ivan2 napsal:
pane Davide nemám Vás za blbce, protože přispíváte často a dobrými příspěvky, které mají logiku, ale tohle mi přijde že si ty první dvě vaše věty úplně odporují. Já z vlastní zkušenosti vím, že na D1když známej zapnul tempomat, šla průměrná spotřeba PP u Voyageru slušně nahoru, známej to komentoval že mu to za to stojí, že ho aspoň nebolí noha. V kopcovité D1. Přijde mi to logický, viz. 2. věta pana Davida. Stejně tak cyklista by se pěkně nadřel, kdyby pod kopcem brzdil a pak se snažil kopec vys...
Píšu snad něco jiného? Pokud se budu nohou snažit simulovat tempomat, tak nikdy nebudu mít nižší spotřebu než automat. Ovšem rozjetí z kopce a následné zpomalení do kopce já simulací tempomatu v tomto případě nenazývám, a proto došlo k nedorozumění. K té úspoře dochází proto, neboť chování vozidla je nahony vzdáleno od udržování konstantní rychlosti, rychlost neustále kolísá. Navíc si lze pomoci, vidím kopec, tak se při zapnutém tempomatu trochu rozjedu a pak mu nechám, ať si naklesá na své. Jak říkám, jel jsem přes 1000 km po dálnicích výlučně na tempomat (ano podle provozu jsem si i přidával a ubíral, abych nemusel brzdit) a průměrnou spotřebu i s klimou jsem měl 5.3 (max. nastavení bylo do 140 km/h, jen v rajchu jsem tomu trochu dal bez tempomatu). Těžko bych jel výrazně levněji, bez jeho použití.
Nemohu prostě potvrdit, že by provoz na tempomat byl výrazně držší, ale zároveň netvrdím, že se bez tempomatu nedá jet laciněji, ovšem není to konstatntní rychlostí, ale rychlost výrazně kolísá.