0
zpět
 

diskuze k tématu: Accord 7G s benzínem nebo dieselem?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 12:04, RE: Výborné rozhodnutí
mikes napsal:
Ze by atmosfera benzin mela lepsi prubeh kroutaku nez turbodiesel?!
Nějak mám pocit, že se snažíš odvézt pozornost jinam. Podstata problému totiž není průběh krouťáku na výstupu z motoru, ale na kolech automobilu. Tam se může projevit fakt, že benzíňák má sice "na papíře" horší průběh točivého momentu, ale v praxi nemusí být toto tak patrné vzhledem k jinému zpřevodování a tedy vzájemnému přiblížení "skutečného" - na kolech měřeného točivého momentu u Dieselu i benzínu. Jirka S.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 13:23, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
Nějak mám pocit, že se snažíš odvézt pozornost jinam. Podstata problému totiž není průběh krouťáku na výstupu z motoru, ale na kolech automobilu. Tam se může projevit fakt, že benzíňák má sice "na papíře" horší průběh točivého momentu, ale v praxi nemusí být toto tak patrné vzhledem k jinému zpřevodování a tedy vzájemnému přiblížení "skutečného" - na kolech měřeného točivého momentu u Dieselu i benzínu. Jirka S.
No,z praxe snad každý ví,že lepší průběh a zátah v bežném provozu má právě diesel. Jistě to dokládá nesčetný počet srovnávacích testů v průžném zrychlení.
A co je na kolech v tom tě nezachrání ani převodovka. Neznám ta auta přesně,takže jen hrubý odhad,který snad doloží co myslím:
s tou 2,2d pojedeš 110 na šestku a máš 2000ot. - v tu chvíli máš k dispozici všech 340 Nm
Pokud pojede s tím benzinem 110 na šestku,tak točí kolik? - 3000ot? To jsi ještě pořád 1500ot od max toč. momentu,který je stejně jenom 223Nm.Takže v tu danou chvíli ( 3000ot) máš k dispozici kolik ?- 170Nm?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 13:36, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
No,z praxe snad každý ví,že lepší průběh a zátah v bežném provozu má právě diesel. Jistě to dokládá nesčetný počet srovnávacích testů v průžném zrychlení.
A co je na kolech v tom tě nezachrání ani převodovka. Neznám ta auta přesně,takže jen hrubý odhad,který snad doloží co myslím:
s tou 2,2d pojedeš 110 na šestku a máš 2000ot. - v tu chvíli máš k dispozici všech 340 Nm
Pokud pojede s tím benzinem 110 na šestku,tak točí kolik? - 3000ot? To jsi ještě pořád 1500ot od max toč. momentu,který je stejn...
bože můj zachrání mne někdo? Pochopili jste alespoň 1 z vás, o čem jsem mluvil? Že točivý moment na motoru je úplně k ničemu, protože je potřeba tuto hodnotu přepočítat dle spřevodování na moment působící na kola! Můžu mít třeba 1000Nm na motoru, ale podstatné je co s tím udělá převodovka! Na kolech NIKDY nemůžu mít stejný točivý moment jako na motoru. To si fakt všichni myslíte, že Diesel má na kolech 3x vyšší točový moment? Jirka S.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 13:43, RE: Motor 2.0?
anonym napsal:
Sohlasím s autorem článku v jeho zmínce o motoru 2.0 (z konkrétní zkušenosti mohu potvrdit, že jedou-li v autě tři dospělí je rozdíl mezi 2.0 a 2.4 citelný - a v bazarových cenách by takový rozdíl být nemusel). Není to špatný motor, to v žádném případě, ale do auta velikosti a váhy Accordu patří podle mého názoru alespoň ona 2.4 benzín a byť nejsem fanynka dieslů, možná je nejlepší variantou dokonce ona (právem) chválená nafta 2.2 (a ano, úplně "nej" by zřejmě bylo připlatit a najít k...
Otec má 2,2 d v Hondě CRV, 6-kv. Motor je to impozantní, coby dálniční tahoun dokonalý. U Straubingu tam vrazíte šestku a tempomat a vypnete ve Splitu. Spotřeba neskutečně nízká ( kolem 7 litrů v kombinovaném režimu s velkým podílem popojíždění a rozhodně ne v důchodcovském tempu !).
Ale do zatáček je stejně lepší Legacy s benzínem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 13:45, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
bože můj zachrání mne někdo? Pochopili jste alespoň 1 z vás, o čem jsem mluvil? Že točivý moment na motoru je úplně k ničemu, protože je potřeba tuto hodnotu přepočítat dle spřevodování na moment působící na kola! Můžu mít třeba 1000Nm na motoru, ale podstatné je co s tím udělá převodovka! Na kolech NIKDY nemůžu mít stejný točivý moment jako na motoru. To si fakt všichni myslíte, že Diesel má na kolech 3x vyšší točový moment? Jirka S.
Ne v případě hondy accord NEMÁ dieslový motor 2.2 na kolech třikrát vyšší točivý moment, než benzínový 2.4 (ale vyšší "krouťák" má). Měřitelné (snadno) hodnoty pružného zrychlení lze snadno dohledat a naftový motor vítězí (možná díky tomu na papíře i v praxi vyššímu /a od nižších otáček a "rychleji" dostupnému/ točivému momentu)
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 13:57, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
bože můj zachrání mne někdo? Pochopili jste alespoň 1 z vás, o čem jsem mluvil? Že točivý moment na motoru je úplně k ničemu, protože je potřeba tuto hodnotu přepočítat dle spřevodování na moment působící na kola! Můžu mít třeba 1000Nm na motoru, ale podstatné je co s tím udělá převodovka! Na kolech NIKDY nemůžu mít stejný točivý moment jako na motoru. To si fakt všichni myslíte, že Diesel má na kolech 3x vyšší točový moment? Jirka S.
Podívejte se, já také nejsem milovník nafty, ale nemá smysl řešit co je dané, jestli je to vyšším krouťákem, nebo, zpřevodováním je fuk, jedno je ale jisté - přeplňovaný motor prostě pocitově líp jede... a je jedno zda se jedná o diesel, nebo benzín. Když budete v podobně výkonném atmosferickém benzínu řádně řadit, tak jede se stopkami v ruce, stejně jako jeho přeplňovaní kolegové, ale pocitově to tak prostě není.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 14:46, díky za radu
anonym napsal:
Otec má 2,2 d v Hondě CRV, 6-kv. Motor je to impozantní, coby dálniční tahoun dokonalý. U Straubingu tam vrazíte šestku a tempomat a vypnete ve Splitu. Spotřeba neskutečně nízká ( kolem 7 litrů v kombinovaném režimu s velkým podílem popojíždění a rozhodně ne v důchodcovském tempu !).
Ale do zatáček je stejně lepší Legacy s benzínem
Dékuji panu Šiklovi za brzké zodpovězení dotazu. Jsem spokojen i s verdiktem, kdy mi doporučuje 2.4 benzín a potvrdil můj výběr. Diesel je určitě taky výbornej, ale já jsem spíš "benzínovej" a navíc ceny dieselů jsou přece jen vyšší. Můj současný Galant 2.5 (r.v. 1997) sice stále slouží výborně, ale po pěti letech bych rád zkusil něco novějšího. Díky i za zajímavé příspěvky a japoncům zdar.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 14:47, RE: Motor 2.0?
anonym napsal:
Otec má 2,2 d v Hondě CRV, 6-kv. Motor je to impozantní, coby dálniční tahoun dokonalý. U Straubingu tam vrazíte šestku a tempomat a vypnete ve Splitu. Spotřeba neskutečně nízká ( kolem 7 litrů v kombinovaném režimu s velkým podílem popojíždění a rozhodně ne v důchodcovském tempu !).
Ale do zatáček je stejně lepší Legacy s benzínem
A co teprve Legacy s naftou! To je jízda!
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 14:49, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
To Mazel:Máš pravdu.
No taky asi půjdu do 2,4.Teď mám doma ještě 2,2 5G a má nalítáno necelých 400tis.Je to výroba US,kromě studeného spoje v přístrojovce,kdy blbnul tachometr nevím o závadě.
Ja mel Acco Coupe '93, dvoulitr, US verzi a maximalni spokojenost, prodaval jsem ji kdyz mela 200 tis.km a to jsem mel jeste podezreni, ze predchozi majitel minimalne o 80 tis. stocil tachometr. Byla naprosto spolehliva, menily se jen spotrebaky.
Ted akorat premyslim o koupi Acco 7G Tourer, a motor 2.4 je favoritem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 16:15, RE: Motor 2.0?
Petr - TipCars.com napsal:
Dvoulitr samozřejmě pro Accord stačí, ale nelze od něj očekávat žádné zázraky. Pokud srovnáme spotřebu, rozdíl nebude velký. Dva-čtyřka je díky 6MT velmi úsporná.

S automatem bohužel větší osobní zkušenost v Accordu nemám (maximálně tak v Hondě Legend).
Velmi unahlene ste vyradili z vyberu motor 2.0 bez udania dovodu, to je dost neprofesionalne. Podozrievam Vas, ze ste v nom nejazdili, alebo len velmi malo, zato 2.4 Vas ohuril, lebo ste ho mali v teste.
Absolutne nie je pravda, ze 2.0 na tazky??? Accord nestaci. Accord 7G je v ramci triedy dost lahka.Zrychlenie na 160 podla merani Autocaru 21,5 s bezkonkurencne, 2.4 okolo 19 s, co nie je priepastzny rozdiel. Podla mojich info z roznych magazinov je rozdiel v spotrebe viac ako zanedbatelny a urcite to nie je 0,5 litra. Z vlastnej skusenosti naviac viem, ze 2.0 ma lepsi priebeh krutiaceho momentu v nizsich otackach a netreba ho tak tocit v beznom provoze, co prospieva spotrebe. Na zaver dodam ze nie som teoretik, 2.0 sme mali v rodine a najazdil som na nom cez 10 000 km, 2.4 som tiez soferoval. 2.4 je urcite spickovy motor a tiez ma nadchol, ale 2.0 je rozumnejsia volba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 17:04, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
Ne v případě hondy accord NEMÁ dieslový motor 2.2 na kolech třikrát vyšší točivý moment, než benzínový 2.4 (ale vyšší "krouťák" má). Měřitelné (snadno) hodnoty pružného zrychlení lze snadno dohledat a naftový motor vítězí (možná díky tomu na papíře i v praxi vyššímu /a od nižších otáček a "rychleji" dostupnému/ točivému momentu)
Kylie
přechytralá Kylie, zase tady melete bludy.
Pružnost sedan benzin 2,4l:
60-100 km/h: 2 st. 4,3 s; 3 st. 5,4 s; 4 st. 7,8 s
80-120 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 7,2 s; 5 st. 10,8 s
Pružnost Tourer 2.2 i-CTDi:
60-100 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 8,6 s; 5 st. 14,9 s
80-120 km/h: 3 st. 7,2 s; 4 st. 8,8 s; 5 st. 12,2 s
Zas takový rozdíl v hmotnosti mezi sedanem a komajnem není. Pokud chcete, tak si to klidně dohledejte konrétně. A k čemu je takový supr papírový krouťák naftě, když i benzín má min. srovnatelné pružné zrychlení??? Záleží totiž na zpřevodování jak zde popisuje Jisk S. Asi jste ve škole chyběa, paní echt odbornice. rohYpnol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 18:23, Je to jednoznačný!!!!
Jednoznačně diesel, nebo jestli pijete rádi na pumpě kafe vemte benzin.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 18:30, RE: Je to jednoznačný!!!!
anonym napsal:
Jednoznačně diesel, nebo jestli pijete rádi na pumpě kafe vemte benzin.
Já mám na benzínce kafe rád, takže za mě jednoznačně silnější benzín!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 18:33, Odbojný rohYpnole
anonym napsal:
přechytralá Kylie, zase tady melete bludy.
Pružnost sedan benzin 2,4l:
60-100 km/h: 2 st. 4,3 s; 3 st. 5,4 s; 4 st. 7,8 s
80-120 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 7,2 s; 5 st. 10,8 s
Pružnost Tourer 2.2 i-CTDi:
60-100 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 8,6 s; 5 st. 14,9 s
80-120 km/h: 3 st. 7,2 s; 4 st. 8,8 s; 5 st. 12,2 s
Zas takový rozdíl v hmotnosti mezi sedanem a komajnem není. Pokud chcete, tak si to klidně dohledejte konrétně. A k čemu je takový supr papírový krouťák naftě, když i benzín má min. srovnat...
Vyrazil jste do boje na jiné frontě? Nějak jste v diskuzi o 308SW zapomněl odpovědět. Tak jaký je podle vás rozdíl mezi vanem a mpv (tak urputně jste bojoval že tam rozdíl je, a pak zmizel jak myška...)
Já NEJSEM fanynka dieslových motorů a narozdíl od vás se netajím čím jezdím a čím jsem jezdila (máte už auto? a řidičák?). Moderní common railové turbodiesly bývají pružnější, než odpovídající atmosferické benzínové jednotky a sedany bývají ve všech parametrech o trochu lepší než kombi. To nejsou moje slova, to opět jen "opisuji". Shodou okolností jsem v Hondě Accord jezdila a opravdu se dostala do mého finálového výběru a já (hlavně kvůli automatické převodovce) měla předvybranou verzi s benzínem 2.4 (že jsem si nakonec zvolila jiný vůz je spíš věc osobního vkusu a to že (mě osobně) víc na řízení vyhovoval (a nijak to nesnižuje kvalitu hondy).
Samozřejmě že nastavení hodnot v převodovce má obrovský vliv, nic to ale nemění na důležitosti Nm při jízdě. Hodnota "krouťáku" (respektive průběh křivky točivého momentu) je v praxi ještě důležitější, než max. výkon, na který asi kouká většina lidí (mám-li být úplně konkrétní průběh těchto dvou křivek - Nm a kW a jejich vzájemné "vyvážení"). PROTO v americe stále převažují velkoobjemové motory (protože objem /stále ještě/ ničím nenahradíš) a to co my dosáhneme přepečlivým vylaďováním, oni hravě vyřeší převrtáním a zvýšením objemu. A i když vysokootáčkové motory Honda mám ráda (asi i proto že můj první vůz, který jsem dostala k 18. narozeninám byla Honda) moderní naftový motor, s nástupem plné porce Nm o ticíce otáček dříve než u benzínu, smysl má a je do jisté míry i lepší než onen benzín (nižší spotřeba paliva je milým bonusem). Zkuste si v C5 nové Biturbo 2.2 HDi, kde první turbo zajistí nějakých 90% maxima točivého momentu již v cca 1300 otáčkách - neuvěřitelně JINÁ jízda, tímto úspěšně konkuruje i šestiválcovému benzínu. Já sama mám raději benzínové motory, ale důvodně se domnívám, že pro "běžného" uživatele je ten naftový motor i "příjemnější", z důvodu menší potřeby neustále řadit (vysoký točivý moment to "vždy" nějak utáhne). Řadit v S2000, když ručička otáčkoměru vylétne na 8000 otáček je sexy, v pohodovém autě střední třídy mi přijde vhodnější velkoobjemový motor (nebo diesel). Snad ještě dodám, že i když benzínová 2.4 je moc prima, naftová 2.2 je motor naprosto excelentní (i když já bych ho dala v této kategorii až za 23d od bmw a 2.2 HDi od Citroën).
PS: Zkusíte vysvětlit ten rozdíl mezi mpv a van?
PPS: A ano sedan je opravdu lepší než kombi a ano kombi je opravdu lepší než van/mpv (to pro rohYpnola)
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 18:56, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
přechytralá Kylie, zase tady melete bludy.
Pružnost sedan benzin 2,4l:
60-100 km/h: 2 st. 4,3 s; 3 st. 5,4 s; 4 st. 7,8 s
80-120 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 7,2 s; 5 st. 10,8 s
Pružnost Tourer 2.2 i-CTDi:
60-100 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 8,6 s; 5 st. 14,9 s
80-120 km/h: 3 st. 7,2 s; 4 st. 8,8 s; 5 st. 12,2 s
Zas takový rozdíl v hmotnosti mezi sedanem a komajnem není. Pokud chcete, tak si to klidně dohledejte konrétně. A k čemu je takový supr papírový krouťák naftě, když i benzín má min. srovnat...
Odkud máte tyhle hodnoty pružného zrychlení? Ňák se mi jim nechce věřit. Nenapsal jste to obráceně? Můžete dát odkaz kde jste to našel?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 20:13, RE: Japonec az na konec!
anonym napsal:
Tohle může napsat jen člověk který autům nerozumí a slyšel to v hospodě nebo pták který chce provokovat Btw. ano japonec odejde až nakonec...
No neco na tom bude. japonce umi u nas malokdo opravit a znackove servisy jsou hodne drahe a nahradni dily ani nemluvim ale zas je to vyvazeno vetsi spolehlivosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 20:19, RE: Motor 2.0?
anonym napsal:
A co teprve Legacy s naftou! To je jízda!
Kylie
Ehm, to tedy je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 20:24, Auto mého gusta
Konečně po záplavě koncernů a frantíků pořádná Honda Také řeším, co do Accorda za motor a převážil 2,4 benzín, přeci jen je to sportovnější než 2,2 i-CTDi, i když ten je také povedený. Jsem rád, že jsou lidé, kteří mají H rádi a dovedou ji ocenit. Dále určitě berte 6 kvalt a manuál, stojí to za to.

PS. 4Kylie - rád čtu Vaše příspěvky, i když pochybuji, že jste žena. I když s Vámi někdy nesouhlasím, líbí se mi Váš způsob vyjadřování a myšlení - jak píšu, na ženu k neuvěření. (Ohledně motorů myslím).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 20:44, RE: Auto mého gusta
Borik2 napsal:
Konečně po záplavě koncernů a frantíků pořádná Honda Také řeším, co do Accorda za motor a převážil 2,4 benzín, přeci jen je to sportovnější než 2,2 i-CTDi, i když ten je také povedený. Jsem rád, že jsou lidé, kteří mají H rádi a dovedou ji ocenit. Dále určitě berte 6 kvalt a manuál, stojí to za to.

PS. 4Kylie - rád čtu Vaše příspěvky, i když pochybuji, že jste žena. I když s Vámi někdy nesouhlasím, líbí se mi Váš způsob vyjadřování a myšlení - jak píšu, na ženu k neuvěření. (Ohledně motorů myslím).
Borik2u díky! Ráda podiskutuji a jsem zvědava na co konkrétně máte jiný názor (je přímo osvěžení diskutovat s někým, kdo nejen hloupě uráží a napadá ... a jiný názor pro diskuzi je jen dobře ... nerada to říkám, ale patent na rozum bohužel asi nemám, mám jen trošičku více zkušeností a měla jsem možnost jezdit maličko více vozy, než průměrný řidič).
PS: Už při diskuzi o mém Brumlovi jsem zvažovala, že někam dám pár fotek auta a možná to udělám a možná přidám i nějakou (hodně rozmazanou) fotku svoji.
Kylie
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.09.2008 21:41, RE: Výborné rozhodnutí
anonym napsal:
Odkud máte tyhle hodnoty pružného zrychlení? Ňák se mi jim nechce věřit. Nenapsal jste to obráceně? Můžete dát odkaz kde jste to našel?
Jsou to namerene hodnoty v testech na autorevue.cz v rubrice testy ;) Kdyztak me opravte, ale ty hodnoty by meli sedet. Staci se mrknout. Jak jsem psal, diesel je sice v kombiku, ale pro porovnani snad staci.
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.