TOM napsal:
Ano, v pasivním testu dopadly překvapivě stejně - řekl bych stejně dobře.
Ale dovolím si tvrdit, že BMW bude mít mnohem lepší aktivní bezpečnost - brzdy, DSC III, mnohem lepší podvozek....
Navíc E46 nabízela již v roce 1998 8 airbagů. Jako jeden z prvních měla hlavové. O tom se asi Octavii mohlo jen zdát.
Jen jste zapomněli dodat, že E46 sice dopadla v NCAP stejně, jako Octavia, ale 2. generace, přitom ta přišla na trh o šest let později. Jen tak na doplnění. To že některé malé auto má dnes více hvězdiček, než E46, neznamená v žádném případě, že má i vyšší pasivní bezpečnost. Porovnávat lze pouze vozy v rámci třídy. Už jen rozdílná hmotnost dělá staršně moc. Navíc NCAP ukazuje pouze jeden typ nárazu. Každá automobilka dnes vvyíjí nový vůz tak, aby právě v tomto typu byl co možná nejlepší. Stačilo by změnit třeba úhel střetu, velikost přesazení, či deformovatelnou bariéru nahradit betonovým blokem a viděli byste, kolik aut by najednou mělo místo pěti hvězdiček třeba tři. NCAP není v žádném případě špatné, ale osobně si myslím, že její výsledky jsou dnes spíše dobrým marketingovým nástrojem, takovým, jaký třeba před deseti-patnácti lety automobilky neměly.