0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit BMW 320d nebo Citroen C5?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 07:16, RE:
Pavlik napsal:
Mě na těchto "srovnávacích" testech zaráží jediná věc. Již při uvedení minulé generace vozů Kia Ceed a Hiunday i30 se v testech těchto "seriózních" časopisů psalo o velkém pokroku korejců a že jsou už jen kousíček za evropskou konkurencí. Dnes je tu podstatně lepší nová generace korejců a Golf přestože zůstal stejný (neboť 6 je pouze faceliftovaná 5, kterou VW marketingově vydává za novou generaci) pořád vyhrává srovnávací testy časopisů, přičemž znovu ve stejných časopisech čtu o korejcích stej...
Neumím říct,jak je to s tou objektivitou.Testů,kde porovnávají poslední model i 30 s volkswagenem golf proběhlo poslední dobou více v různých motoristických časopisech se zhruba stejným výsledkem.Většinou se píše,že málokdy výrobci tak dlouho soustavně vylepšují jednu základní koncepci,proto je údajně golf tak dotažené auto.Sám jsem neměl možnost se s novou I 30 svézt,naopak jsme nedávno zakoupili ještě starý model I 30 CRDi CW 1,6 93 KW a jsem překvapen,jak to jede a i spotřeba u ještě pořádně nezajetého auta je pěkná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 08:27, RE:
Fanda napsal:
Neumím říct,jak je to s tou objektivitou.Testů,kde porovnávají poslední model i 30 s volkswagenem golf proběhlo poslední dobou více v různých motoristických časopisech se zhruba stejným výsledkem.Většinou se píše,že málokdy výrobci tak dlouho soustavně vylepšují jednu základní koncepci,proto je údajně golf tak dotažené auto.Sám jsem neměl možnost se s novou I 30 svézt,naopak jsme nedávno zakoupili ještě starý model I 30 CRDi CW 1,6 93 KW a jsem překvapen,jak to jede a i spotřeba u ještě pořádn...
Já mám o serióznosti časopisů velké pochybnosti. V Německých časopisech a jejich východoevropských verzích (jako je němci vlastněný Svět motorů nebo autotip) vyhrávají pořád dokola německá auta. V britských časopisech je naopak dost pomlouvají. Ve francouských vyhrávají francouzi.....
Podle mě testy dopadají především podle toho, jaké vztahy mají redakce s importérem / značkou a nikoli podle uživatelských kritéríí (jakkoli tyto jsou stejně individuální - podle vkusu a požadavků každého z nás). Sestavit hodnotící podmínky testu tak, aby měl některý účastník výhodu není moc těžká práce....
PS: osobně bych si golfa naordinoval v důchodovém věku - až se budu chtít unudit k smrti
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 08:44, RE:
Tomi napsal:
subjektivní určitě ano, ale nevidím důvod tomu nevěřit. Bylo jen otázkou času, kdy se korejci naučí kopírovat evropská auta a smažou rozdíly na minimum. Stejně jako nová BMW už nejsou neotřesitelnou špičkou v jízdě, MB i Audi ho taky mohutně dotahují, podle některých už dotáhli...
Aniž by jste zřejmě chtěl, napsal jste velkou pravdu:
"Korejci pouze kopírují"

Sem tam nějaký design který se za tři roky okouká, ale pořád jen dohání a neumí vyrobit pořádné auto - s Korejskou náturou jej nikdy nedokáží vyladit.

Mám na starosti dodávky dílů na korejská auta, i tak bych si korejský osobák déle než na měsíc nevzal - žádný typ :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 10:16, RE:
Pavlik napsal:
Já mám o serióznosti časopisů velké pochybnosti. V Německých časopisech a jejich východoevropských verzích (jako je němci vlastněný Svět motorů nebo autotip) vyhrávají pořád dokola německá auta. V britských časopisech je naopak dost pomlouvají. Ve francouských vyhrávají francouzi.....
Podle mě testy dopadají především podle toho, jaké vztahy mají redakce s importérem / značkou a nikoli podle uživatelských kritéríí (jakkoli tyto jsou stejně individuální - podle vkusu a požadavků každého z nás). ...
"Sestavit hodnotící podmínky testu tak, aby měl některý účastník výhodu není moc těžká práce...."

To je přesně ono. Právě proto jsem přestal kupovat různé Světy motorů atd. Co bylo v nějakém autě kritizováno, to by mi třeba naopak vyhovovalo. A co bylo do nebes vynášeno, to by mi bylo úplně lhostejné. Nyní je to tak, že první třetinu hodnotí vnější vzhled krámu, druhou třetinu měkkost přístrojové desky a počet přihrádek na bordel a poslední třetinu jak a za kolik to jede. Dozvědět se nějakou technickou vychytávku je dnes prakticky nemožné. Hodnocení vítěze (Škody), že má "obtížně definovatelnou uživatelskou přívětivost"...
Když jsem si nedávnou koupil Svět motorů kvůli prvnímu testu Dacie Lodgy, střídavě jsem nechápavě kroutil hlavou a smál se. Hlášky jako "ručičku otáčkoměru udržovat mezi dvojčičkou a trojčičkou" - a navíc tomu věnovat dva odstavce - to mne totálně rozsekalo.

Nedávno jsem měl možnost svézt se zánovním VI Golfem s 20.000 km na tachometru. Vůz koupen jako nový, motor 1,4TSI, garážovaný s pečlivým postarším majitelem. Marně jsem hledal to precizní zpracování, nic mi nepřipadalo, že by to měl být vyjímečne zpracovaný interiér. Naopak, z obou předních sedadel lezly z namáhaných vnějších hran nitě...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 10:56, RE:
Michal 22 napsal:
"Sestavit hodnotící podmínky testu tak, aby měl některý účastník výhodu není moc těžká práce...."

To je přesně ono. Právě proto jsem přestal kupovat různé Světy motorů atd. Co bylo v nějakém autě kritizováno, to by mi třeba naopak vyhovovalo. A co bylo do nebes vynášeno, to by mi bylo úplně lhostejné. Nyní je to tak, že první třetinu hodnotí vnější vzhled krámu, druhou třetinu měkkost přístrojové desky a počet přihrádek na bordel a poslední třetinu jak a za kolik to jede. Dozvědět se nějakou ...
Také žádné takové časopisy a ni neodebírám ani si nekupuji. Zrovna SM mi přijde silně tendenční. Jediné, co mi žena zaplatila je Autoexpress, ale ten je dost technický a navíc, aby se uživil, tak je prakticky plný reklam. V těchto ohledech jsou nejpřínosnější opravdu kvalitní zkušenosti uživatele, který sem tam občas zalehne s golou v ruce.
Ono, i když redaktor dostane auto k ruce, tak je může nejvíce otestovat jako uživatel a maximálně pohledově zhodnotit použité technické řešení nebo uspořádání v motorovém prostoru, ale skutečnou spolehlivost ukáží až léta provozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 12:31, RE:
David V napsal:
Také žádné takové časopisy a ni neodebírám ani si nekupuji. Zrovna SM mi přijde silně tendenční. Jediné, co mi žena zaplatila je Autoexpress, ale ten je dost technický a navíc, aby se uživil, tak je prakticky plný reklam. V těchto ohledech jsou nejpřínosnější opravdu kvalitní zkušenosti uživatele, který sem tam občas zalehne s golou v ruce.
Ono, i když redaktor dostane auto k ruce, tak je může nejvíce otestovat jako uživatel a maximálně pohledově zhodnotit použité technické řešení nebo uspořádá...
Já mám kolikrát pocit, že ti redaktoři autům ani nerozumí Prostě metrosexuální blbečci, kteří umí akorát vošahat přístrojovku, napsat pár vět ke křívkám a článek je hotov. Už ani není snímek z otevřené kapoty Zrovna konkrétně v tom SM je jediný použitelný technik Martin Vaculík, zbytek je katastrofa.

Já si myslím, že právě konec technicky založených redaktorů umožňuje automobilkám šidit motory, respektive oblbovat zákazníky. Já jsem na několika diskuzích zaznamenal, že "tamto auto je na hovno, musíš co 20.000 km měnit volej" a "tohle je dobrý, tam až po 30.000 km". Dokonce začali v testech uvádět náklady na 100.000 km při předepsaných prohlídkách. Tam samozřejmě výrobce, který "má rozum" a svým motorům dopřeje nové mazadlo po roce nebo 15.000 km je ve strašné nevýhodě proti střelcům 2 roky a 30.000 km. Potom vám ve 150.000 motor zaklepe na klice... Kdyby tomu ti redaktoři rozuměli, tak zvednou prst a řeknou "nedejte na soupeření výrobců o co nejvíce bezúdržbový stroj a jezděte do servisu častěji". Místo toho výrobce ještě pochválí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 13:20, RE:
Michal 22 napsal:
Já mám kolikrát pocit, že ti redaktoři autům ani nerozumí Prostě metrosexuální blbečci, kteří umí akorát vošahat přístrojovku, napsat pár vět ke křívkám a článek je hotov. Už ani není snímek z otevřené kapoty Zrovna konkrétně v tom SM je jediný použitelný technik Martin Vaculík, zbytek je katastrofa.

Já si myslím, že právě konec technicky založených redaktorů umožňuje automobilkám šidit motory, respektive oblbovat zákazníky. Já jsem na několika diskuzích zaznamenal, že "tamto auto je n...
Nevím, nicméně popisy linií a různých optických klamů většinou v recenzích procházím velmi zběžně. Nejdůležitější jsou ro mě kapitoly Motor, Podvozek, Jízda a popřípadě technické zajímavosti. Co se týká výměn oleje, tak je potřeba si uvědomit, že trendem dnešní doby je nový automobil vlastnit pár let, najet 150-200 tisíc a poslat jej dál. První majitel má 2-4 roky záruku, takže neřeší, jestli v této periodě motor zničí, kdyžtak dostane nový (každý druhý v řadě většinou nenajede tolik, takže olej mění o něco častěji). Pak je pro něj výhodnější respektovat intervaly od výrobce a ve výhodě je ten, kdo má interval delší. Dnes není auto pro nadšence a znalce, ale pro každého, kdo má aspoň nějaký prachy. Tohle funguje, dokud je odbyt ojetin.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 14:11, RE:
David V napsal:
Nevím, nicméně popisy linií a různých optických klamů většinou v recenzích procházím velmi zběžně. Nejdůležitější jsou ro mě kapitoly Motor, Podvozek, Jízda a popřípadě technické zajímavosti. Co se týká výměn oleje, tak je potřeba si uvědomit, že trendem dnešní doby je nový automobil vlastnit pár let, najet 150-200 tisíc a poslat jej dál. První majitel má 2-4 roky záruku, takže neřeší, jestli v této periodě motor zničí, kdyžtak dostane nový (každý druhý v řadě většinou nenajede tolik, takže olej...
Vono je to testování trošku nevděčný. V jednom testu se dočtete, že je podvozek příliš tvrdý a skáče, v druhém že měkký a nesedí. Jednou jsou brzdy příiš jedovaté, v druhém mají vláčný nástup účinku. Prostě co jednomu vadí, druhému vyhovuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 14:13, RE:
Petr - TipCars.com napsal:
C5 je doopravdy pohodlná, ale ještě lepší mix pohodlí, komfortu, jízdních vlastností a jistoty za volantem nabízí Mercedes.
mhm, já jsem pořídil 335i a jsem doslova zděšen! to auto není BMW! v běžném režimu - tzv. komfortním se auto houpe jako Grand Cherokee!!! doslova!!! po přejetí retardéru se auto rozhoupe zepředu dozadu takovým způsobem, že jsem to nezažil v žádném jiném autě po přitvrzení na sportovní režim dojde k určitému zlepšení, ale předchozí 650i byla tvrdší i při běžném nastavení podvozku... už rozumím tomu, proč se k tomu autu běžně prodávají 20" kola, to auto si je prostě může dovolit, je tak neuvěřitelně měkké, že to "zkousne" i ty dvacítky...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.06.2012 21:53, RE:
Michal 22 napsal:
Já mám kolikrát pocit, že ti redaktoři autům ani nerozumí Prostě metrosexuální blbečci, kteří umí akorát vošahat přístrojovku, napsat pár vět ke křívkám a článek je hotov. Už ani není snímek z otevřené kapoty Zrovna konkrétně v tom SM je jediný použitelný technik Martin Vaculík, zbytek je katastrofa.

Já si myslím, že právě konec technicky založených redaktorů umožňuje automobilkám šidit motory, respektive oblbovat zákazníky. Já jsem na několika diskuzích zaznamenal, že "tamto auto je n...
Mám obavu,že v dnešní době výrobci nemají zájem vyrobit auto aby vydrželo 15 let a najelo bez problémů 3oo oookm.Co by přidnešním objemu výroby za chvíli prodávali.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 10.06.2012 15:52, RE:
Michal napsal:
mhm, já jsem pořídil 335i a jsem doslova zděšen! to auto není BMW! v běžném režimu - tzv. komfortním se auto houpe jako Grand Cherokee!!! doslova!!! po přejetí retardéru se auto rozhoupe zepředu dozadu takovým způsobem, že jsem to nezažil v žádném jiném autě po přitvrzení na sportovní režim dojde k určitému zlepšení, ale předchozí 650i byla tvrdší i při běžném nastavení podvozku... už rozumím tomu, proč se k tomu autu běžně prodávají 20" kola, to auto si je prostě může dovolit, je tak neuvěři...
A to sis nemohl to auto osahat dopredu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 10.06.2012 19:09, RE:
krakatit napsal:
A to sis nemohl to auto osahat dopredu?
Mohl, projel jsem se po dálnici okolo pražského Renocaru a byl jsem nadšenej dynamikou v přímce... nenapadlo mně, že by k takovému motoru dali takový podvozek...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 11.06.2012 22:17, RE:
Fanda napsal:
Auto Tip niní provedl test a srovnání BMV 116i vs.Ford Focus 1,0 EcoBoost vs.Hyundai 1,6 GDI vs. Renault Mégane TCe 130 vs Volkswagen Golf 1,4 Tsi.První a druhé místo patřilo Volkswagenu a Fordu. Hyundai předvedl velký pokrok,přesto skončil čtvrtý.Podvozek Hyundae podle redaktorů AutoTipu používá pokročilé zavěšení,není ovšem ani konfortní ani agilní a bručivý atmosférický motor stačí konkurentům stěží.Jinak proti Hyundaům nic nemám,máme v rodině již dva.A pokud se jedná o dané téma,tak sám byc...
Auto Tip patří němcům? Moc těm testům nevěřím, dám rozhodně na sebe. Osobně jsem všechny zmíněné vozy vyzkoušel (hned několikrát) a Hyundai rozhodně nemá horší podvozek než Golf či poslední Focus. Dokonce bych řekl, že ze všech filtruje nerovnosti nejlépe. Teď jsem opět přesedl do faceliftované Mazdy 3 a rozdíl tam je. Mazda 3 je skvělá v zátáčkách, na zadní nápravu je maximální spoleh, přesto i30 je pro běžné použití lepší (je komfortnější a tižší). i30 ztrácí na 1.4 TSI výkonem a projevem 1.6 GDI, to je snad jediné s čím mohu souhlasit, ale na druhou stranu ne každému jsou po chuti turbomotory háklivé na jízdní styl a Hyundai určitě brzdy ukáže přeplňovanou jedna-šestku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 11.06.2012 22:19, RE:
Fanda napsal:
Neumím říct,jak je to s tou objektivitou.Testů,kde porovnávají poslední model i 30 s volkswagenem golf proběhlo poslední dobou více v různých motoristických časopisech se zhruba stejným výsledkem.Většinou se píše,že málokdy výrobci tak dlouho soustavně vylepšují jednu základní koncepci,proto je údajně golf tak dotažené auto.Sám jsem neměl možnost se s novou I 30 svézt,naopak jsme nedávno zakoupili ještě starý model I 30 CRDi CW 1,6 93 KW a jsem překvapen,jak to jede a i spotřeba u ještě pořádn...
Mezi i30 I.gen a II.gen. je velký rozdíl (dvojka je pevná a přitom komfortní a o hodně tižší)
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.