, že to bylo zhruba během 90-ti tisíc km, čili cca 0,39 Kč/l, což dělá v přepočtu na spotřebu něco přes litr paliva, takže majitel jezdí de-facto za 8,5 l/100 km. Fakt levný provoz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 10:14, RE: A je to tady....
David V napsal:
Teď se koukám, že to bylo zhruba během 90-ti tisíc km, čili cca 0,39 Kč/l, což dělá v přepočtu na spotřebu něco přes litr paliva, takže majitel jezdí de-facto za 8,5 l/100 km. Fakt levný provoz.
0,39 Kč/km.

Levný je relativní. Teď jsem se vezl v jedné služební octavii 1.6 FSI s přímovstřikem, co má na hrbu 235 tisíc km. A ty vstřikovače, to byl klepot jak šicí stroj. Říkám to našemu správci, co se stará o auta, že to klepe a on mi odpověděl, že ví, byl s tím ve škoda servisu a rada byla ať do toho radeji nevrtá a nechá to doklepat, protože jestli se do toho pustí, tak to bude investice cca 40 tKč. Takže investice taky nemalá. A to je to benzín. Auto v základu co žere 8 na sto, po městě 10 není problém a dynamika menší, než zde recenzované. Mimochodem, není ta spotřeba 7,5 toho BMW vyšší i díky tomu, že má zadní náhon? Přecejen těch rotačních částí v podvozkové soustavě je trochu víc než u obyčejné předokolky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 11:56, RE: A je to tady....
Alkantpan napsal:
0,39 Kč/km.

Levný je relativní. Teď jsem se vezl v jedné služební octavii 1.6 FSI s přímovstřikem, co má na hrbu 235 tisíc km. A ty vstřikovače, to byl klepot jak šicí stroj. Říkám to našemu správci, co se stará o auta, že to klepe a on mi odpověděl, že ví, byl s tím ve škoda servisu a rada byla ať do toho radeji nevrtá a nechá to doklepat, protože jestli se do toho pustí, tak to bude investice cca 40 tKč. Takže investice taky nemalá. A to je to benzín. Auto v základu co žere 8 na sto,...
Ano, myslel jsem Kč/km.
Přímovstřikové oturbené benzíny vnímám negativně, protože začínají stírat výhody oproti chrochtům. V okamžiku, kdy tenhle jed postihne benzíny šmahem a budou nutné investice do obou typů motorů ve stejných řádech a po stejné době, pak musím konstatovat, že kvůli úspoře na palivu bude lepší diesel.
Nicméně cena mi je trochu záhadou, přecejen vstřikovače pro benzín pracují s 10x nižším tlakem než pro naftu. To bude buď tím, že je to pro benzín "mladá" technologie nebo obvyklá "koncern" přirážka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 12:46, RE: A je to tady....
David V napsal:
Ano, myslel jsem Kč/km.
Přímovstřikové oturbené benzíny vnímám negativně, protože začínají stírat výhody oproti chrochtům. V okamžiku, kdy tenhle jed postihne benzíny šmahem a budou nutné investice do obou typů motorů ve stejných řádech a po stejné době, pak musím konstatovat, že kvůli úspoře na palivu bude lepší diesel.
Nicméně cena mi je trochu záhadou, přecejen vstřikovače pro benzín pracují s 10x nižším tlakem než pro naftu. To bude buď tím, že je to pro benzín "mladá" technologie nebo ob...
Mě cena vstřiků pro benzín nepřekvapuje, přece jen je to vysoce přesný sofistikovaný výrobek a je celkem jedno jestli pracuje při tlaku 1800 nebo 180. Jen doplním, že když jsem vlastnil Carismu s motorem 1,8 GDI (gasoline direct injection) tak jeden vstřikovač stál "rozumných 14 tisíc Kč (rok 2000, dnes 9000,-) a dodnes neexistuje druhovýroba. Na rozdíl od dieselových vstřikovačů není ani možnost repase. Přiznám se Davide, že jsem zvědavý na tvůj další vůz - sháněl jsem benzinovou (s výhledem přestavby na LPG) Toyotu Avensis 07-08 pro kamaráda a s hrůzou jsem zjistil, že všechny motory s výjimkou 1,8 jsou přímovstřiky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 13:02, RE: A je to tady....
David V napsal:
Teď se koukám, že to bylo zhruba během 90-ti tisíc km, čili cca 0,39 Kč/l, což dělá v přepočtu na spotřebu něco přes litr paliva, takže majitel jezdí de-facto za 8,5 l/100 km. Fakt levný provoz.
Když si někdo pořídí toto BMW konkrétně s tímto motorem, aby jezdil 10-12 tkm/rok, to snad ani nepotřebuje komentář. Tady bych volil benzínovej šestivál i já...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:09, RE: A je to tady....
Pavlik napsal:
Mě cena vstřiků pro benzín nepřekvapuje, přece jen je to vysoce přesný sofistikovaný výrobek a je celkem jedno jestli pracuje při tlaku 1800 nebo 180. Jen doplním, že když jsem vlastnil Carismu s motorem 1,8 GDI (gasoline direct injection) tak jeden vstřikovač stál "rozumných 14 tisíc Kč (rok 2000, dnes 9000,-) a dodnes neexistuje druhovýroba. Na rozdíl od dieselových vstřikovačů není ani možnost repase. Přiznám se Davide, že jsem zvědavý na tvůj další vůz - sháněl jsem benzinovou (s výhledem př...
Protoze delat druhovyrobu na GDI v Evrope se nikomu nevyplati. Pokud bude primovstrik v benzinu na kazdem rohu a zacne se kazit, tak druhovyroba i repase se objevi, jako na diesel. Nikdy to ale nebude mit DPF a v Euro6 SCR.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:11, RE: A je to tady....
Pepe napsal:
Když si někdo pořídí toto BMW konkrétně s tímto motorem, aby jezdil 10-12 tkm/rok, to snad ani nepotřebuje komentář. Tady bych volil benzínovej šestivál i já...
Otazka je komu se ojety diesel vyplati? Pokud jezdim 50tisic rocne, tak asi jedine nove auto. Ojety diesel ma v prumeru 3x vic najeto, nez benzin a pokud by sme neresili agregat tak minimalne podvozek bude v horsim stavu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 14:27, RE: A je to tady....
Pavlik napsal:
Mě cena vstřiků pro benzín nepřekvapuje, přece jen je to vysoce přesný sofistikovaný výrobek a je celkem jedno jestli pracuje při tlaku 1800 nebo 180. Jen doplním, že když jsem vlastnil Carismu s motorem 1,8 GDI (gasoline direct injection) tak jeden vstřikovač stál "rozumných 14 tisíc Kč (rok 2000, dnes 9000,-) a dodnes neexistuje druhovýroba. Na rozdíl od dieselových vstřikovačů není ani možnost repase. Přiznám se Davide, že jsem zvědavý na tvůj další vůz - sháněl jsem benzinovou (s výhledem př...
Taky jsem zvědavý. Vidím to buď na veterána nebo si Mondeo nechám, dokud se nerozpadne
Nicméně nějaké tipy mám, ale bohužel jde už o oturbené motory, ale přímý vstřik myslím, že nemají. Je to 2,8V6 Turbo od Holdenu, ale nevím ještě, ve kterém autě si ho pořídím nebo 2,5T od Volva a ten bude asi v Mondeu. Pak mě zalímal 3,6 V6 v Superbu, ale moc ho tady nepochválili.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 16:06, RE: A je to tady....
nicco napsal:
Otazka je komu se ojety diesel vyplati? Pokud jezdim 50tisic rocne, tak asi jedine nove auto. Ojety diesel ma v prumeru 3x vic najeto, nez benzin a pokud by sme neresili agregat tak minimalne podvozek bude v horsim stavu.
Já bych si teda 9 let starou ojetinu v dýzlu hodně rozmejšlel. Konkrétně tenhle motor bych nebral ani náhodou... Kupoval jsem před téměř 3.5 lety ojetou 4 roky starou naftu s nájezdenm 142tkm s jasnou představou, kolik toho asi tak najedu. Teď mám rovných 250 tkm, ale tolik peněz co recenzent jsem do toho dát nemusel (ťuk ťuk). Se stejným autem v benzínu o srovnatelném výkonu jsem měl spotřebu o 2 - 3 litry vyšší...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 16:16, RE: A je to tady....
David V napsal:
Taky jsem zvědavý. Vidím to buď na veterána nebo si Mondeo nechám, dokud se nerozpadne
Nicméně nějaké tipy mám, ale bohužel jde už o oturbené motory, ale přímý vstřik myslím, že nemají. Je to 2,8V6 Turbo od Holdenu, ale nevím ještě, ve kterém autě si ho pořídím nebo 2,5T od Volva a ten bude asi v Mondeu. Pak mě zalímal 3,6 V6 v Superbu, ale moc ho tady nepochválili.
No, my chrochtáci to asi máme snazší... Líbil by se mi 3,0 HDi v C5, bůhví proč ho nedávají do 508. Tam je "jen" dvadvojka nakopnutá na podobný výkon. Ale při nutnosti víceúčelového auta to stejně vypadá na změnu segmentu, kde PSA nic nemá...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 16:39, RE: A je to tady....
David V napsal:
Taky jsem zvědavý. Vidím to buď na veterána nebo si Mondeo nechám, dokud se nerozpadne
Nicméně nějaké tipy mám, ale bohužel jde už o oturbené motory, ale přímý vstřik myslím, že nemají. Je to 2,8V6 Turbo od Holdenu, ale nevím ještě, ve kterém autě si ho pořídím nebo 2,5T od Volva a ten bude asi v Mondeu. Pak mě zalímal 3,6 V6 v Superbu, ale moc ho tady nepochválili.
Tak zrovna VW 3,6 je také přímovstřik....u koncernu jsou bez přímovstřiku jen HTP, 1,4 MPI a 1,6 MPI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 16:52, RE: A je to tady....
Pepe napsal:
Já bych si teda 9 let starou ojetinu v dýzlu hodně rozmejšlel. Konkrétně tenhle motor bych nebral ani náhodou... Kupoval jsem před téměř 3.5 lety ojetou 4 roky starou naftu s nájezdenm 142tkm s jasnou představou, kolik toho asi tak najedu. Teď mám rovných 250 tkm, ale tolik peněz co recenzent jsem do toho dát nemusel (ťuk ťuk). Se stejným autem v benzínu o srovnatelném výkonu jsem měl spotřebu o 2 - 3 litry vyšší...
Vidíš, udělal sis kalkulaci... budiž Ti to ke cti.
Já nekritizuju, že lidi koupí chrochtu (kritizuju výrobce, že je vyrábí ), já kritizuju, že lidi kupují chrochty bez rozmyslu. Má to nižší spotřebu, bác, koupím naftu i ojetou a 9 let starou a budu jezdit levně, ušetřím za rok 5 tisíc, to bude super. A ono není.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 16:53, RE: A je to tady....
Pavlik napsal:
Tak zrovna VW 3,6 je také přímovstřik....u koncernu jsou bez přímovstřiku jen HTP, 1,4 MPI a 1,6 MPI.
Tím se nám výběr zúžil....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 17:05, RE: A je to tady....
David V napsal:
Tím se nám výběr zúžil....
Takže 2x HTP = 6 válec ))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 19:29, nafta ojetá
Jestli to není tím, že spousta řidičů z povolání si naftu pro svého miláčka "ušetří". A poctivci jezdí na zelenou naftu a na naftu bez DPH.
Kupoval jsem turbodiesel s 29 tisíci km, před 6 lety, je bez poruchy, mám najeto jen 90 tisíc. No je to Hyundai, tam se nešvidlovalo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 23:20, RE: A je to tady....
David V napsal:
Ano, myslel jsem Kč/km.
Přímovstřikové oturbené benzíny vnímám negativně, protože začínají stírat výhody oproti chrochtům. V okamžiku, kdy tenhle jed postihne benzíny šmahem a budou nutné investice do obou typů motorů ve stejných řádech a po stejné době, pak musím konstatovat, že kvůli úspoře na palivu bude lepší diesel.
Nicméně cena mi je trochu záhadou, přecejen vstřikovače pro benzín pracují s 10x nižším tlakem než pro naftu. To bude buď tím, že je to pro benzín "mladá" technologie nebo ob...
Řekl bych, že obojí Jak přirážka servisu v Brně, tak cena za aktualnost vozu (stáří 3 roky). Cenu beru jako tabulkovou nabídku servisu a taky věřím, že určitě časem půjde cena dolů. Myslím, že přímovstřik už automobilky neopustí, spíše se systém zdokonalí a můžem doufat, že dokonalostí utrpí (v dobrém slova smyslu) i životnost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 23:23, RE: A je to tady....
David V napsal:
Vidíš, udělal sis kalkulaci... budiž Ti to ke cti.
Já nekritizuju, že lidi koupí chrochtu (kritizuju výrobce, že je vyrábí ), já kritizuju, že lidi kupují chrochty bez rozmyslu. Má to nižší spotřebu, bác, koupím naftu i ojetou a 9 let starou a budu jezdit levně, ušetřím za rok 5 tisíc, to bude super. A ono není.
Já jo, páč jde o moje chechtáky. Ale když budu jezdit (s odpuštěním) jen po vejletech, tak třeba převládne touha po radosti z jízdy. Navíc mi o něco víc vyhovuje ona charakteristika td, i s ohledem na mojí nechuť přemejšlet, jak mám plyn lechtat. S nutností rychle se přemisťovat roste i apetit motoru. Ale každému, co jeho jest...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 23:28, RE: A je to tady....
David V napsal:
Taky jsem zvědavý. Vidím to buď na veterána nebo si Mondeo nechám, dokud se nerozpadne
Nicméně nějaké tipy mám, ale bohužel jde už o oturbené motory, ale přímý vstřik myslím, že nemají. Je to 2,8V6 Turbo od Holdenu, ale nevím ještě, ve kterém autě si ho pořídím nebo 2,5T od Volva a ten bude asi v Mondeu. Pak mě zalímal 3,6 V6 v Superbu, ale moc ho tady nepochválili.
Zeptejte se mechaniků v servisu, co si koupí jako další auto a většinou vám řeknou, že si raději nechají to auto s již starou technologii. Můj mechanik nechce opustit 1.8T 110kW od VW, věčný motor. A já prozatím nenašel adekvátní náhradu za to staré hodně lidma zatracované TDi od VW. A nový nafťák jaksi taky nechci :) Myslím, že nám všem do te naší ekonomiky provozu časem promluví stát, až nám navalí další daně navíc podle EU3,4,5 normy motoru a buh vi co jeste a donutí nás koupit si něco novějšího na co teď všichni nahlížíme se skepsí. Jinak docela mě děsí, že u VW zůstal jediný použitelný motor přestavitelný na LPG a to 1.6 MPI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 23:29, RE: A je to tady....
Pavlik napsal:
Takže 2x HTP = 6 válec ))
no alespon zvuk má podobný jak mondeo 3.0 V6 Chvili jsem ho v mondeu i slysel :)
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.