anonym napsal:
přechytralá Kylie, zase tady melete bludy.
Pružnost sedan benzin 2,4l:
60-100 km/h: 2 st. 4,3 s; 3 st. 5,4 s; 4 st. 7,8 s
80-120 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 7,2 s; 5 st. 10,8 s
Pružnost Tourer 2.2 i-CTDi:
60-100 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 8,6 s; 5 st. 14,9 s
80-120 km/h: 3 st. 7,2 s; 4 st. 8,8 s; 5 st. 12,2 s
Zas takový rozdíl v hmotnosti mezi sedanem a komajnem není. Pokud chcete, tak si to klidně dohledejte konrétně. A k čemu je takový supr papírový krouťák naftě, když i benzín má min. srovnat...
Vyrazil jste do boje na jiné frontě? Nějak jste v diskuzi o 308SW zapomněl odpovědět. Tak jaký je podle vás rozdíl mezi vanem a mpv (tak urputně jste bojoval že tam rozdíl je, a pak zmizel jak myška...)
Já NEJSEM fanynka dieslových motorů a narozdíl od vás se netajím čím jezdím a čím jsem jezdila (máte už auto? a řidičák?). Moderní common railové turbodiesly bývají pružnější, než odpovídající atmosferické benzínové jednotky a sedany bývají ve všech parametrech o trochu lepší než kombi. To nejsou moje slova, to opět jen "opisuji". Shodou okolností jsem v Hondě Accord jezdila a opravdu se dostala do mého finálového výběru a já (hlavně kvůli automatické převodovce) měla předvybranou verzi s benzínem 2.4 (že jsem si nakonec zvolila jiný vůz je spíš věc osobního vkusu a to že (mě osobně) víc na řízení vyhovoval (a nijak to nesnižuje kvalitu hondy).
Samozřejmě že nastavení hodnot v převodovce má obrovský vliv, nic to ale nemění na důležitosti Nm při jízdě. Hodnota "krouťáku" (respektive průběh křivky točivého momentu) je v praxi ještě důležitější, než max. výkon, na který asi kouká většina lidí (mám-li být úplně konkrétní průběh těchto dvou křivek - Nm a kW a jejich vzájemné "vyvážení"). PROTO v americe stále převažují velkoobjemové motory (protože objem /stále ještě/ ničím nenahradíš) a to co my dosáhneme přepečlivým vylaďováním, oni hravě vyřeší převrtáním a zvýšením objemu. A i když vysokootáčkové motory Honda mám ráda (asi i proto že můj první vůz, který jsem dostala k 18. narozeninám byla Honda) moderní naftový motor, s nástupem plné porce Nm o ticíce otáček dříve než u benzínu, smysl má a je do jisté míry i lepší než onen benzín (nižší spotřeba paliva je milým bonusem). Zkuste si v C5 nové Biturbo 2.2 HDi, kde první turbo zajistí nějakých 90% maxima točivého momentu již v cca 1300 otáčkách - neuvěřitelně JINÁ jízda, tímto úspěšně konkuruje i šestiválcovému benzínu. Já sama mám raději benzínové motory, ale důvodně se domnívám, že pro "běžného" uživatele je ten naftový motor i "příjemnější", z důvodu menší potřeby neustále řadit (vysoký točivý moment to "vždy" nějak utáhne). Řadit v S2000, když ručička otáčkoměru vylétne na 8000 otáček je sexy, v pohodovém autě střední třídy mi přijde vhodnější velkoobjemový motor (nebo diesel). Snad ještě dodám, že i když benzínová 2.4 je moc prima, naftová 2.2 je motor naprosto excelentní (i když já bych ho dala v této kategorii až za 23d od bmw a 2.2 HDi od Citroën).
PS: Zkusíte vysvětlit ten rozdíl mezi mpv a van?
PPS: A ano sedan je opravdu lepší než kombi a ano kombi je opravdu lepší než van/mpv (to pro rohYpnola)
Kylie