Alkantpan napsal:
0,39 Kč/km.
Levný je relativní. Teď jsem se vezl v jedné služební octavii 1.6 FSI s přímovstřikem, co má na hrbu 235 tisíc km. A ty vstřikovače, to byl klepot jak šicí stroj. Říkám to našemu správci, co se stará o auta, že to klepe a on mi odpověděl, že ví, byl s tím ve škoda servisu a rada byla ať do toho radeji nevrtá a nechá to doklepat, protože jestli se do toho pustí, tak to bude investice cca 40 tKč. Takže investice taky nemalá. A to je to benzín. Auto v základu co žere 8 na sto,...
Ano, myslel jsem Kč/km.
Přímovstřikové oturbené benzíny vnímám negativně, protože začínají stírat výhody oproti chrochtům. V okamžiku, kdy tenhle jed postihne benzíny šmahem a budou nutné investice do obou typů motorů ve stejných řádech a po stejné době, pak musím konstatovat, že kvůli úspoře na palivu bude lepší diesel.
Nicméně cena mi je trochu záhadou, přecejen vstřikovače pro benzín pracují s 10x nižším tlakem než pro naftu. To bude buď tím, že je to pro benzín "mladá" technologie nebo obvyklá "koncern" přirážka.